author pov
"eii tak puas hati betullah dengan tuan Yoongi ni, orang call bukan nak jawab. aku satu hape pun tak tahu nak buat. time aku dah sampai rumah, wahh dia call pastu marah-marah. sabar jelah." Junnie mengomel-ngomel sambil tatap skrin telefonnya.
"lepas kahwin teruk pula perangai jadinya, kalau dulu bukan main lagi. haih. tak sempat call pun, at least mesejlah sepatah dua kata ke. tak adalah aku dok melangok tunggu dia."
"kalau tak mengenangkan bos, dah lama aku ketuk kepala dia."
BUK!
"aduh!" Junnie memegang bahunya yang dilanggar oleh seseorang.
"aw! eh mianhae mianhae." ucap lelaki itu.
"gweanchanhayo. saya yang tak nam- Hoshi?"
"Junnie?"
MISI MALU-MALU KUCING BERMULA HAHAHA.
"eh tak sangka boleh terserempak dekat sini."
"kan. awak nak pergi mana?"
"tak tahulah. saya dari tadi dok berjalan tak henti-henti, tunggu tuan Yoongi saya call."
"dugaan pekerja HAHA."
Junnie tersenyum malu.
"Junnie, kalau awak tak ada apa apa nak buat... jom pergi minum hehe."
❦❦❦❦❦
"suaplah sikit."
"tak boleh. aumm nyam nyam."
Yoongi jeling Yoojun yang makan gula-gula kapas tapi tak kongsi dengan dia.
tabah HAHAHA.
"bagilah sikit."
"tak bolehlah. nanti awak makin manis."
Yoongi kembang semangkuk disitu gais.
"hehehe ada-ada jelah dia ni!" Yoongi mencubit pipi Yoojun.
"betullah! awak kan dah manis, nanti bertambah manis haa habis saya kena kencing manis."
"loya buruk ah dia ni"
Yoojun tersengeh, tangannya masih tak henti-henti suap gula-gula kapas kedalam mulutnya.
tiba-tiba matanya tertancap pada sebuah keluarga.
"sebut 'appa', Haerunie~"
"a... aypa."
"aypa? hahaha. kalau 'omma' pula?"
"oyma!"
"hahahaha."
Yoongi terperasan yang Yoojun termenung jauh.
"awak?"
"ya?"
"kenapa termenung?"
"huh? ah tak ada hehe."
"ah."
"tahniah ya atas perkahwinan awak. saya nak pesan sesuatu ni."
"apa dia? uisa ni buat neves saya je haha."
"emm kalau awak pregnant, risikonya amat tinggi."
"maksud?"
"emm macam mana ek nak cakap. beginilah, saya straight to the point jelah. kalau awak pregnant, awak takkan dapat bertahan lama. macam sekarang awak dapat bertahan kan? tapi tidak bila awak pregnant."
"jadi saya kena elak dari pregnant lah?"
"agaknya macam tulah. saya harap awak bertabah."
"uisa, i'm not strong."
"yah yah! kenapa awak nangis ni?!" tanya Yoongi panik, dia usap air mata yang menggalir dibawah mata Yoojun.
"whut? eh omona." Yoojun baru tersedar yang dia menangis. "ma-mata masuk habuk."
"yeke?"
"ya! ah awak, dah petang ni. jom balik~" Yoojun menayangkan senyuman paling manis kepada Yoongi.
tapi dalam otak dia cuma rasa sedih, sedih dan sedih (╯︵╰,)
❦TBC❦
YOU ARE READING
❝ ᴘꜱʏᴄʜᴏ ᴋɪᴅɴᴀᴘᴘᴇʀ ☽ ᴍʏɢ ❞
Fanfictiontakkan tengok je? bacalah ngeh(; ̄Д ̄) tak kena bayar pun( ̄へ ̄)