Herkese merhaba,
Okumaya başladığınız kitap 2011 yılının eylül ayında bir blog sayfası olarak başladığım bir yolculuğun sonucunda ortaya çıktı.
Senelerce tiyatro ile yarı amatör, yarı profesyonel olarak ilgilendiğim için mezuniyet sonrasında iş arama sürecimde başlayan, bir hobi olarak gelişen tiyatro hakkında yazılar yayınlama ve temel sahneleme bilgilerini herkes için ulaşılabilir kılma hevesimdi.
Sadece büyükşehirlerin tekelinde kalmamalıydı sanat, özellikle de İstanbul. Bu nedenle daha sonra bir manifesto yayınlayabilecek bir kıvama gelen, içi o denli dolu bir blogu, önce kültürel haberler yayınlayan bir web sitesi, şimdi de sizlere kitap olarak sunmaktan son derece mutluyum.
Sanatla kalın...
Not: Yazmaya başladıktan sonra farkettim ki yazıları eskiden yayınladığım için bazı linkler artık aktif değil. Onları kaldırarak vermek durumunda kaldım. Youtube üzerinden eklediğim bazı videoların da uzantılarına ulaşmak artık mümkün değil. Yazıları güncelledikçe yeni videolarla sizlere ulaşmaya devam edeceğim.
Not 2: Bölümler okuma kolaylığı sağlamak amacıyla daha ufak parçalara bölündü. Eğer konuların çok kopuk kaldığını düşünüyorsanız lütfen bana yazın 😊
Not 3: Blogları yayınladığım sıralarda konuları videolarla desteklemek hayli güç oluyordu. Genelde bulabildiğim görsellerle bunları anlatmaya çalışıyordum. Şimdilerde bu, artık çok kolay. Eklediğim videoların büyük bir çoğunluğu şu ana kadar yabancı dilde, maalesef türkçe kaynaklar fazlasıyla sıkıcı ve hayli uzun anlatmış, ilgilenenler için bölüm sonlarına bonus bölümler koyacağım, daha detaylı bilgiyi oradan elde edebilirsiniz. Yabancı dilde olanları alt yazı seçeneğini kullanarak da izleyebilirsiniz. Hadi biraz ingilizce pratik yapıyormuş gibi olun :)
Not 4: "Videoları neden koydum?" Aslında sadece yazıları okumanız bile çoğu temel bilgiyi anlamak açısından yeterli olacaktır, fakat daha derinlemesine araştırma yapmak isteyenler için bir yol haritası niteliğinde olmasını istedim. Videoları izlemezseniz de konuları yeterince açık bir biçimde anlayabilirsiniz.
Keyifli okumalar dilerim...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Temel Tiyatro Bilgileri
Non-FictionBu kitapta tiyatro hakkında arayıp bulmaya çalıştığınız birçok konuyu bir arada bulabilirsiniz. Seneler önce tiyatro üzerine açmış olduğum blog sayfamda yer alan tüm araştırmalarımı toplayarak bir kitap altına topladım. Yazılar 2011 yılında blog ola...