fifteen ‡

19 5 4
                                    

Yaein P.O.V

Aku merasakan mataku silau.Secara perlahan-lahan aku membuka mataku.Ah masih dalam bilik pesakit VIP ini getus hatiku.Tetapi,aku bukan berada di atas sofa sebaliknya aku berada di atas katil untuk pesakit.Aku lekas bangun dan kepalaku berpusing.

"Ah!" Aku mengaduh sambil memicit dahiku.

"Anna,kau ok?" Mark mendapatkan aku yang sedang mengerut dahi.

"Kenapa aku kat atas ni? Aku bukannya sakit.Kau kenapa tidur atas sofa kau kan sakit." Sakitnya kepala aku.

"Kau ni dahlah mengejut bangun mestilah sakit kepala.Tambah lagi kau demam tau." Dia membaringkan aku.

"Huh? Patutlah tubuh ni rasa lemah semacam.Kau dah sihat dah?" Seteruk mana pun dia,aku masih risau akan keadaannya.

"Bolehlah.Aku pagi pukul 5 macam tu terbangun nampak kau menggigil semacam terus aku dapatkan engkau dan badan kau pun panas.Mesti tak selesa tidur atas sofa tambah lagi tak ada selimut,bantal semua tu." Aku hanya tersenyum kelat.

"Jadi aku korbankan saja katil tu bagi kau biar aku tidur atas sofa.Nurse pun masuk untuk check kau.Dia kata selain ketidakselesaan tersebut,kau mesti banyak fikir sangat membuatkan tubuh kau jadi lemah.Stress katanya juga." Panjang lebar percakapannya.

"Terima kasihlah.Terharu aku." Hanya itu yang aku dapat ungkapkan.

"Takda hal punya.Kau rehatlah lagi biar aku telefon kepada mama dan papa.Aku dah boleh keluar hospital dah suruh mereka ambil kita berdua." Aku hanya mengangguk.

~skip

Author P.O.V

"Lambat laun dia pasti akan tahu juga kan Sooju." Aeri berkata.

"Mestilah.Kita semua tak nak semua ini berlaku.Tapi nyawa kita akan terancam."

"Pasti kita akan dibenci olehnya." Aeri hanya mengeluh.

"Nak buat macam mana.Tapi itu bukan salah kita semua.Aku harap dia boleh faham." Aeri hanya mengangguk perlahan.

"Dah jom pergi ke rumah Yaein.Lama tak menjenguk dia.Apalah dia buat sekarang." Sooju mengajak.

"Tak beritahu dia dulu ke? Kotkot tak ada kat rumah."

"Biar surprise.Kalau dia tak ada,lepak je kat rumah dia bertemu dengan Mark auch! Kalau mereka tak ada kat rumah kita pergi balik jelah." Aeri hanya mencebik.

Yaein P.O.V

"Kenapa badan Yaein makin panas lagi ni?" Mama bertanya.Mungkin kalau dia tidur,dah baik dah tapi bila bangun dahlah aku pergi mandi tadi walaupun mama melarang dengan cuaca panas sangat hari ini tambah lagi dengan antibody tak kuat menjadilah demamnya.

"Entahlah ma.Yaein tak larat naik atas.Yaein baring kat sofa ni jelah." Aku mula baring di atas sofa.

"Tak boleh Yaein.Katil lagi selesa.Kalau kat sofa takut nanti melarat lagi.Kan sofa juga yang jadi satu punca sakit tu." Papa pun melarang.Lahai sofa kenapa tak suka aku ni.

"Biar Mark yang papah Yaein pergi atas tu." Mama menyuruh Mark.Aku hanya mengiyakan aja.Tak larat nak bertekak sekarang ni.

Tiba-tiba aku merasakan tubuh ku terapung.Aku buka mata ku dan melihat Mark mendukungku.

Trap Love ‡ Min YoongiWhere stories live. Discover now