[23]

249 29 8
                                    

author pov

hari berganti hari, begitu juga Yoojun. apabila hari berganti, dia sedih. sedih sangat.

"aku tak nak aku benci kau lepasni. dah tu je."

kata-kata Yoongi masih terngiang-ngiang dalam kepalanya, susah beno nak lupakan.

"apa aku buat ni? aku hampir buat dia benci aku." monolog Yoojun, rambutnya digenggam kuat.

kepalanya berdenyut kuat.

sakit. sangat sakit.

boleh dikatakan, terlalu sakit.

"awak, marilah makan. siang tadi dahlah awak tak makan, malam pun tak nak makan juga? jomlah." Hoshi mengusap belakang Yoojun.

Yoojun diam tak berkutik.

"haih. ci-"

"kau makanlah. aku tak nak."

Hoshi menghela nafas lagi. "okey."

selepas kelibat Hoshi dah tak kelihatan, Yoojun kembali mendongak untuk lihat bintang dilangit.

oh tak lupa juga si bulan.

matanya kembali berkaca-kaca.

"a-aku nak... aku dengan Yoongi mac-macam tu.." kata Yoojun dengan nada yang tersekat-sekat.

dia lihat bulan dan bintang selalu bersama.

tu yang jadi emo semacam.

"tak apalah. terimalah kenyataan yang aku tak layak dengan Yoongi. LANGSUNG TAK LAYAK."

"kenapa dunia tak berlaku adil pada aku? semua orang nak tinggalkan aku..."

tanpa Yoojun sedar, Hoshi memerhatinya dipintu dengan sayu.

"Yoojun, awak tak perasan ke yang saya selalu ada dengan awak?"

❦❦❦❦❦

Yoongi pov

"WOHOOOOOO!! HYUNG AKU DAH BALIK WOI DAH BALIK! KENA BAGITAHU DUNIA NI!" Hoseok peluk aku sehinggakan aku tak boleh nak bernafas.

WEH.

"HAMPIR DUA BULAN DER KAU TAK BALIK HUAAAA!! AKU KANGEN BANGET SAMA KAMU!"

"woi mampos anak Min tu karang." kata Namjoon.

pelukkan dileraikan.

mujur masih bernyawa gais (*´∇`*)

fiuh.

"maafkan tuan hamba. weh kau gi mana?"

aku pilih untuk berdiam diri.

sebab, entahlah.

aku rasa macam tak perlu aku bagitahu yang Yoojun culik aku-

eh.

aku sebut nama Yoojun ke tadi?

ya tuhan.

dah lama tak sebut nama tu.

"weh! menung pulak dia."

"kan. bagitahulah siapa yang culik kau! biar aku pancung kepala dia." kata Jin.

aku mengeluh. "tak ada siapa-siapa."

"yeke? takyah nak temberang aku k."

"hyung, yang penting aku selamat. see? aku selamatkan? tak perlulah tahu."

"degilnya anak Min ni! BAGITAHU LA AKUUU. nanti dia culik mangsa lain ke apa kang haa payah taudok."

aku menggeleng kepala. "takkan."

"MANA KAU TAHU-"

"hyung hyung, bawa bertenang. Yoongi masih tak stabil kot." Namjoon cuba menenangkan Jin.

terima kasih Namjoon (๑¯ω¯๑)

"okey pine! lepasni, aku akan awasi kau, Yoongi."

"tak payahlah!" aku memprotes.

"ah takde takde. NO BANTAHAN. rehat."

BAM!

Jin menghempas pintu.

k. kenapa lain macam pula rasanya ni.

aku menghidupkan TV didalam bilik aku ni, hidupkan je terus berita disiarkan.

"GEMPAR! CEO DAN JUGA JUTAWAN IAITU MIN YOONGI TELAH PUN DIJUMPAI SELEPAS DUA BULAN HILANG ENTAH KEMANA-"

tanpa menunggu apa-apa, aku terus mematikan TV semula.

kecoh.

TBC

wuhu nmpknya yoongi dh kambek hom gais

❝ ᴘꜱʏᴄʜᴏ ᴋɪᴅɴᴀᴘᴘᴇʀ ☽ ᴍʏɢ ❞Where stories live. Discover now