Hoofdstuk 13 - St. Hollisto's

1.5K 69 7
                                    

De dagen vliegen voorbij. Voor ik het weet is het kerstdiner met Anna's familie alweer voorbij. De hele villa ligt stampvol met mensen. Ik snap nu waarom we kamers moesten delen, want Anna heeft echt een grote familie.

Vandaag gaan we Anna's oma, Josephine Roggan, in het St. Hollisto's bezoeken. Dat is dus de vrouw die mijn vader in de brief gestuurd heeft. Eindelijk krijg ik antwoorden. Ik ben zo zenuwachtig dat ik vanmorgen per ongeluk een vaas omgestoten had. Ik schaamde me kapot.

Ik loop naar de kas achter het huis met allerlei exotische planten. Er ligt een klein vijvertje met fonteintje in het midden met een bankje ernaast.

Ik ga zitten en zucht even. Wat moet ik aan haar vragen? Hallo, ik ben Valerie Young, snelle vraag maar weet jij toevallig wie mijn moeder heeft vermoord en waarom?

Niet dus.

Ik voel ineens iemand mijn schouder aanraken. Ik kijk verschrikt opzij. Remus.

'Hey,' zegt hij, 'wat doe je hier zo alleen?'

'Nadenken,' zucht ik.

'Over wat?' vraagt hij.

Vertrouw niemand. Hoe graag ik het Remus ook wil vertellen, ik kan het niet. Niet totdat ik antwoorden heb.

'Gewoon, school. Ik heb moeite met Herbology,' lieg ik.

'Ik kan je bijles geven,' stelt hij voor.

'Graag, bedankt,' glimlach ik. Ik háát het om tegen Remus te liegen, maar ik kan niet anders. Ik weet zelf niet eens waarom dit allemaal gebeurd, dus waarom zou ik hem dan met zo'n last bezorgen?

We zitten in stilte naar het water te staren. Remus slaat een arm om me heen en ik kruip tegen hem aan. Ik zucht.

'Wat moet ik eigenlijk met mijn leven? Over een paar jaar zijn we alweer geslaagd en wat moet ik dan? Ik weet niet eens wat ik wil ga doen, en dit jaar hebben we al beroepskeuze gesprekken met McGonagall.'

'Ik zou het niet weten. Doordat ik een w.. ehh.. doordat ik wat problemen heb regelmatig weet ik niet of ik wel een baan ga vinden,'zegt hij vaag.

'Wat voor problemen?' vraag ik verbaast.

'Ehh.. gewoon wat problemen thuis,' ik kan merken dar hij er niet over wilt praten. Misschien wilt hij het me een andere keer vertellen.

'Hey, tortelduifjes! We gaan hoor!' roept Sirius die samen met Anna binnen komt lopen. Hand in hand. Ik trek 1 wenkbrauw op.

'We komen al,' zegt Remus terwijl hij opstaat en mij omhoog helpt.

In de hal verzamelen we en we verdwijnselen met behulp van de huiselven hier naar het St. Hollisto's.

~~~

Anna klopt op een deur. Hij word opengedaan door een Heler die een karretjes met allerlei spullen erop vooruitduwt.

'Ze zit al op jullie te wachten,' zegt ze met een glimlach waarna ze wegloopt met het karretje. We lopen naar binnen.

De kamer is erg licht, het heeft grote ramen en bestaat alleen uit simpele meubels. In het midden van de kamer staat een bed waar een vrouw op ligt wat de oma van Anna moet zijn. Josephine Roggan.

Ze heeft een erg rimpelige huid en ingevallen wangen, maar je kan zien dat ze ooit een schoonheid was. Haar grijze lokken vallen golvend over haar schouders en ze heeft mooie, grote bruine ogen.

The Letter || The Marauders Fanfic. ✔Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu