'Kom we shotgunnen deze bedden!' ze liepen op het dek en Donny racede naar een set loungebanken vlak bij het zwembad.
'Lekker bezig Don,' vond Frenkie.
'Gaan we zwemmen?' Pip gooide haar handdoek af. Ondanks dat de temperatuur hoog was, was het door de zeewind op het dek wat koeler.
'Ik ga mee!' Donny trok een sprintje naar het zwembad en trok Pip mee. Voor ze het wist was ze kopje onder. Lachend kwam ze boven.
'Nu moeten jullie ook komen!' riep ze naar de drie die nog op het dek stonden. Ze watertrappelde naar de kant.
'Is het niet koud?' vroeg Laura zich af.
'Nee joh!' zei Frenkie voordat hij met Laura aan zijn hand het water in sprong. Hij landde vlak naast Pip die de volle lading aan spetters over zich heen kreeg. Hoestend veegde ze haar haar uit haar gezicht.
'Sorry,' glimlachte Frenkie lief toen hij boven kwam. Hij veegde voorzichtig een pluk haar uit haar gezicht weg.
'Pas op tortelduifjes! Ik ga een bommetje maken!' Matthijs stond klaar voor een aanloop.
'Dan is het hele zwembad leeg,' hoorde Pip Frenkie zeggen. Die voorspelling kwam aardig uit. Het leek wel alsof heel het bad leeg was toen Matthijs uiteindelijk in het water was. Op het dek lag allemaal water. Pip barstte in lachen uit.
'Dat zou ik niet nog een keer proberen man,' lachte Donny hard. 'Hier maak je geen vrienden mee.'
De toezichthouder keek inderdaad met een waarschuwende blik naar het groepje. Waarschijnlijk moest hij nu met een dweil aan de slag.
'Ik kan hier niet staan,' merkte Pip op. Ze hield zich al de hele tijd watertrappelend boven water.
'Je mag wel aan mij hangen,' stelde Frenkie lief voor. Pip sloeg voorzichtig haar armen om hem heen. Ze genoot ervan om zo dicht bij hem te zijn. En nu hij het zo toe liet, was haar hoop dan niet voor niets?
'Ik stel voor dat jullie twee even wat drinken voor ons gaan halen.' Donny ging rechtop zitten en schoof zijn zonnebril weer recht. Ze lagen op de loungebank en Donny keek richting de hoek waar Frenkie en Pip lagen. Het was een beetje krap maar dat vond Pip niet zo erg. Ze probeerde omhoog te komen zonder dat ze van de bank af zou vallen, gelukkig had Frenkie haar goed vast.
'Doen we!' antwoordde ze. Ze trok Frenkie mee omhoog. 'Wat kunnen we voor jullie meenemen?'
'Een ice tea,' zei Laura meteen. Ze had het grootste deel van de bank geclaimd en lag uitgebreid te zonnen.
'Doe voor ons maar een spa rood,' sprak Matthijs voor Donny en hem.
'Top, tot zo.' Frenkie en Pip gingen samen op zoek naar een bar.
'Kijk hoe blauw het water is,' wees Frenkie over de reling. Ze liepen op het zijdek.
Pip boog voorover om te kijken. 'Kijk uit!' riep Frenkie opeens, en hij greep hij bij haar middel.
'Aahh,' Pip schrok zich dood.
'Grapje,' lachte Frenkie toen hij haar weer los liet en een arm om haar schouder sloeg.
'Het is hier mooi,' zuchtte Pip. Aan de kust waren rotswanden te zien. Het blauwe water maakte het plaatje nog mooier.
'Ja hè,' zei Frenkie dromerig. Toen draaide hij Pip naar zich toe en bleef dromerig in haar ogen kijken. Pip werd er bijna verlegen van.
'Jij bent ook mooi,' zei hij daarna zachtjes. Pip voelde dat ze moest blozen. Ze zeiden even niets en bleven elkaar aan kijken. Langzaam kwamen hun hoofden dichter bij elkaar. Ze gingen zoenen, wist Pip nu zeker. Wilde ze dit? Ja toch?
Toen raakte haar lippen die van Frenkie. Voorzichtig drukte Frenkie zijn lippen dicht tegen die van haar en hij sloeg zijn armen om Pip heen. Al snel voelde ze zijn tong tegen haar lippen en ze twijfelde niet.
Dit was haar eerste echte zoen, besefte ze terwijl ze enorm genoot van het moment.
Na een tijdje liet Frenkie haar los en hij keek haar aan met een blik in zijn ogen die Pip nog niet eerder had gezien.
'En? Hoe vond je je eerste zoen?'
Pip kon alleen maar blozen.
'Kom!' zei ze snel, 'we moeten nog drinken halen!'
JE LEEST
Love boat
FanficAls Pip en Laura van hun ouders een cruise cadeau krijgen omdat ze geslaagd zijn voor hun havo examen kan de vakantie al niet meer stuk, al helemaal niet als er op die boot heel wat blijkt te beleven met wat blonde jongens aan boord..