Kabanata VIThe Liar
It was past one o'clock nang ihatid ako ni Reid sa bahay. Madalim na doon at nakapatay na lahat ng ilaw, liban na lang ang ilaw sa may pintuan. Mabilis na bumaba si Reid sa kotse at pinagbuksan ako ng pinto. Kaagad naman akong bumaba.
"Sige na, go inside.." He said, looking at me intently. As if he has a thought that is forbidden to say.
"Uh...well then, m-mauna na ko.." I said at tumalikod. I immediately approach the gate. Hindi ko pa naipipihit ang sentidura ng gate at biglang may humapit saakin. He grabbed my wrist and pinned me againts the gate. Nabigla ako sa ginawa nya, it made my eyes pop out of it's socket.
"Honey.....I lied." He said hoarsely.
"W-what do- " He cut me off with kiss. I lost my sensibility. His kisses were wild. It can take you to the peak of whatever mountain it is. Nang maglaon ay nag-iba ang paraan ng paghalik nya. It became passionate and full of desire, it was sensual and intimate. It was a tender kisses, as if he's savoring it in every detail. Nanatili lang akong nakapikit. I don't have the energy to respond to his kisses. My legs are weak, as if in any moment now, bibigay na ito.
"I couldn't take it anymore, sweetheart.." He said. Nagmulat ako ng mata. Huli na ng marealize ko na tapos na ang halik nya. Pinamulahan ako ng mukha sa pagkapahiya.
"I couldn't resist you.... I'm drawn into you." He said in a compromising voice. Napatingin lang ako sa ibaba. I'm all embarrassed.
"Honey, look at me ..." He said and raise my chin until our eyes leveled. He looked directly in eyes as if he knows everything that is going on in my mind. "I can sense that you had this feeling, like mine towards you.....what I did in the past is wrong. I didn't think of you, I am a bastard. I've hurt you..." He said solemnly. "I-I promise I'll make it up to you....sweetheart...." He added. Nanatili lamang akong nakatingin sa kanya, not knowing how to respond to his promising words.
"I gotta go.....go inside now honey...." He said and kissed me on my forehead. He finally let me go.
"B-bye...." I said, almost a whisper at dali-dali akong pumasok ng gate. Isinara ko iyon without looking back. Napasandal ako sa pader. Oh my god! What the hell is wrong with you Liana?! You've gone mad, hell! I mentally screamed. I am literally crazy! Maya-maya'y narinig ko ang tunog ng pag-alis ng sasakyan in Reid.
Napabuntong hininga ako at dali-daling pumasok sa bahay. Nababaliw na talaga ako, Grrrr!! Agad kong binukas ang pinto at dumiretso sa kwarto ko. Padabog kong hinubad ang sapatos ko at inilagay iyon sa rack ng wala sa ayos. Padabog ko ding hinubad ang gown ko then I hit the shower.
How could you be so naive, Lian?! You seriously need to get hit in the head, you know?? Inis ko pa ding pabugnot habang nagsh-shower. Pagkatapos kong magshower ay nahiga na ako at sinubukang matulog.
Hindi ko lang alam kung makakatulog ako dahil sa nangyari....
*****************************************
Kinabukasan ay maaga akong nagising. Nagising? I don't even sleep in the first place. A thought escaped my mind and I just shrugged. It was Saturday at kailangan kong um-attend sa kasal ni Jen at Brent. It was my bff's wedding and yet eto ako at wala sa kondisyon. Hayst Lian.. I mentally said. Siguro nga ay nasisiraan na ako ng bait...
BINABASA MO ANG
The Ruler
General Fiction#REID VALENTIN PERALTA Hot. Dangerous. Drop-dead Gorgeous. That's how they describe the notorious "Playboy", Reid Valentin Peralta. And Liana knew that very well. She's been in love with the man since she was young. Her little young heart decided to...