25. Praat avond

337 27 8
                                    

'Film?' Charlie riep vanuit de keuken. Mila bekeek de stapel van DVD's eens goed. Ze zuchtte. 'Er zit geen leuke bij!' Charlie kwam de woonkamer binnen met bakken chips en potten jerry ijs, die ze even later op het kleine tafeltje bij de bank zette. 'Dan kijken we netflix.' Suggesteerde Charlie. Mila knikte instemmend. Na de film "Grease" te hebben uitgezocht, lagen ze al snel in een deuk door de film. Het was zo lang geleden dat Mila deze had gezien. Ze vond het geweldig, ook zo samen met Charlie. Ze was echt haar beste vriendin geworden in één dag, besefte ze eigenlijk. Ze was vandaag de hele dag met haar geweest en zonder dat ze het zelf doorhad, vrolijkte ze Mila op. Een goeie vriendin was eigenlijk echt wat ze nu nodig had. Ze voelde hoe Charlie stuiterde op de bank. 'Dit is de scene waar ze hét gaan doen in de auto!' Mila dook na die opmerking wat ineen. Dit was niet bepaald wat ze nodig had. Meteen werd ze weer herinnerd aan die nacht. Die óh-zo mooie nacht. Een traan rolde onbewust over haar wang. Ze had niet in de gaten dat Charlie ze film had stil gezet. 'Hey, wat is er?' Ze voelde hoe Charlie haar hand over haar rug ging. Nu kwamen er plots wat meer tranen. Snel veegde ze die weg. 'Tis gewoon..' Charlie wachtte geduldig af. 'Deze scène..' Plots snapte Charlie het. 'Ben jij degene die met Jonas heeft geslapen?!' De vraag werd hard op haar afgevuurd. 'Hoe-' 'Jimmy heeft me erover verteld..' Verklaarde ze al snel. 'Even tussen ons Mila..' Ze probeerde recht in Mila haar ogen te kijken. 'Heb je.. gevoelens voor hem, of was het gewoon, welja.. voor de fun?' Die vraag sloeg bij haar in als een bom. 'Charlie, het was mijn eerste keer. Hij- hij.. was mijn eerste keer. En ik.. ik heb gevoelens voor hem. Diepe gevoelens.' Ze snikte nog steeds een beetje. 'En ik heb hem de dag erna gezegt dat het een vergissing was, ik meende het helemaal niet Charlie!' De tranen begonnen weer te komen. Ze stroomde over haar wangen. 'Ik wil met hem samen zijn..' Charlie probeerde haar nog steeds gerust te stellen door over haar rug te wrijven. 'Dat ik dat zei, het kwam gewoon door.. door mijn vader. Hij heeft me verlaten en daarmee echt mijn hart gebroken. Dat wil ik niet nog eens meemaken, Charls.' Charlie nam Mila in een warme omhelzing. Ze huilde op haar schouder. Toen Mila weer wat rustiger was, liet Charlie haar los. Mila zuchtte en veegde de laatste traanresten van haar wangen. 'Vertel me alles..' Charlie nam haar hand vast. Mila lachtte en nam een diepe zucht. Ze vertelde over de fotoshoot in het veldje verderop, en over wat er gebeurde toen ze bij haar thuis kwamen. Ze stopte haar verhaal even. Haar ogen keken recht op in die van Charlie. 'Hij heeft me zo vaak verteld, hoe mooi ik was.. en-en..' Ze keek naar beneden. 'Hoe verliefd hij op me was..' Charlie glimlachte en moest nu ook een traantje wegpikken. Ze had deze zachtere kant nooit achter Jonas gezocht. Maar ze zag al langer dan vandaag dat er iets speelde tussen haar vrienden. Er was meer. Dat voelde ze van beide kanten. 'Ik wilde hem helemaal niet afwijzen.. maar ja, hij is zo te zien al verder gegaan.' Charlie zuchtte en wreef over Mila haar schouder. Mila kniktte. 'Hij is gewoon een.. vieze glibberigde flubberkwal!' Mila lachtte om Charlie haar opmerking. 'Je moet je gevoelens voor hem wel niet meer wegdrukken..' Ze keek Mila aan, die nog steeds wat bertraande ogen had. 'Je kan jezelf niet dwingen, om niet verliefd te zijn..' Mila kniktte na Charlie haar wijze woorden. Ze wist wel dat het allemaal goed zou komen. Charlie sloeg een arm om haar heen. Ze pakte snel een pot jerry ijs van de tafel en overhandigde die aan Mila. Die nu moest glimlachen. 'Thanks, Charls.' Charlie stak haar hand op. 'Charlie Timmermans, tot u dienst.' Nu kwamen ze al helemaal niet meer bij. Ook Charlie nam een pot ijs en samen begonnen ze er van te eten. De leukste gesprekken kwamen tot stand. 'Even tussendoor.. denk je ook dat, Jonas en Louise.. nu-uh..' 'Ha! Die twee. Geloof me, Jonas wilt haar echt niet.' Mila lachtte en stak een lepel vol ijs in haar mond. Ze at het op. 'Misschien zitten ze nu wel ergens te zoenen ofzo..' Charlie rolde met haar ogen na die opmerking. Mila zuchtte voordat ze weer wat ijs naar binnen werkte. 'Hey.. zo moet je niet denken. Maar..' Mila keek Charlie afwachtend aan. 'Je hebt hem wel gezegd, misschien zo een hééél klein beetje-' 'Charlie.' Mila keek haar vriendin doodringend aan. 'Je hebt hem verteld dat je hem niet wilde. Daarom gaat hij waarschijnlijk gewoon verder met zijn leven.' Mila zuchtte. Ze wist het zelf echt wel. Dit alles was haar eigen schuld. 'Ik ben zo stom geweest..' Ze stak haar lepel hardhanding in het ijs. Charlie zag dat Mila droeviger werd met de seconde. 'Ach, kop op. Er gebeurt vast niks tussen die twee, daar ben ik zeker van.' Charlie probeerde haar gerust te stellen. 'Ja, je hebt gelijk. Jonas was best serieus met mij.. dusja, waarom zou hij nu al zo snel verder gaan?' Mila stak weer een lepel met ijs in haar mond. 'Houd er maar rekening mee dat hij erover gaat opscheppen, Jonas kennende. Om te laten zien dat hij "over" je is. Dus laat je niet doen morgen.' Mila kniktte. Charlie plaatste zich nog dichter naast Mila. Ze voelde hoe Mila haar hoofd op haar schouder liet zakken. Deze meiden, oftewel.. praat avond, had Mila duidelijk even nodig.

Gitaarspel Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu