Mila opende haar blikje en nam een stevige slok. Alex kwam als laatste van de vriendengroep aan de tafel zitten. 'Ze hadden geen choco pudding meer.' zeurde hij en liet zijn ogen glijden over Jimmy zijn lunch. 'Sorry, ik-uh, had de laatste.' een verontschuldigende blik was bij Jimmy af te lezen. Mila lachte om haar vrienden. Ze schrok toen ze Jonas zijn hand even op haar rug voelde maar al snel glimlachte ze. Hij keek in haar richting en schonk haar de liefste blik die op dat moment mogelijk was. Charlie klapte luid in haar handen en stond op van haar plaats om zich daarna tussen de twee tortelbevers te plaatsen. 'Charlie? Uh- hallo!' Jonas protesteerde en keek toe hoe Charlie hem wegduwde van zijn vertrouwde plek naast zijn meisje. Ook van Mila kreeg ze een kwade blik. Even keken ze elkaar aan. 'Ik wilde ook even langs Mila zitten. Of mag dat soms niet?' Charlie nam meteen een grote hap van haar lekker broodje. Mila grinnikte en sloeg kort haar arm om Charlie heen. Zij had er allang vrede mee gevonden in tegenstelling tot haar vriendje. Zijn blik was alleen maar teleurgesteld op zijn eten gericht. Een schop van Jimmy onder de tafel trok zijn aandacht. 'Auw, Jim-' hij stopte even toen hij rare blikken van voorbijgangers kreeg. Jimmy keek gespeeld een andere richting uit voordat hij zijn aandacht weer tot zijn beste vriend richtte. 'Heb je nog nagedacht?' Alex kniktte na de vraag van Jimmy en een 'Ja, inderdaad.' verliet ook zijn mond. 'Over wat?' Jimmy rolde met zijn ogen. 'Dat stuk. Weetjewel. Of je met ons of Lynn samen gaat werken.' verklaarde hij. Mila haar aandacht was nu ook helemaal bij het gesprek. Jonas zuchtte. Dat was hij helemaal vergeten. 'Met Lynn is prima.' Hij nam een slok van zijn blikje cola dat voor hem stond. 'Dat moet ik dan even gaan regelen, trouwens. Later.' Hij stond op en liep naar zijn nu, raar genoeg, ietwat droevige vriendin. 'Ik zie je straks, beertje van me.' ze lachtte kleintjes om de zoveelste bijnaam die hij haar gaf. Kort voelde ze zijn lippen tegen de hare en al snel verdween hij uit de kantine. Ze keek hem na, wat bij haar vrienden niet onopgemerkt bleef. 'Hey.' Charlie stootte haar aan en haalde haar daarmee uit haar gedachten. 'Wat is er?' Alex zijn zachte stem deed haar eventjes lachen. 'Niks.' wuifde ze het weg, maar kreeg een een ongeruste blik van Jimmy. 'Echt. Alles is prima.' verzekerde ze hem. Al wist ze zelf dat het niet zo was. Maar ze wilde niet toegeven aan dat gevoel, want ze wist dat het nergens voor nodig was. Toch?
Mila haar laatste les van de dag was gedaan en ze vervolgde haar weg naar haar locker, waar ze verrassend genoeg Jonas met een ander meisje zag staan. Ze was mooi. Dat moest Lynn wel zijn waar hij het daarstraks over had met Jimmy en Alex. Ze wachtte expres even voordat ze ernaar toe liep. Ze wilde hun niet verstoren. Om meerdere redenen, maar die moest ze aan de kant zetten. Er was niks aan de hand. Alles was prima, verzekerde Mila zichzelf.
'Top.' Tussen Jonas en Lynn werd er een high-five gedeeld. 'Dus ik zie je morgen om 3 uur op de buitenplaats om alles even door te nemen?' Lynn knikte en liep door de poort van het DAM naar buiten. Ze zag hoe Jonas lachte en zijn locker opende. Al snel daarna vervolgde ze haar weg naar hem. 'Hey.' ze liet haar zachte stem achter zijn rug horen. Met een lieve lach draaide hij zich om. Ze leunde naar voren om hem een kus te geven, maar Jonas dacht daar blijkbaar anders over. 'Hey, jij daar.' een tik op haar neus was het enigste wat ze van haar vriendje kreeg. Ze keek hem raar aan en zuchtte gefrustreerd. Een beslissing popte op in haar hoofd. 'Ik ga niet mee. Een ijsje eten, bedoel ik.' Jonas zijn gezichtsuitdrukking veranderde drastisch. 'Wattt! Hoezo?' Zijn hand gleed over haar arm, maar die schudde ze bruut van zich af. 'Druk met school.' verklaarde ze terwijl haar gezicht naar de grond gericht was. 'Tot de volgende.' Zonder hem nog aan te kijken, verdween ook zij door de poort uit het DAM. Waarom deed ze plots zo raar? Jonas dacht na. Hij snapte het niet. Had hij iets verkeerds gedaan? Hij schudde zijn hoofd. Nee. Hij zou niet weten wat.