2.

602 12 0
                                    

"Jou" zegt Ailana zacht. ik schrik. Mij? Ik wil hier niet weg! Hier voel ik me veilig! Ik spring op van de stoel en ren naar mijn kamer. Ik duw de deur achter me dicht en ga op bed zitten. ik ben bang, wat moeten ze van me. Ik probeer rustig adem te halen en na een tijdje lukt het me. Ik kijk rond in mijn kamertje. Dan zie ik iets onder mijn deur door komen. 'Lieve Emma, ik weet datje niet weg wilt maar ik heb gedaan wat ik kon. Wil je je tas alvast inpakken,ze komen je morgen halen. Sorry lieverd, liefs Ailana' staat er op de brief. Ik krijg tranen in mijn ogen. Ik moet dus echt weg, weg van de enige plek die ik vertrouw. Ik pak een foto van mijn bureau en begin zo wat meteen weer te huilen, op de foto staan ik en Pauline.Toen ik 10 was werd ze geadopteerd. Ik had elke dag voor mijn raam staan wachten tot ze terug kwam, een heel jaar lang. Toen besefte ik het pas, Pauline kwam niet meer terug. ik zet de foto terug en laat me op bed neer vallen. Ik staar naar mijn plafond en word langzaam moe. Ik val uiteindelijk in slaap. Een paar uur later word ik wakker gemaakt door Ailana. "Wil je je tassen gaan inpakken?" vraagt ze. Ik schud mijn hoofd, "Ik wil niet weg". "Het spijt me Emma, het zal toch echt moeten" zegt Ailana. Ik zucht en Ailana kijkt me doordringend aan. Ik word er bang van, "Oké ik ga al pakken maar dat doe ik alleen". Ailana knikt en loopt mijn kamer uit.Ik pak een paar tassen en begin met ze te vullen. Een klein half uur later ben ik klaar en meteen ga ik weer op bed liggen. "Kom je eten halen Emma?" hoor ik Ricardo roepen. Hij is een schoonmaker van het weeshuis. "Nee ik heb geen honger" roep ik terug. ik heb ook geen honger, ik kan nu alleen nog maar aan morgen denken. Zou ik weg rennen? Nee, dan gaan er waarschijnlijk veel mensen me zoeken en vragen stellen. Ik kijk voor de zoveelste keer vandaag naar mijn plafond. Ik luister naar de geluiden van buiten en val daardoor in slaap.     

----------------------------------

SORRY dat het deel zo kort is!!

Ik wilde gewoon een tweede deel online krijgen ;p


Adopted (Voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu