Snel raap ik al mijn boeken op die zijn gevallen en stop ik de brief in m'n tas. Het is nu niet het moment om het te openen, ik kan het voelen. Lily en Anna kijken me geschrokken aan, maar halen daarna hun schouders op.
Dan lopen we naar het Potions lokaal. Daar aangekomen wacht de leraar Potions al met de deur open. Ik loop naar hem toe en stel me even voor. Hij heet dus professor Slughorn en hij wenst me een fijn verblijf op Hogwards. Ik liep daarna naar binnen. Anna en Lily verontschuldigden zich toen ze zeiden dat ze normaal altijd naast elkaar zitten, maar ik vond het niet erg.
Na een tijdje kwam de rest van de klas binnen. Iedereen ging zitten en ik zat alleen aan een tafel achterin. Voor me zaten Lily en Anna, die zich hadden omgedraaid naar me om te kunnen praten.
"Welkom bij een 5e jaar Potions! We gaan er weer een fijn jaar van maken!" zei Slughorn opgewonden. Ik hoorde een paar mensen zuchten.
En zo ging de hele dag door. Ik stelde me voor aan de professors en ik deed zonder moeite mee met de lessen. Maar het was wel erg saai. Er waren geen leuke vakken voor vandaag op ons rooster.
Na een eindeloze schooldag gingen Lily, Anna en ik uitgeput terug naar de common room. We ploften alledrie tegelijk neer op de bank.
"Yes, huiswerk," zei ik sarcastisch.
"Zin in," zuchtte Anna.
We begonnen snel aan ons huiswerk voor Herbology. Daarvoor moesten we niet zoveel maken. Het was vooral History of Magic dat een probleem was.
"Ik kan nergens in het boek vinden wie de geheimhouder van dat stomme kasteel is," zucht Lily gefrustreerd.
"Ik ga wel even in de bibliotheek kijken," zeg ik en ik stond kreunend op.
In de bibliotheek is het lekker stil. Het enige wat ik hoor is het omslaan van pagina's van boeken en het krassen van ganzenveren op perkament. Snel loop ik naar de boekenkasten en begin ik te zoeken.
Ik vind geschiedenis boeken vol met tot in het detail geschreven gevechten, maar nergens vind ik iets over de geheimhouder van dat kasteel waarvan ik de naam ben vergeten. Ik zucht.
"Wat zoek je?" vraagt een stem achter me. Ik draai me om en zie Remus staan. Hij is minstens een kop groter dan dat ik ben. Ik kijk naar zijn borst en zie duidelijk spieren eronder. Dan glijd mijn blik naar zijn gezicht en zie ik allemaal littekens die ik nog niet eerder had opgemerkt. Hij heeft donkerblond haar en bruine ogen. Zulke mooie bruine ogen.
"Ehh, hallo?" vraagt hij waardoor ik uit mijn trance kom. "Uhh, ja ik zoek een boek over, ehh, de geheimhouder van 1 of ander kasteel tijdens de oorlog van de kobolden," zeg ik onhandig. Hij kijkt me recht in mijn ogen aan en glimlacht.
"Ik denk niet dat je hier iets meer zult vinden," zegt hij grinnikend.
"Hoe bedoel je?"
Hij houdt een boek omhoog met als titel. "Omdat ik hem al geleend heb," zegt hij. "Oh," zeg ik. Ik weet niet wat ik anders moet zeggen. Dan loopt hij naar me toe en geeft me het boek. "Ik heb het niet meer nodig," zegt hij.
"Bedankt!"
"Gragedaan,"Wanneer ik mijn huiswerk met Lily en Anna af hebt schiet je ineens iets te binnen. De brief! Snel haal je hem uit de tas.
"Van komt die?" vraagt Lily en ze wijst naar de brief.
"Van mijn vader," zeg ik. Lily kijkt me met grote ogen aan en Anna staart me met open mond aan.
"Maar, je vader was toch verdwenen?" vraagt Anna onzeker.
"Ja, dat dacht ik ook,"
"Waar wacht je nog op, maar open! Misschien staat er wel iets heel belangrijks in!" zegt Lily en zij en Anna gaan alle twee aan 1 kant van me zitten.Twijfelend maak ik de brief open en Lily en Anna kijken over mijn schouder mee.
Lieve Valerie,
Ik weet dat je je afvraagt waar ik nu ben, maar ik heb nu geen tijd om het uit te leggen. Kijk goed uit als je op Hogwards zit. Het lijkt misschien veilig, maar niets is wat het lijkt.
Blijf ver weg van de volle maan.Papa
Met nietszeggende ogen staar ik naar het papier. Blijf ver weg van de volle maan? Wat bedoeld hij hiermee? En waarom zorgt hij er alleen maar voor dat ik nog meer vragen krijg, in plaats van antwoorden?
JE LEEST
The Letter || The Marauders Fanfic. ✔
Fanfiction✧・゚: *✧・゚:*(*❦ω❦)*:・゚✧*:・゚✧ "For many are called, but few are chosen." Valerie Young is geen normale heks. Ze is nog nooit naar een school geweest, want ze kreeg altijd les van haar vader thuis. Tijdens de zomervakantie verdwijnt haar vader, en moe...