Bab 2

180 20 7
                                    


Mika memandu keretanya dengan perasaan sungguh kecewa. Selepas kecundang di Aeon tadi dia cuba pergi ke supermarket lain namun semuanya sudah sold out. Sedar tak sedar sampai ke malam dia mencari ramen idamannya... Nasibla dia telah menunaikan solat di surau yang di sediakan di supermaket tadi sebelum pulang... Ni semua mamat tocang tu punya pasal!! Nak je aku pijak-pijak je dia tadi!!!Kalau tak mesti aku dapat makan ramen cabonara hari ni!!! Dan sebab dialah aku balik lambat!! Mau menanah telinga aku dengar tazkirah ustazah Adni nanti. Eee, geramnya aku!!!!!!!!! Mika menjerit kegeraman. Nasibla dia sorang sahaja di dalam kereta itu kalau tidak mau pekak telinga orang yang mendengar jeritannya yang mengalahkan gorila!!!

"Assalamulaikum.... "

Mika menggunakan kunci penduanya untuk membuka pintu.. Dia melihat Adni sedang khusyuk melayan drama kegemarannya Mr. Grey sambil mengunyah twisties... Dia kemudian berjalan ke arah sofa dah menghenyakkan badannya dengan lemah di sebelah Adni.....

Waalaikumsalam.. hummm.. dah balik dah princess ramen kita... dah malam baru nak balik? Pergi beli ramen ke buat ramen??? Bahaya tau tak anak dara balik malam-malam... Hah, suka la tu ye dapat jugak ramen yang di idamkan tu... Adni membebel kepada Mika dengan matanya tetap fokus memandang televisyen tanpa memandang langsung ke arah Mika yang sedang kemurungan..aikkk... diam je ni... takkan tidur kot??? Kejap eh.....sikit je lagi ni..haa...ok, iklan. Lalu dia memandang muka Mika di sebelahnya....

La...apasal muka masam je ni... Muncung tu dah macam cencurut je dah... Mana ramen yang ko beli tu? Tak nampak pun.. Adni bertanya bertubi-tubi sambil matanya melilau mencari plastik dari aeon namun tiada....

Hummmm.... ramen tak ada... si tocang ambikkkk!!!! Sakit hati tite!!!!!!
Mika menumbuk-numbuk bantal kecik yang dipeluknya. Hatinya masih sebal lagi mengenangkan eksiden tadi..

La... macam mana boleh jadi macamtu?? Eh..jap..jap... Siapa pulak Si tocang ni??? Pelik je nama...Adni menggaru-garu kepalanya yang tidak gatal...Hum....Cuba cerita dari mula... Ala janganla sedih macam ni... Tak comel dah muka tu. Pujuk Adni sambil menepuk-nepuk pipi Mika dengan lembut....

Hummm.. macam ni.. tadiiii....
masa aak.....

Opssss...stop..stop!!! Drama dah mulala.. Nanti iklan kita sambung balik ye.. Adni berkata sambil kembali fokus pada drama yang sedang di tayangkan...

Eee bencinya dengan ko ni!!!! Tadi dia yang suruh kita cerita sangat!!! Dahla, nak masuk bilikla macamni! Majuk sehari!! Huh!!!! Mika bangun dari sofa sambil berjalan ke bilik dengan menghentak-hentakkan kakinya tanda protes...

"Oiii...jangan hentak kuat sangat jalan tu... Karang pecah pulak marmar rumah ni..." sempat lagi Adni mengusiknya semasa dia berlalu ke bilik.... Dia menutup pintu biliknya dengan kuat...

"Hoiiiiii...pecahla pintu tu!!!" Dia mendengar Adni menjerit dari luar...
Mika menghempaskan badan yang comel itu dia atas tilam empuknya...
Lama kelamaan matanya terpejam kerana keletihan..Nasibla besok kelasnya hanya di sebelah petang sahaja...

Di luar Adni membebel sendirian...
"Ala merajuk pulak si panda ni.. Besok jela pujuk. Lagipun tadi dia cakap sehari je dia merajuk. Jadi tak adalah lama sangat...hihihi...." Adni kembali melayan dramanya dengan mulut penuh dengan twisties....

      🍜🍜🍜🍜🍜🍜🍜🍜🍜🍜🍜

Di rumah dua tingkat milik keluarga abangnya... Jang Keun Suk sedang menikmati ramen cabonara yang di belinya tadi.. Harini dia tinggal seorang sahaja di rumah kerana keluarga abangnya menghadiri majlis perkahwinan sepupu kakak ipar di Johor Bahru...Abangnya telah memeluk islam selama lima tahun sebelum mendirikan rumah tangga bersama kak Hidayah...Mereka berkenalan semasa belajar di universiti lagi... Abangnya mengambil keputusan untuk menetap di Malaysia selepas mereka berkahwin. Appa dan umma bersetuju dengan syarat setahun sekali balik ke korea melawat mereka... Appa dan umma tidak menghalang anak-anak mereka untuk menganut agama lain atau berkahwin dengan orang negara lain selagi menghormati mereka sebagai keluarga....Jang Keun Suk selalu datang ke Malaysia untuk melawat abangnya sekeluarga. Sekarang dia belajar di tahun akhir di sebuah universiti terkemuka di Malaysia kerana mengikuti pertukaran pelajar yang di adakan oleh universitinya di Korea.....

"Ummmm... sedapnya rasa dia... patutla budak chubby tu nak sangat ramen ni..." katanya dalam hati sambil menyuap ramen ke dalam mulut dengan penuh berselera......
Dia mula tersenyum apabila teringatkan reaksi muka budak cubby yang cuba membuat muka comel dengan membulatkan mata di depannya agar di berikan ramen tersebut...Dia mengakui budak cubby itu memiliki sepasang mata yang sangat cantik, bulat semulajadi dan bersinar tanpa memakai 'contact lense'.....'aleumdabjiman michin nun!!!' (Matanya cantik tapi gila) Dia sebenarnya memahami apa yang di katakan gadis itu kerana kak Hidayah selalu mengajarnya bertutur di dalam bahasa melayu. Dia juga ada mengambil subjek bahasa melayu di universitinya...Di biliknya juga banyak buku kamus dan buku dialong bahasa melayu yang di beli apabila dia singgah di kedai buku..... Cuma tadi dia saja berlakon seperti tidak memahaminya....hahhahahah.... kasihan si cubby!!!akhirnya dia ketawa sendirian.....

          🍜🍜🍜🍜🍜🍜🍜🍜🍜🍜🍜

Petang itu, Mika berjalan berseorangan untuk ke kelasnya.. Dia selalu di hina dan di pinggirkan oleh kawan-kawan kerana rupa parasnya yang cubby dan muka yang berjerawat... Jadi di sebabkan itu tiada siapa ingin berkawan dengannya tapi demi mengejar cita-citanya dia menganggap semua yang di perkatakan itu seperti angin lalu sahaja.. Hatinya sudah lali dengan semua itu...

Semasa dia ingin masuk ke bangunan kelasnya dia telihat crushnya sedang duduk keseorangan di kerusi sambil mendengar earphone...

"Aduhhhh...hensemnya diaaa" miowww!!! Mika membuat muka gatalnya...

Mikaaaa!!!!! Tiba -tiba crushnya menjerit memanggil namanya....

Ohhh no.... dia panggil aku... nak pengsan ke macam mana ni...
ohhhhh....Mika tidak ketahuan jadinya.....

Mikaaaaa sayang!!!!!!

Glurpppppp......Mika tergamam....

.........................................

CINTA SI GADIS RAMEN!!!  ☑️ Where stories live. Discover now