POV Jang Keun Suk
"Ishhhh, mana Mika ni? Takkan jalan jem kot... Dahla kol tak angkat-angkat! Tidur mati ke pun..huh!" Jang Keun Suk bercakap di dalam hati sambil matanya meliar memerhati keadaan sekeliling kalau-kalau Mika sudah sampai.
"Perhatian...perhatian... Di minta penumpang yang akan menaiki pesawat untuk ke Seoul Korea berada di balai berlepas sekarang. Sekian terima kasih."
"Aduh.... Dah nak berlepas dah ni... Mana Mika ni?" Jang Keun Suk cuba menelefon beberapa kali tapi hanya bunyi deringan yang tidak di angkat.. Lalu dia bergegas ke balai berlepas apabila melihat semakin ramai penumpang yang sudah beratur untuk menaiki pesawat.
Jang Keun Suk menoleh ke belakang buat kali terakhir. Namun orang yang di nanti tidak kunjung tiba juga....
'Sir, you may go now. Have a nice day.' kata pegawai kastam yang mengawal pintu balai berlepas itu.
'Oh...thank you...' Jang Keun Suk menarik beg bagasinya dengan langkah yang longlai.
"Selamat tinggal Malaysia.. selamat tinggal Mika.." Katanya di dalam hati. Jang Kuen Suk kecewa tidak dapat bertemu dengan Mika buat kali yang terakhir. Hatinya terasa seperti tertinggal di Malaysia.
"Sampai hati awak Mika....." Jang Keun Suk membuang sesuatu di dalam tong sampah sebelum dia berlepas..........
.............................................
POV Mika
"Assalamualaikum..ye..ye..saya Syamika.. Oh Mak Jah...Kenapa Mak Jah? Ha? Apa?!! Mak saya di masukkan dalam wad kecemasan?!!!! Baik-baik saya balik sekarang!!!" Makkkk!!! Jangan tinggalkan Mikaaaa...Mika segera mecampakkan telefonnya di atas katil.
Mika segera mengambil baju dan memasukkan ke dalam beg.. Sesekali dia mengelap titisan air mata yang tidak berhenti-henti dari mengalir. Mulutnya pula tidak henti-henti berdoa agar emaknya dalam keadaan selamat.Selepas siap mengemas..dia segera keluar dari bilik tanpa dia sedar telefonnya terjatuh ke atas permaidani semasa dia sedang kelam kabut mengemas beg.. Dia berlari turun ke bawah dengan begnya dan segera mengunci pintu lalu masuk ke dalam kereta untuk memulakan perjalanan... Dalam kepalanya kini hanya emaknya sahaja...
Setelah dua jam perjalanan, Mika berhenti sebentar di untuk membasahkan tekak.. Selepas dia masuk ke dalam kereta kembali, barulah dia teringat untuk menelefon Adni untuk memberitahu keadaanya.. Dia mula menyelongkar handbegnya untuk mencari handphonenya..
Eh, mana handphone aku ni? Takkan tinggal kot...Habis segala hartanya di dalam beg di keluarkan..
Ya Allah, cuainyala aku ni!!!!! Aduhhhhh! Kenapala ko cuai sangat Mika oiiiii!!!!!!! Dia menepuk dahinya beberapa kali...
Eh jap...aku rasa macam aku ada terlupa sesuatu... Apa dia yekk!!?
Dia memejamkan mata beberapa kali cuba mengingati sesuatu namun hampa...
Ee, besok- besok jela aku ingat! Dia menyimpan kembali barang- barangnya di dalam handbeg sampaila dia tersentuh sesuatu.. origami rama- rama!!!
Jang Keun Sukkk!!!!!!! Dia melihat jam pula!!! Ya Allah, maafkan saya awak... Saya terlupa langsung tentang awak....telefon saya pulak dahla tertinggal... saya memang kawan yang tak guna!!!!!! Dia menangis teresak-esak..
Setelah beberapa ketika, apabila dirinya mulai tenang, dia kembali meneruskan perjalanan..Maknya sedang menunggunya di sana.
"Maafkan saya awak...maafkan saya...saya tak sengaja...." Kata hatinya yang penuh rasa bersalah dan duka lara....
Sesampai sahaja dia di hospital Ipoh, dia terus berlari ke bahagian wad kecemasan... Terlihat Pak Mat, jiran sebelah rumahnya sedang memujuk Mak Jah yang sedang menangis teresak- esak...
Mak Jah? Kenapa ni? Mak ok kan????! Mika sudah menggoncang kuat bahu Mak Jah. Namun, Mak Jah hanya membalas dengan pandangan yang sukar digambarkan. Tiba-tiba, mata tua itu mengalirkan air mata dan tangisannye semakin kuat. Pak Mat pula hanya menggelengkan kepalanya...
Makkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk!!!!!!!!!!!!
Support my story...n give me 🌟... Love u all❤️
YOU ARE READING
CINTA SI GADIS RAMEN!!! ☑️
Novela Juvenil"Arghhhhhh!!! Ramen baru dah keluar!!! Tak boleh jadi ni" i'm really craving new ramen right now! " - Nur Edora Syamika " Mika.... janganla makan sangat benda ni. Tak baik tau untuk kesihatan. Nanti kena gastrik macam mana???Kata nak kurus..tak nak...