twenty one ‡

15 5 0
                                    

Mark P.O.V

Aku pegang bibirku yang pecah.Ahh walaupun sakit tapi sedap pula darah dia disebabkan oleh Anna yang tampar.Haha aku memang gilakan dialah.

"Sakit tak?" Papa bertanya sinis.Nak perli oranglah tu.

"Tak lah sedap." Aku berkata perlahan tetapi masih dapat ditangkap oleh papa.

"Sedap kepala hotak kamu! Kamu ni kan..kalau ikutkan hatilah ye,papa suruh je Yaein tu tumbuk muka kamu biar padan muka tu bagi pengajaran." Aku pandang muka papa dengan perasaan tidak berpuas hati.

"Ha kenapa pula? Nak sangat tengok muka anak dia ni tak hensem? Begitu?" Aku bertanya.

"Supaya kamu sedar perangai kamu ni macam mak nenek.Macam nenek kebayan pun ada.Kamu ingat perangai kamu yang rude ini,mulut tempayan,berpuaka,ada orang yang nak ke? Tengok Yaein tu benci kamu lagi adalah." Papa menggeleng kepala.

"Alah dia nak benci buat apa.Mark ni juga jadi suami dia pula lepas tu." Aku mencebik.Papa pula mula ketawa kuat.

"Yakin sangat budak ni.Ha yelah tu macam tak tahu yang Yaein ni jenis perempuan yang hard to catch jual mahal gitu.Papa berani bertaruh atas harta papa yang dia tak akan pilih kamu." Papa menyambung ketawanya lagi.

"Hish papa ni.Bukan nak sokong Mark.Nanti beritahu kepada Anna yang papa buat semua ni." Aku senyum sinis.Papa pula mula serius.

"Kamu jangan main-main dengan papa.Berani ke? Pergilah beritahu.Nanti jangan menyesal bila papa buat sesuatu lepas tu." Wuuu seram semacam bunyinya.

"Nak ugut anaknya pula.Sanggup ke nak bunuh anaknya ni? Mark rasa sanggup kot kalau adik dia sendiri pernah kena bunuh kan?" Aku mengeluarkan pisau lipatku lalu bermain dengannya.

"Tahu takpe."

Aku memang tak hairan kalau papa nak bunuh aku.Sebab papa pernah ajar jangan ada belas kasihan sangat walaupun keluarga sendiri.Tapi aku taklah sekejam papa.Aku masih ada sifat berperikemanusiaan.Kalau aku bunuh papa mungkin tak terkesan sebab aku tak rapat pun dengan papa lagipun papa selalu memperlekehkan aku.Selalu merendahkan anaknya depan orang.Bila belajar dengan dia,sanggup dia cederakan anaknya.Bukan ringan je tau boleh masuk hospital aku dibuatnya walaupun hanya sekadar latihan.Kejamkan papa aku ni.Tapi depan isteri dan Anna dia tak macam tu.Manusia bertopeng memang macam tu.

"Dahlah pa.Mark nak keluar ni pergi kerja.Papa ketua tak apa.Semua aku yang buat." Aku terus menikam pisau lipatku ke arah papan notis papa.Tepat mengenai mukanya.Kenapa pula dia nak letak gambar dia kat situ.Aku terus pergi.Nanti-nanti aku ambil pisau lipat tu.Beli baru pun boleh kan.

~skip

Yaein P.O.V

Aku tahu ni kali keberapa entah aku cakap yang aku ni buntu.Duduk rumah pun boleh buat aku stres walaupun tak ada buat apa-apa.Berfikir nak jadi pemimpin dunia tak apa ini nak bunuh orang pula.

Aku pegang gambar kami sekeluarga.Walaupun aku saja anak mereka,tapi kami meriah juga.Rindunya masa dulu.Jujur aku katakan sepanjang bersama mereka,mereka berdua tak pernah bergaduh.Bila ada masalah,aku yang dipanggil untuk menyelesaikan masalah bersama.Aku tak terlibat pula jadi mangsa.Hidup dulu memang bahagia sangat.Tak ada ancaman tapi sekarang,nampak je macam okey tapi sebenarnya tak.Aku sendiri yang alami memang tahu hidup aku ni macam mana.

Trap Love ‡ Min YoongiWhere stories live. Discover now