Hoofdstuk 11 - Hogwarts Express

1.5K 65 29
                                    

Ik loop door de verlaten gangen. De weken zijn voorbij gevlogen, en Kerstmis ligt voor de deur.

Ik ben uitgenodigd om bij Anna te logeren voor Kerst, net als de Marauders en Lily. Ik heb er erg veel zin in, aangezien ik mijn Kerstmis altijd alleen met mijn vader en moeder vierde, omdat ze nooit wat over mijn andere familie zeiden.

Ik kom aan bij het portret gat. Net als ik het wachtwoord wil zeggen zwaait het portret open en stapt Peter eruit.

'Oh hi, Val. Heb je zin in Kerstmis?' vraagt hij vriendelijk.

'Zeker! Zie je vanavond bij het eten,' zeg ik terwijl ik langs hem loop.

Ik loop naar mijn slaapzaal en daar zie ik Anna en Lily door de hele kamer rennen.

'Waar is mijn sok nou weer gebleven?!'

'Heb jij mijn jurk gezien?'

'Dus jij bent degene die mijn schoenen steeds steelt!'

Ik lach. Ze zijn zo druk bezig met inpakken dat ze me niet eens horen binnenkomen. Ik loop naar mijn hutkoffer en pak alles in. Als ik bezig ben met de laatste truien op te vouwen zijn Anna en Lily klaar. Ze wachten op mij en dan lopen we naar de Great Hall voor het avondeten.

'Ik heb zo'n zin in de vakantie!' zegt Anna wanneer we zitten, 'we hebben een heel druk programma! Eerst hebben we gepaste kleding nodig voor mijn familie diner voor Kerst, dan moeten we een bezoek aan mijn oma in het Sint Hollisto's brengen en het hoogtepunt van de vakantie: het nieuwjaars bal dat word gegeven door de Krenck's,' zegt ze opgewonden.

Lily's ogen worden groot. 'Maar dat is een volbloed familie! Ik kan daar niet naar binnen,' zegt ze teleurgesteld.

'Onzin! De Krenck's kennen mijn familie al heel erg lang en ze kunnen het niks schelen wat je bloedstatus is!'

Lily zucht opgelucht.

'En wat moeten we aandoen? Want ik heb helemaal niks aan kleding voor zo'n bal!' zeg ik.

'Maakt niks uit. Jullie mogen wel een jurk van mij lenen, ik heb er genoeg,' zegt Anna met een knipoog. Ik lach. Ik weet nu al dat ik ruim de keuze aan jurken zal hebben.

Dan gaan de Marauders tegenover ons zitten.

'En waar zijn jullie zo enthousiast over?' vraagt Sirius terwijl hij zijn bord vol schept. Typisch.

'Ik heb even het programma met Anna en Lily doorgenomen, maar jullie weten al wat we gaan doen, dus ik ga het niet te herhalen,' zegt Anna snel en ze kijkt naar beneden. Ik kijk haar verbaast aan. Ze heeft altijd zoveel zelfvertrouwen, dus waarom is ze ineens zo verlegen?

Sirius maakt een hummend geluid en begint dan met eten. Ik zie dat de rest van de jongens ook hun bord vol scheppen en beginnen te eten. Anna, Lily en ik doen hetzelfde, en gaan dan naar bed omdat we helaas vroeg moeten opstaan morgen.

~~~

Ik zit met Anna en Lily in een leeg coupé in de Hogwarts Express. Er zijn dit jaar blijkbaar niet heel veel mensen die met Kerst naar huis gaan, want we hadden al heel snel een leeg coupé gevonden.

Anna zit in haar tijdschrift van Witch Weekly te bladeren, en Lily maakt wat huiswerk voor na de vakantie.

Ik zucht en pak mijn boek uit mijn tas. Als ik hem net open wil doen gaat de deur van ons coupé open en staan de Marauders in de deuropening.

'Kunnen we erbij zitten? Wel zo gezellig,' grinnikt James. Ik kijk rond. We hebben een best klein coupé uitgekozen omdat we maar met z'n drieën waren. Er zijn maar 6 plaatsen.

'En hoe wil je dat dat gaat passen?' vraagt Anna met een opgetrokken wenkbrauw.

Nu pas merken ze dat er een plaats te weinig is. Dan grijnst Sirius.

'Dan gaat er gewoon "iemand" bij "iemand" op schoot,' zegt hij terwijl hij niet echt onmerkbaar naar Remus en mij kijkt. Ik bloos. Ik kijk naar Remus en zie dat hij hetzelfde doet. Hij is echt schattig, het ene moment is hij super zelfverzekerd - *kuch* als we per ongeluk in een bezemkast terecht komen *kuch* - en het andere moment is hij te verlegen om iets te zeggen.

'Dat vind ik een top idee,' zegt Lily grinnikend terwijl ze mij van de bank af trekt. Ik kijk haar geïrriteerd aan waardoor ze alleen maar harder moet lachen. Iedereen gaat zitten dus uiteindelijk zijn Remus en ik wel gedwongen om de laatste plek te delen.

Als ik op Remus' schoot zit slaat hij twijfelend zijn armen om mijn middel. Ik leun met mijn rug teken zijn buik aan en ik voel me al iets minder ongemakkelijk.

'Dus, wie heeft er zin in Truth or Dare?' vraagt James. We lachen allemaal en ik denk gelijk aan die Halloween avond waarop ik Remus voor het eerst had gekust. We stemmen allemaal in en vermaken ons voor een lange tijd.

~~~

Het is al donker geworden. Ik zit nog steeds op Remus' schoot en hij zit nu met mijn haar te spelen terwijl hij over mijn schouder meeleest met mijn boek.

Peter, James en Lily liggen te slapen. Anna en Sirius zijn uit het coupé gelopen en ik heb ze al een half uur niet meer gezien. Ik heb zo'n vermoeden wat ze aan het doen zijn, dus ik ga ze maar niet storen.

Dan hoor ik gekras op het raam. Ik en Remus kijken op en ik zie een bruine kerkuil voor het raam vliegen. Ik sta op en open het raam. De uil vliegt naar binnen en land op mijn schouder. Hij geeft me een brief en vliegt dan weer weg. Ik kijk de uil verbaast na maar dan schiet me iets te binnen: er is maar 1 iemand die me zou schrijven.

Ik kijk naar de brief, en ik heb gelijk.

Valerie staat er in mijn vader's handschrift op. Ik scheur de brief open en kijk er verbaast naar. Er moet een vergissing zijn. Dit kan toch niet alles zijn wat er in staat?

Er staan 4 woorden op.

Josephine Roggan.
Vertrouw niemand.

--------------------------------------------------------------------------------------------
BELANGRIJK!

Voor de rest van het verhaal heb ik dus 2 keuzes over een belangrijk deel ervan. Jullie mogen kiezen😊

Plot A.

Plot B.

Laat het ff in de reacties weten!

The Letter || The Marauders Fanfic. ✔Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu