7.

325 11 0
                                    


"Wat wil jij?" vraagt Ronald als we een plekje hebben. Ik haal mijn schouders op, "Doe maar hetzelfde wat jij haalt". "Oké, twee aardbeien ijsjes" zegt hij met een glimlach. Door zijn glimlach voel ik me warm, vreemd, zo voel ik me nooit. Een beetje gespannen en ongemakkelijk zit ik aan tafel. Iedereen is vrolijk aan het praten en ik zit er een beetje stil naast. Na een tijdje krijg ik mijn ijsje. Ik neem voorzichtig een hapje, dit is echt heerlijk! "Oké, dit is echt heerlijk" zeg ik tegen Ronald. "Ik ben blij dat je het lekker vind" antwoord Ronald. "Weet je, zonder jo...jullie zou ik hier nooit zijn geweest" zeg ik tegen Ronald, ik wilde bijna zeggen 'jou' in plaats 'jullie' tegen Ronald. Gelukkig merkte Ronald het niet. Met onze ijsjes lopen we naar buiten. "Emma, ken je YouTube?" vraagt Enzo. Ik schud mijn hoofd. "Het is een platform waarop je video's kunt plaatsen en waar mensen die kunnen bekijken" legt Enzo me uit. Ik luister gefascineerd. Enzo legt ook uit dat hij zijn dagelijkse leven deelt met de kijkers. Na een tijdje lopen zijn we in een soort groot grasveld. "Dit is het park, hier komen we vaak met z'n alle" zegt Ronald. Dee loopt naar me toe en probeert een gesprek te beginnen. Ik voel me redelijk comfortabel dus we praten een tijdje. "Wedstrijdje naar de overkant!" roept Milan ineens en hij springt het meer in. "Wat doen hun nou" vraag ik verbaast. "Ze zwemmen" zegt Dee. "Ja dat snap ik maar hoezo houden ze een wedstrijd" zeg ik. "Ik denk dat ze het warm hebben en ook gewoon zin hadden om lol te maken" antwoord Dee. "Kom ook!" roept Enzo tegen Dee en mij. Dee lacht en rent het water in. Ik blijf een beetje ongemakkelijk aan de rand van het water staan, ik heb nog nooit gezwommen. Ronald zwemt terug in mijn richting en komt naar me toe. "Wil je het proberen?" vraagt hij. Ik twijfel maar knik dan. Ronald pakt mijn hand en leid me het water in. Het water is niet koud en voelt fijn. Samen lopen Ronald en ik het water verder in. Uiteindelijk sta ik tot aan mijn schouders in het water. Ronald laat mijn hand los en loopt zelf nog een stukje verder. "Probeer naar me toe te komen" zegt hij. Ik loop verder tot aan mijn nek maar nu voel ik ineens geen grond meer, ik trappel mijn benen zo hard mogelijk om boven te blijven. Ronald komt naar me toe gezwommen en houd me boven water. "Bedankt" zeg ik uitgeput. "Waarvoor?" vraagt Ronald verbaast. "Alles" zeg ik met een glimlach. Ronald pakt mijn hand weer en samen gaan we het water weer uit. "Je bent een erg slechte zwemmer" zegt Ronald plagend. "Ik had nog nooit eerder gezwommen" zeg ik zacht. "Dacht ik al" zegt Ronald met een grijns. Na een tijdje komen de andere ook het water uit. "Wij moeten nu gaan" zegt Enzo als we weer bij het cafétje zijn. "Oké, het was erg leuk" zegt Milan. "Doeg!" roepen we als Enzo en Dee de auto in stappen. Ze zwaaien nog even en dan vertrekken ze. "Wat gaan we zo doen?" vraagt Pascal als we bijna thuis zijn. "Film kijken?" vraagt Jeremy. Ik hoor ja geroep en ik doe mee met een zwak knikje. "Wat voor een?" vraagt Joost. "Horror!" roept Harm meteen. Vragend kijk ik Ronald aan. "Een enge film" zegt Ronald. Ik knik. Als we binnen zijn gaan we meteen voor de televisie zitten. "Welke horrorfilm gaan we kijken?" vraagt Link. "Truth or Dare, dat is die nieuwe" zegt Milan. Harm rommelt in de kast en pakt dan een film eruit, "Gevonden!". Harm zet de film aan. Ik zit naast Ronald en Pascal. Na een tijdje film kijken komen de schrikmomenten. Ineens verschijnt er een of andere enge demoon in beeld en we schrikken ons kapot. "Jezus" zeg ik bang als er weer iets in beeld springt. Ik ben steeds dichter bij Ronald gaan zitten want ik kan hier echt niet tegen. "AH!" gillen we als diezelfde enge demoon in beeld komt en ik vlieg tegen Ronald aan. Ronald slaat zijn arm om me heen. Als de film eindelijk is afgelopen zit ik trillend tegen Ronald aan. "Rustig maar, de film is afgelopen" zegt Ronald tegen me. Ik kalmeer langzaam weer, "Die kijken we niet nog eens". "Zullen we nu dan een tekenfilm kijken ofzo?" vraagt Jeremy die een deken om zich heen heeft gewikkeld. "Ja is goed meneer worm" zegt Link grinnikend. Jeremy kijkt hem nep boos aan maar schiet dan toch in de lach. We kijken een leuke film maar toch blijf ik tegen Ronald aan zitten, hij geeft me een veilig gevoel. "Laten we gaan slapen, het is al erg laat" zegt Link met een gaap. We lopen naar boven en Ronald loopt nog even mee naar mijn kamer. "Slaap lekker" zegt hij en dan loopt hij naar zijn eigen kamer. Na een tijdje luisteren naar de geluiden die van buiten komen val ik in slaap.

-------------------------------------------------

2018 is voorbij maar dit verhaal nog niet :0

Ik vind dit zo cringe maar oké, nieuw deeltje mensen en aliens ;p

Adopted (Voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu