'Oh mijn god!!' hoorde Pip haar vriendin Laura aan de andere kant van de lijn schreeuwen. 'We zijn gewoon allebei geslaagd!!'
'Ik ben zoo enorm blij!' riep Pip. 'Kom je vanavond met je ouders bij ons eten? Ik kook spaghetti!'
'Ik ben er sowieso bij, en ik sleur m'n ouders wel mee, tot vanavond!' hoorde ze Laura zeggen. Toen hing ze op.
'Kijk eens wat ik gehaald heb!' De moeder van Pip kwam de kleine veranda ingelopen met een doos van de bakker.
'Taart!' Pip wierp snel een blik in de doos om te kijken hoe groot hij was. 'Die is groot genoeg om de familie Dijkstra vanavond ook uit te nodigen vanavond toch?'
'Natuurlijk! Bel ze maar snel, is Laura ook geslaagd?' wilde haar moeder weten.
Pip knikte enthousiast. 'We gaan vanavond een vakantie plannen!'
-
'En waar dachten jullie een reis naar toe te boeken?' vroeg de vader van Laura zich af toen ze met zijn zessen aan tafel zaten. De pasta was heerlijk geworden, daar was Pip erg blij mee want nu had ze niet voor niets anderhalf uur in de keuken gestaan.
'Spanje lijkt me vet!' vond Pip. Laura knikte bedenkelijk.
'Misschien is een weekendje Berlijn ook leuk,' stelde de moeder van Laura voor toen ze naar haar dochter keek. 'Laura heeft het niet zo op vliegen.'
'Hmm,' klonk de vader van Pip naast haar, 'misschien heb ik een ideetje. Ruimen jullie ondertussen de tafel af, Pip, Laura?'
-
Toen ze een kwartier later met z'n tweeën naar buiten liepen zag Pip haar moeder al druk op haar laptop scrollen.
'We hebben iets heel leuks voor jullie geregeld!' Straalde Laura's moeder enthousiast. 'Jullie hoeven niet te vliegen, maar komen toch in Spanje!'
'Nee hè,' hoorde Pip Laura naast haar zuchten. 'Toch niet zo'n stomme busreis? Ik overwin nog liever m'n vliegangst dan dat ik 16 uur in de bus moet zitten met allemaal vreemden.'
'Nee dit is perfect!' Beloofde Laura's moeder haar. 'Els, draai de laptop eens?'
Pip zag haar moeder opkijken van het scherm en de laptop draaien. De meiden zagen een foto van een groot schip in beeld.
'Een cruise schip?!' Bracht Pip uit.
'Dat is voor oude mensen,' maakte Laura haar zin af.
'No way, weet je hoeveel jongeren er met zo'n schip mee gaan! Een vriend van mij is daar kapitein, ik hoor hem er altijd over hoe gezellig het is.' Ging Pips vader tegen de meiden in.
'Laat eens zien,' Pip schoof de laptop naar hen toe en scrolde door de foto's. Als ze eerlijk moest zijn zag het er zeker niet verkeerd uit. Prachtige kamers, enorme binnen én buitenzwembaden, grote terrassen, een fitnessruimte, verschillende restaurants en niet te vergeten, een heuse disco aan boord!
'Zo slecht is het nog niet hè dames,' knipoogde Laura's vader. Alle vier de ouders zaten te gniffelen terwijl hun dochters het internet afzochten.
'Heb je die prijs gezien!' Merkte Laura op. 'Dit kunnen wij nooit betalen!'
'Dit krijgen jullie van ons cadeau,' beloofde de vader van Pip. 'Omdat we zo trots op jullie zijn en jullie een goede vakantie verdienen.'
'Wauw!' Riep Pip enthousiast uit. 'Dan gaan we! Toch Lau?'
'Ja!' Knikte haar vriendin. 'Wanneer vertrekken we?'
JE LEEST
Love boat
FanfictionAls Pip en Laura van hun ouders een cruise cadeau krijgen omdat ze geslaagd zijn voor hun havo examen kan de vakantie al niet meer stuk, al helemaal niet als er op die boot heel wat blijkt te beleven met wat blonde jongens aan boord..