Bab 13

110 13 2
                                    

"Jang Keun Sukkkkkkkk.....!!"katanya dengan suara yang perlahan tetapi masih dapat di dengari oleh Jang Kuen Suk..

  "Ya...Sayalah...takkan hantu kak Limah pulak...Kenapa muka awak tu nampak macam terkejut sangat..? Takkan rindu sangat dekat saya sampai macam tu sekali.." Kata Jang Keun Suk sambil tersenyum dan menyerlahkan kedua-dua lesung pipitnya...

"Lesung pipit tu...Ya Allah... rindunya..."kata Mika di dalam hati...

"Hummm....ingatkan dah tak nak balik dah dekat sini.... Maklumlah... orang tu dah lupa dah orang dekat sini.. Tak ada langsung khabar berita dari orang sana tu..." Dingin sahaja suara Mika seperti berjauh hati setelah beberapa ketika mendiamkan diri......

"Alalalala...ada orang merajuk rupanya... Jap eh...." Jang Keun Suk ketawa kecil sambil tangannya mengeluarkan beberapa helai kertas dan sibuk melipat menjadi origami seekor anak gajah yang comel... Lalu dia melekatkan di atas suatu kertas lain dan menulis sesuatu...Selepas itu, dia memberikan kepada Mika...

  "Nah..ini untuk awak..." Jang Keun Suk memberikan kad tadi kepada Mika dan juga sebungkus ramen cabonara...

"Aduhhh..dia tahu pulak kelemahan aku...huh..." Hati Mika mula goyah melihat ramen cabonaranya dan origami yang sudah lama dia minati sejak kecil lagi.....Perlahan-lahan dia mengambil kad dan ramen cabonara tersebut...Cantiknya...Akhirnya dia kembali tersenyum..

"Maafkan saya tak?" Tanya Jang Keun Suk dengan muka comelnya..

"Hum...boleh..tapi awak kena jawab dulu soalan saya... Kenapa awak langsung tak hubungi saya?"kata Mika dengan nada suara yang sedih

"Ok.. Sebenarnya telefon saya hilang masa di Korea.. Saya tak ingat nombor telefon awak sebab tu saya tak dapat nak hubungi awak ... 'Sorry' ok... Saya janji lepas ni saya hafal no telefon awak ... Ok?" Jang Keun Suk berkata sambil mengenyitkan mata dan tangannya seperti berikrar...

" Oh.. macam tu.. Okla..maaf awak di terima tapi janji tau lepas ni jangan buat macam ni lagi.. Kalau tak saya cekik-cekik awak!!! Apa pun 'thanx' kad yang cantik ni dengan ramen kegemaran saya...Ummm.. Appa awak macam mana sekarang? Dah sihat ke? "Tanya Mika lagi

"Appa saya sudah sihat sekarang... Cuma dia perlukan banyak berehat dan tidak boleh terlalu stress... "Jang Keun Suk bercerita dengan wajah yang begitu ceria...

"Oh...bagusla macamtu... Lega hati saya mendengarnya.. Mika senyum melihat kegembiraan Jang Keun Suk..Eh..mana awak belajar buat origami ni? Cantikla...Saya dah lama nak belajar buat origami ni.. Awak pandai buat rama-rama tak? Boleh ajar saya?" Mika bertanya dengan muka yang penuh keterujaan

"Boleh... Saya ajar awak buat ya..." Jang Keun Suk mula mengeluarkan kertas lagi dan mengajar Mika.. Terdengar suara mereka ketawa riang apabila origami Mika tidak seperti bentuk rama-rama pun.. Tempat yang mereka selalu duduki itu telah menjadi saksi terlalu banyak kenangan manis tercipta antara mereka tanpa mereka sedari.......

      ...................................................

Dua bulan kemudian....

   "Mika, besok saya dah nak balik Korea dah.." Jang Keun Suk memulakan kata-kata bila Mika hanya mendiamkan diri dari tadi di kerusi tempat mereka selalu berjumpa...

  "Hum.....sedihnya... Cepatnya masa berlalu.. Awak tinggal jela dekat Malaysia.. Awakkan ada abang dekat sini.." Mika memandang Jang Keun Suk dengan muka yang sedih dan penuh berharap...

"Ummm...bukan saya tak mahu tinggal dekat sini tapi saya kena membantu umma dan appa saya untuk menguruskan kedai makan kami.. Saya kasihan pada umma saya yang hanya seorang diri menguruskan kedai makan kami dengan keadaan appa saya sekarang... Lagipun kontrak belajar saya pun sudah habis...Saya terpaksa pulang... Maafkan saya ye Mika.."Terang Jang Keun Suk sambil memandang Mika agar Mika memahami keadaannya...

  "Mmm... Saya faham sekarang... Maafkan saya memaksa awak.. Cuma..saya sedih bilala kita dapat berjumpa lagi?" Mika menunduk sambil membelek jarinya untuk menahan sebak di hatinya...

"Saya janji dengan awak saya akan selalu hubungi awak..email awak ok.. Nanti ada masa saya akan ke datang Malaysia... Dahla..tak nakla sedih macam ni... Senyum sikit?" Pinta Jang Keun Suk

"Ok...janji tau.."Mika cuba mengukirkan senyumannya walaupun payah..

"Ye saya janji.. Besok awak datang tak tengok saya dekat KLIA?" Jang Keun Suk membuat muka comel.. Ada sesuatu yang  ingin dia luahkan  sebelum dia balik ke Korea dan ada suatu rahsia yang perlu Mika tahu......

"Ok.. besok saya datang teman awak dekat KLIA.." Kata Mika kembali senyum ceria.. Awak....saya laparla..jom kita pergi makan.. sambil mengerdipkan matanya ala-ala panda comel...

"Aik...baru je tadi kita makan roti.....ni dah lapar balik?" Kata Jang Keun Suk sambil menepuk dahinya sengaja mengusik Mika..Mika menggaru kepalanya sambil tersengih... okla..jom saya belanja awak... Yeayyy.....sorak Mika..Mereka bangun dan berjalan beriringan ke kafe yang berada di universitinya...

     ............................................

"Ummmmm....mana Mika ni?" Jang Keun Suk semakin gelisah apabila melihat jam di pergelangan tangannya..... Sekejap lagi waktu penerbangannya ke Korea....

"Mikaaaa....mana awakkkkkk ni"????? Kata Jang Keun Suk di dalam hati...

        ......................................

"Assalamualaikum.."

  Ye saya Syamika....Ha?!Apa!!!!wad kecemasan!!!Makkkkkkkkkkkk!!!!!

CINTA SI GADIS RAMEN!!!  ☑️ Where stories live. Discover now