Hij kwam zijn kamer binnen en gooide zijn tas op zijn bed. Zelf liet hij zich ook op zijn bed vallen. Zuchtend nam hij zijn laptop bij de hand. Die test kon hij beter maar meteen doen, toch? Dan was hij er zeker van dat hij haar niet leuk vond ofzo. Niet dat ze niet leuk was! ..Hij zuchtte. Waarom stamelde hij zelfs in zichzelf? Jonas kon alles behalve zich concentreren op dit moment. Hij wachtte tot zijn laptop was opgestard en nam meteen google erbij. Wat moest hij precies intypen? Verliefdheid test? Hij besloot dat maar te proberen. Hij zag een paar sites opkomen en klikte er eentje aan. Op de een of andere manier werd hij zenuwachtig. Toen hij op de site kwam zag hij in grote letters "IN LOVE? TEST HET HIER!" staan. Het zag er allemaal heel "cheesy" uit met van die plaatjes van koppeltjes die zoenden enzo. Hij schudde zijn hoofd. Hij klinkte snel op de "START QUIZ" button. Hij vond dat hij alles best snel in kon vullen. Op de een op andere manier dacht hij toch dat het moeilijker zou zijn geweest. Waarom wist hij niet. Hij scrolde naar beneden. "UITSLAG" stond er met grote letters. Dit was het moment. Hij drukte vrij zelfverzekerd erop en wachtte geduldig af. Hij schrok toen de uitslag op het beeld verscheen. Verliefd?! Maar- maar.. dat kon helemaal niet! Hij zuchtte en legde gefrustreerd zijn laptop weg. Het internet liegt toch. Waarom zou hij die test zelfs vertrouwen? Daar was geen enkele reden voor. Iets in hem was nieuwsgierig.. zouden er recenties bij de quiz staan? Na enkele seconden twijfelen opende hij weer zijn laptop. Hij scrolde naar beneden tot de recensies. De eerste recensie deed hem schrikken op de een of andere manier. Hij las hem nog eens.
"Dankzij deze quiz, ben ik eindelijk achter mijn ware gevoelens gekomen. Ik heb haar mee uitgevraagt en nu zijn we al 2 jaren samen. Nog steeds hartstikke verliefd!!"
Hij lachtte. Dat was eigenlijk best wel schattig. Snel las hij de volgende.
"We zijn altijd beste vrienden geweest tot ik vertelde dat ik verliefd op hem was, en dat allemaal door deze test! Ik mag hem al 1 jaar mijn vriendje noemen!! Loveyou Cas!!! xxx"
Oké.. die was hem niet iets té "cheesy". Dat kleffe gedoe zal hij nooit echt snappen. Alhoewel..
Opeens stelde hij zichzelf voor hoe dat met Mila zou kunnen zijn. Hoe hij haar lieve kusjes in haar nek zou kunnen geven en met zijn duim over haar wang zou strelen. Hoe hij haar de liefste dingen zou influisteren.. hoe mooi ze was, hoe leuk.. De manier waarop hun vingers zich met elkaar zouden verstrengelen..
Zijn gedachten werden afgekapt door zijn telefoon die afging. Snel keek hij op het scherm; Mila. Hij kreeg het plots heel warm. Hoe..? Wat moest hij- Nee, kom op, Jonas. Gewoon opnemen. Wees een man."Hey!" Klonk zijn enthousiaste stem. Hij kon zichzelf wel slaan. Waarom deed hij plots zo?
"Hey. Ik wilde uh-"
"Ja?" Jonas vroeg het wat te snel. Waarom kapte hij haar nu ook weer af?
"Sorry- uh.. wat wilde je zeggen?" vroeg hij lief. Hij kon horen door de telefoon hoe ze moest lachen.
"Ik moet sorry zeggen."
"Hoezo moet je sorry zeggen?"
"Voor gisteren. Ik was gewoon.." Ze stopte even. Snel bedacht ze iets anders.
"Chagerijnig." kwam er uiteindelijk uit.
Jonas wist op de een of andere manier dat ze niet de waarheid sprak. Dat voelde hij.
"Tis helemaal oké." zuchtte hij. Het was ook wel een heel ongemakkelijk moment waarop ze belde. Hij wilde haar iets vragen. Maar dan moest hij wel proberen om het slim aan te pakken. Dat is tenminste iets wat hij ooit in een magazine had gelezen.
"Mila?" vroeg hij zacht.
"Ja?"
"Er is denk ik uh-.. een meisje. Die ik leuk vind." Zijn stem klonk nerveus en hij hoopte dat het haar niet zou opvallen. Toen hij het zei besefte hij het. Hij vond haar inderdaad leuk. Écht leuk.
"Ohw, toch wel?" Lachtte Mila. Ze hoorde hoe Jonas beschaamd lachte.
"Ga je uh- ga je het haar zeggen?" Mila klonk geamuseerd. Jonas lachtte erom.
"Nee...maar ik zou jou wel om een gunst willen vragen." Hij wachtte rustig op haar antwoord.
"Alles." Lachtte ze verlegen.
"Kan je me helpen? Ik weet niet hoe ik met meisjes om moet gaan. En hoe ik haar het beste uit kan vragen enzo.. dat soort dingen. Kan je-"
"Natuurlijk wil ik je helpen."
Hij voelde hoe er een glimlach op zijn gezicht verscheen, maar het kon hem niks meer schelen.
"Dat is wat beste vrienden doen." Toen ze het zei voelde hij een kleine steek rond de plaats waar zijn hart zat. Beste vrienden. Natuurlijk beschouwde ze hun twee zo. Dat waren ze. Maar hij wilde-... hij wilde haar. Als meer. Veel meer.
"Bedankt, Mila."
"Das graag gedaan. Ik zie je morgen."
"Ja, tot morgen." hij voelde hoe zijn eigen stem op breken stond. Snel legde hij het telefoon gesprek af. Hij had nu tijd om na te denken. Over die onmogelijkheid. Ongemogelijkheid om haar te krijgen.
Hij wist het nu zeker. Het internet had gelijk. Het internet liegt niet. De teste liegde niet.
Hij was zó verliefd. En dat brak zijn hart, want zij voelde het niet zo.Reacties maken me altijd gelukkig ⭐️😁💘