3

971 27 3
                                    

'Ik ben zooo moe,' zuchtte Pip dramatisch toen Laura de gordijnen in de hut open deed. Het was 9 uur en Laura's wekker was net afgegaan.

'Had je niet zo lang met Frenkie bij de bar moeten blijven zitten,' vuurde Laura terug.

Dat maakte de haat van Pip van het vroege opstaan al iets minder. Ze hadden het mega gezellig gehad gisteravond, en omdat ze niet aan zwemmen toe waren gekomen hadden ze voor vandaag vroeg bij het zwembad afgesproken.

'Nou hup, trek je bikini aan!' Laura porde Pip uit haar bed. 'Frenkie wacht op je!' Ze deed er een knipoog achteraan.

'Grapjas,' grijnsde Pip. Stiekem vond ze het wel leuk dat Laura door had dat ze Frenkie wel wat vond. Na het sushi eten was het ijs helemaal gebroken.

-

'Staat deze echt wel leuk?' Pip draaide twijfelend een rondje voor de spiegel met haar inmiddels derde bikini aan.

'Alle bikini's staan jou leuk Pip, ik zeg toch niet voor niets altijd hoe jaloers ik op je ben,' vertelde Laura haar. 'En nou hup je jurkje aan anders zijn ze straks al zonder ons weg.'

Snel schoot Pip in haar witte strandjurkje en slippers en stopte nog snel haar handdoek in haar tas.

'Gaan we eerst naar het binnenzwembad of eerst naar buiten?' vroeg Donny zich af toen ze alle 5 voor de hut stonden.

'Eerst binnen,' stelde Matthijs voor.

Ondertussen keek Frenkie Pip met een grijns aan, Pip keek met een verlegen glimlach terug.

'Let's go!!' riep Laura, en ze wandelden met z'n vijven de gangen door.

'Je ziet er goed uit,' fluisterde Frenkie in Pips oor toen hij naast haar kwam lopen, daarna liep hij door alsof er niets gebeurd was. Pip bloosde en liep snel door.

'Hier moet het zijn!' Laura gooide enthousiast de deur naar het zwembad open. Warme lucht kwam hen tegemoet, het leek wel alsof ze een tropisch regenwoud in stapten.

'Moeten jullie nog omkleden?' vroeg Matthijs toen ze het zwembad instapten.

'Nope,' Laura liet haar jurkje naar beneden vallen. Ze hoorde een oeh uit Donny's mond komen.

'Ik ook niet,' snel schoof Pip haar jurkje naar beneden. De jongens gooiden hun handdoek neer.

'Wie gaat er mee naar de glijbaan?' vroeg Frenkie enthousiast. Iedereen stemde in.

'Jij gaat eerst!' zei Frenkie tegen Pip toen ze bovenaan de trap stonden. Pip keek naar het water in de buis onder haar.

'Is het denk je koud?' vroeg ze zich hardop af.

'Nee joh,' beloofde Frenkie haar. 'Ga nou maar, ik kom achter je aan!'

'Wel wachten op het stoplicht,' waarschuwde Pip hem.

'Jaja,' knikte Frenkie.

Pip keek nog een keer aarzelend naar de glijbaan maar ging toen zitten en gleed naar beneden. Toen ze een paar meter verder was voelde ze een lichaam om haar heen.

'Samen van de glijbaan is toch veel leuker,' hoorde ze iemand in haar oor zeggen. Pip keek glimlachend achterom in het gezicht van Frenkie waardoor ze bijna uit de bocht vlogen.

'Aaahhh!' gilde Pip. Frenkie sloeg zijn armen om haar heen. Precies toen Pip begon te beseffen hoe fijn ze dit eigenlijk vond plonsden ze alweer beneden in het zwembad.

'Nog een keer?' vroeg ze hoopvol toen ze weer boven water kwam.

'Ik ga mee!' lachte Frenkie. Toen ze bij de rand aankwamen hoorde ze Donny en Matthijs hard in het water plonsen. Laura kwam er gillend achteraan.

'Jullie gaan veel te hard!!' hoorde Pip haar nog schreeuwen voordat ze kopje onder ging.

'Kom!' Frenkie trok haar mee de kant op en ze liepen weer naar de glijbaan toe.

-

'Ik zag jullie wel net,' Laura kwam naast Pip in het bubbelbad zitten en keek haar grijnzend aan. Pip bloosde.

'Hij vind je leuk en jij hem ook,' concludeerde Laura.

'En jij heet Cupido?' lachte Pip.

'Hallo, iedereen kan dit zien!' vertelde Laura haar. 'Daar hoef je geen cupido voor te zijn! Ik ga het straks wel even aan Donny vragen wat hij er van vindt.'

'Dat ga je niet,' besliste Pip. 'Straks lacht Frenkie me vierkant uit. Ik ben helemaal niet leuk.'

'We will see,' lachte Laura geheimzinnig. Ze wist dat ze hier niet verder op in moest gaan, door een klein beetje liefde werd Pip al meteen blind.

'Ik ga even op zoek naar een wc,' meldde Laura na een tijdje.

'Hm, is goed, ik blijf hier,' reageerde Pip met haar ogen gesloten. Ze genoot van de bubbels en het warme water.
Toen ze haar ogen open deed was Laura weg en zag ze de jongens met een bal overgooien in het golfslagbad. Ze keek met een glimlach toe. Het zou toch wat zijn als Frenkie haar leuk zou vinden.

'Nu weet ik het zeker,' zei Laura toen ze weer naast Pip kwam zitten.

'Wat?' Pip opende haar ogen en keek in de pretogen van haar vriendin.

'Dat hij je leuk vindt.'

'Pfff.. je wil het gewoon te graag,' zuchtte Pip. En ze sloot haar ogen weer.

'Ik hoorde ze net praten hoor, toen ik langsliep. Ik hoorde jouw naam vallen maar toen ze mij zagen waren ze opeens stil.'

'Dus?' Pip hield haar ogen gesloten. Ze wilde er niet op in gaan, al zo vaak had ze hoop gehad die uit eindelijk nergens op sloeg.

'Dan niet,' antwoordde Laura koppig, en ze liet zich onderuit glijden naast Pip in het inmiddels niet meer bubbelende warme bad.

Wat vinden jullie? Pip ❤️ Frenkie??

Love boatWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu