Het is nu twee weken dat Graham dood is. Emma en Regina zijn er kapot van. Ik werd wakker en hoorde gehuil van Regina. Ik liep naar haar kamer en ze zat te huilen. 'Mam, wat is er?' Vroeg ik. 'Emma, belde. Graham is twee weken geleden gestorven. Zijn doodsoorzaak is nu bekent.' Zei Regina. 'Mam, wat is er gebeurt.' Vroeg ik. 'Hij kreeg een hart aanval.' Zei ze huilend. 'Waarom huil je dan zo erg? Laat maar ik weet het al.' Zei ik en liep weg. 'Je bent walgelijk.' Zei ik. Ik kleedde mij om en ging naar buiten het dorp in.
Ik zag Emma de winkel van Gold in lopen de ik rende daar ook heen. 'Gold. Ben je hier?' Vroeg Emma. 'Het is mijn winkel.' Hoorde ik hem zeggen. 'Hey, Emma. Hij is daar achter.' Zei ik. Ik kneep mijn neus al dicht. We liepen door een gordijn waar Gold zat. 'Mr Gold, wat is die lucht?' Vroeg ik. Echt het was net alsof ik op een boerderij was. Mijn ogen begonnen er helemaal van te branden. 'Lanoline, dat maakt alles waterdicht.' Zei Gold. 'Wat een vee-lucht.' Zei ik. 'Het wordt gemaakt van wol.' Zei Gold. 'Wat een stank. Je had gebeld, kunnen we het buiten bespreken?' Vroeg Emma. 'Ja dat had ik. Ik wilde voornamelijk mijn condoleances overbrengen. De sheriff was een goeie vent. U draagt de hulpsheriff-ster nog. Hij is nu twee weken dood. Als je twee weken als sheriff werkt, word je officieel aangenomen. U mag de echte ster dragen.' Zei Gold. 'Ja, maar ik heb er niet zo'n haast mee. In elk geval bedankt voor je medeleven.' Zei Emma. 'Ik heb zijn spullen nog. De sheriff huurde zijn appartement van mij. Ik wilde u een aandenken geven.' Zei Gold. 'We hoeven niets.' Zei ik. 'U zegt het maar. Dan krijgt je moeder het wel. Hij mocht haar graag.' Zei Gold. 'Vindt je het gek. Het was eerder om de seksuele reden. Echt ik word er misselijk van als ik er al aan denk.' Zei ik. 'Moet u horen, dit gaat straks allemaal de prullenbak in. Neem nou wat mee. Wilt u zij jack?' Vroeg Gold. 'Nee bedankt.' Zeiden we. Hij pakte drie walkietalkies uit de doos. 'Voor Henry, Indy en u. Dan kunnen jullie samen spelen.' Zei Gold. 'Ik wil niets.' Zei Emma. 'Voor u het weer zijn uw kinderen volwassen.' Zei Gold. Ik keek Emma boos aan. 'Thanks.' Zei ze. 'Veel plezier ermee. Geniet van de tijd die jullie samen doorbrengen. Dat heb je met kinderen. Voor je het weet ben je ze kwijt.' Zei Gold. 'Hoe heette uw zoon of dochter?' Vroeg ik. 'Hij heet Baelfire.' Zei hij. Of hij is wakker of zijn zoon hete ook Baelfire. Ik lachte naar hem en Emma en ik liepen weg.
Naar het kasteel van Henry bij de zee. 'Ik heb wat voor je.' Zei Emma toen ze naast Henry ging zitten en gaf hem éen van de walkietalkie. 'Die kunnen we gebruiken bij operatie Cobra.' Zei ik. 'Dankje.' Zei Henry droevig. 'Kom op. Wat is er nou? Je ontloopt me al weken.' Zei Emma. 'We moeten Cobra even laten rusten. Je weet wat er met Graham gebeurd is.' Zei Henry. 'Ze hebben een sectie verricht. Er was niets verdachts aan.' Zei Emma. 'Mooi, je gelooft niet in de vloek. Dan zoek je ook geen problemen. Dan ga jij tenminste niet dood.' Zei Henry. 'Ben je bezorgd om mij?' Vroeg Emma. 'Niet alleen hij. Ze heeft Graham vermoord omdat hij goed was. En jij bent ook goed.' Zei ik. 'Goed verliest altijd. Het moet zich aan de regels houden, het Kwaad niet. Zij is het Kwaad. Het is waarschijnlijk maar beter zo. We moeten haar niet boos maken.' Zei Henry. 'Ja te laat. Ik heb gezegd dat ze walgelijk was.' Zei ik. Henry stond op en liep weg maar gaf eerst de walkietalkie aan Emma. 'Wat dacht je van Granny's op mijn moeders kosten.' Zei ik. 'Klinkt gezellig.' Zei Emma en we haalde eten bij Granny's en gingen daar naar het politiebureau.
Emma liep maar haar bureau en zag de ster van Graham ze wou hem aan haar jasje doen. Tot een rot wijf genaamd mijn moeder Regina binnen kwam. 'Het spijt me, maar die is niet voor u bestemd.' Zei Regina. 'Na twee weken is ze sheriff, mam.' Zei ik. 'Tenzij de burgemeester iemand anders benoemt.' Zei Regina. 'Nou, we gaat het worden?' Vroeg Emma. 'Sidney Glass.' Zei Regina. 'Hij? Waar slaat dat nou op. Hij weet geen eens hoe je moet boogschieten. Maar je nagaan omgaan met een pistool.' Zei ik. 'Maar hij schrijft al jaren over politiezaken.' Zei Regina. 'En hij dier precies wat u wilt. U kunt het niet hebben dat het hier eindelijk wat beter gaat.' Zei Emma. 'Dus het is goed dat Graham dood is? Dankzij hem konden we hier veilig leven. U hebt geen enkel recht op die ster.' Zei Regina. 'Hij heeft mij tot hulpsheriff benoemd.' Zei Emma. 'Nee, foutje.' Zei Regina. 'Nee, zo heeft hij ervoor gezorgd dat u hier niet meer de dienst uitmaakte.' Zei Emma. 'Dat doe ik dus wel. Mevrouw Swan, u bent ontslagen.' Zei Regina pakte de ster en liep weg. 'Ze is een heks.' Zei ik. 'Kom we gaan naar mijn huis.' Zei Emma en pakte het eten en gingen naar haar huis.
Emma had het muziek kei hard staan en stond te klote met een broodijzer. Mary Margaret kwam binnen en deed de muziek uit. 'Broodrooster kapot?' Vroeg ze. 'Net nog niet.' Zei ik. 'Maar nu dus wel. Ik moest even iets kapotmaken.' Zei Emma. 'Wat is er gebeurt?' Vroeg Mary Margaret. 'Regina heeft zo'n ja-knikker tot sheriff benoemd.' Zei ik. 'Dat was mijn baan.' Zei Emma woest. 'Het kon je nooit zoveel schelen. Wat is er gebeurd?' Vroeg Mary Margaret. 'Weet in niet, maar ik wie die baan terug.' Zei Emma. 'Daar moet een reden voor zijn.' Zei Mary Margaret. 'Misschien wil ik haar gewoon verslaan.' Zei Emma. Maar er werd op de deur geklopt en Emma deed open. 'Goedenavond, mevrouw Swan. Ik wilde even iets met u bespreken.' Zei Gold. 'Kom binnen.' Zei Emma en Gold liep zoals altijd met zijn wandel stok naar binnen. Geen idee waarom. 'Ik heb gehoord wat er gebeurd is.' Zei Gold. 'Gedane zaken nemen geen keer.' Zei Emma. 'Klinkt heel strijdlustig.' Zei Gold. 'Ik maak geen kans. Zij is burgemeester, en ik ben wie ik ben.' Zei Emma. 'Twee mensen met een gezamenlijk doel kunnen veel bereiken. Twee mensen met een gezamenlijke vijand nog veel meer. Kan ik u misschien helpen?' Vroeg Gold. Emma knikte. 'Ik vind het echt verbijsterend dat zo weinig mensen ons wetboek kennen. Het is vrij uitgebreid. Misschien heeft de burgemeester wel niet zoveel macht.' Zei Gold. En verscheen een grijns op onze gezichten. 'Emma ik ga naar huis.' Zei ik en liep op weg naar huis.
De volgende dag hadden Henry, Emma en ik afgesproken naar schol bij Granny's. 'Hoe was het op school?' Vroeg Emma die naast Henry ging zitten. 'Ging goed.' Zei ik terwijl Henry de krant las. 'Zeker een boeiend artikel.' Zei Emma. 'Het is van Sydney. Is het gelogen?' Vroeg Henry. 'Nee.' Antwoordde Emma. 'Zijn Indy en ik in de gevangenis geboren?' Vroeg Henry. 'Ja. Die informatie was geheim. Ben je nu voor het leven getekend?' Vroeg Emma. 'Nee, hoor. In elk geval nier hierdoor.' Zei Henry. 'Mooi. Deze gaat weg. Betrouwbaar nieuws zoeken we wel op het internet.' Zei Emma. 'Emma, dat is net zo onbetrouwbaar.' Zei ik. 'Mijn moeder speelt vals, je wint het nooit van haar.' Zei Henry. 'Ik heb een nieuwe bondgenoot. Mr Gold gaat me helpen.' Zei Emma. 'Je maakt een fout.' Zei Henry.
Ik liep weg naar de wc maar toen ik terug was was Emma weg. Het was op het punt dat we weg wouden al donker buiten en we hoorde brandweerwagens. 'Het gaat naar het burgemeesters kantoor.' Schreeuwde iemand. Henry en ik keken elkaar aan we renden naar het kantoor. 'Emma heeft de burgemeester gered.' Hoorde we overal. 'Heeft Emma echt mijn moeder gered?' Vroegen we aan een brandweerman. 'Ja dat heeft ze.' Zei hij. 'Henry, Indy. Kom we gaan naar huis.' Zei Regina. 'Morgen gaan jullie trouwens niet naar school.' Zei ze.
We waren de volgende dag bij het debat van Sidney en Emma. Ik zag niet echt op te letten. Toen Sidney aan de beurt was. Ik lag bij te slapen eerder. Tot Emma aan de beurt was. 'Jullie weten allemaal dat ik een wat getroebleerd verleden heb. Maar daar hebben jullie je overheen gezet omdat ik een held ben. Maar zo is het niet helemaal. Die brand was aangestoken. Mr Gold bood aan om mij te helpen met de campagne. Ik had geen idee dat hij bereid was tot brandstichting. Ik kan het niet bewijzen. Maar ik weet het zeker. Het ergste was nog... Het ergste is nog wel dat u er allemaal bent ingetrapt. Zo wil ik niet winnen. Het spijt me.' Zei Emma en ze liep weg.
Blijkbaar had iedereen snel gestemd want Archie kwam terug met de ster en een envelop. 'Fijn dat iedereen terug is. De stemmen zijn geteld en het volk is redelijk met elkaar eens. Degene die de nieuwe sheriff is... Emma Swan.' Zei Archie en iedereen klapte. Het is nu officieel. Emma blijft.
JE LEEST
Indy Swan, The Dark Curse
FantasyDit is vervolg op Indy Swans Fairytale. Deel twee van de Indy Swan serie. Als Indy een armbandje krijgt van Mary Margaret, krijgt ze dromen en herinneringen waar je van zou denken dat het niet echt kan zijn. Ze droomt bijvoorbeeld dat haar lerares e...