ten ‡

24 6 0
                                    

Yoongi P.O.V

Why don't we just take a walk? Aku tinggalkan mereka di rumah.Daripada terperuk je lebih baik aku tenangkan mindaku.Aku meletakkan headphoneku ke telinga dan memasang lagu di playlist sambil memasukkan kedua belah tanganku ke poket seluarku.Perfect!

Tapi dalam aku mendengar lagu,aku berasa seperti ada orang mengekoriku.Ngeh kacang je nak ikut aku kenapa.Catch me if you can.Aku berjalan dengan laju melalui orang ramai lalu memasuki lorong yang terpencil dan bersembunyi di belakang tong sampah yang besar.Aku duduk seketika sambil menunggu dia masuk dan aku mula menghisap rokok.

Bingo! Tercari-cari pula dia.Sini kat belakang kau.

"Speak it out." Dengan lagaknya aku mengeluarkan asap yang disedut.Bahunya terhinjut lalu mula memusingkan badan mengeluarkan sebilah pisau lipat.

"Tch.Nak buat apa dengan tu? Miskin sangat nak cari makanan kat sini ke." Aku memerli.Agak-agaklah nak serang orang dengan menayangkan muka.Ceh macam yakin sangat dapat bunuh aku tak takut ke aku cari nanti.Handsome? Aku lagilah handsome.

"Min Yoongi?" Dia bersuara.

"Famous aku ni.Ha kenapa?" Aku mula berdiri dan menyandarkan tubuh di dinding tong sampah.

"Not bad but I wonder why it must be you." Dia tersenyum lalu meninggalkan aku.The fuck is that.Malaslah nak layan.Biarlah dia bukannya dia buat apakan? Aku pun mula melangkah ke luar dan berjalan tanpa hala tuju.

Yaein P.O.V

Aku mula berlegar-legar di ruang butik mama.Melihat pakaian di situ.Wedding dress! Cantik belaka.Boleh booking dulu untuk perkahwinan aku dengan Suga.Err jangan kecam hoho.

Mengikut kata hati aku untuk melihat ke luar cermin butik ini,aku pun memandang ke luar dan aku ternampak Suga sedang lalu butik ini.

'Suga ke?' Tanpa melengahkan masa aku mula menilik penampilan aku.Nice!

Mama! Yaein keluar jalan dulu." Aku memberitahu kepada mama yang sedang berbincang dengan customernya.Tanpa mendengar butir bicaranya dulu,aku sudah pun hilang dari pandangannya.

"Suga!" Aku memanggilnya tetapi dia langsung tidak mendengar.Aku mula berjalan laju melalui orang ramai.Adui sesaknya dalam hati pun tertanya-tanya betul ke dia ni Suga tapi aku tak salah nampaklah.Aku berada dekat di belakangnya dan menepuk bahunya.Dia pusing ke belakang dengan expression seperti terganggu.

"Ya! Suga!" Aku memeluknya.Wuhu akhirnya berjumpa dengannya selepas 12 jam lebih tidak berjumpa HUAHUA.

Dia terkedu.Eh apasal? Apa salah aku.Ting! Oh shit!

"Sorry." Tak sengaja.Terpeluk k ter..ter.Dia menurunkan headphonenya dan tersinggah di kawasan lehernya.Auch! You look like a bad boy.Pakaiannya semua hitam.

"Nah takpe.Aku memang suka dipeluk olehmu." Geu soneul naemireojwo save me save me I need hospital before I fall fall.Kalau malam main peluk kan best.Eh wake up Yaein!

"Blushing kenapa? Aku begurau je." I wish you mean that haih.Jangan nak perasan sangat.Nanti kata fakehope.Huhu nangislah macam ni.

"Anak muda berdua.Nak sangat bercakap boleh pergi duduk kat kedai kopi ke apa.Tak nampak ke orang asyik bagi kamu orang jalan untuk buat drama kat sini.Sesak tau." Seorang mak cik menegur kami.

"Maaf mak cik." Aku tersenyum.

"Jom Suga kita pergi kafe ni." Alang-alang depan mata je.Kami pun masuk ke dalam dan tidak mempunyai ramai orang.Hemm bolehlah dating secara aman hehe.

Selesai mendapat tempat duduk dan pesan apa yang nak,suasana pun menjadi sunyi dan tak kurangnya kekok.

"Er.."

"Er.." Kami pun ketawa kecil.Entah apa yang lucu.Setakat bersuara pada waktu yang sama je pun.

"Kau buat apa? Macam mana kau jumpa aku?" Dia bertanya.

"Oh aku kat butik mama aku.Aku pun ternampak kau lalu." Dia mengangguk.

"Kau kerja bersama?"

"Eh tak.Aku tak bekerja pun.Aku nak tapi papa aku tak suruh."

'Mulalah nak buat muka monyok.Macamlah comel sangat.'

'Sibuk kau.Pergi sana.'

'Eleh nak halau orang.'

'Aku tak bergunakan engkau buat masa sekarang hoho.'

'Cish.'

"Kenapa?" Dia pun menyisip air minuman yang telah sampai.

"Entahlah.Aku malas nak bercerita." Aku menghelakan nafas.

"Kau pula?" Aku bertanya kepadanya.

"Aku? Secret." Aku mencebik.Tak nak bagitahu takpe.Aku bukannya orang yang busybody pun.

"Kau buat apa kalau tak bekerja?"

"Secret." Ha ambik kau.

"Eleh tak baik tiru orang.Jadilah diri sendiri." Tak guna kau Suga.

"Kau call aku malam semalam kenapa? Nak booty call?" Dah nyenyak aku tidur kalau dengar suara kau tau.

"Haah tapi tak jadi.Perempuan yang aku tempah dah datang.Ingat tak jadi." Ingat aku tak tahu.Dahlah kat kelab malam hari tu dia..tak nak cerita dah tengok sendiri bab sebelum ini ewww.

"Patutlah." Aku berlagak seperti biasa.Fakehope betul.Nak je tinggalkan tempat.Air pun seperti air longkang rasanya.Pernah rasa ke? Aku agak je k.

Aku memang tak mempunyai jodoh dengan lelaki.Aku nangis kang haih.Takpe Yaein masih banyak lelaki kat luar tu.Tapi ada ke yang nak? Dengar je zaman silam aku mesti lari.Ni kalau Suga tahu pasti tak nak kawan aku lagi.

"Haih.." Aku mengeluh panjang.

"Yang kau mengeluh ni kenapa?" Dia bertanya kepada aku.

"Ha? Eh takde apa." Besar ke bunyi dia.Dia mengangguk kecil.Tik tok..tik tok.. kenapa sunyi balik ni.

"Aku rasa nak balik dululah." Aku berkata.

"Alah cepat betul.Aku masih nak berbual dengan kau." Oh wahai hati keraskanlah dirimu.Aku tak bawa pistol dah aku tembak hati aku ni.

"Yelah tu.Kenapa tak ajak perempuan kau semalam tu?" Tapi nasib baik aku tak anti lelaki.

"Kenapa? Nak sangat ke? Tapi betul juga kan.Aku pun nak baliklah macam tu." Keruh sudah air muka aku.Kawal Yaein kawal.

"Hmm baiklah k bye." Cepat-cepat aku beredar dari pandangannya.Nak cari laki lainlah.Tapi members dia semua hensem.Nak cuba boleh tak MUAHAHAHA.

Kaki aku ni berasa lemah pula nak jalan.Kalaulah Suga masih single available memang aku nak luah je.Tapi macam terburu pula.Lagipun baru je berjumpa.Pandangan cinta pertama memang wujud ke atau tak.Macam tak percaya je ni.

"Lambat lagi ke butik ni.Kenapa rasa macam lama nak sampai ke sebab mood aku down." Dah berapa kali aku nak mengeluh.Haih.

"Kenapa dengan mood kau? Sebab aku ke?" Mamat siapa pula ni.

Trap Love ‡ Min YoongiWhere stories live. Discover now