WHATSAPP BEBEĞİM👅

373 27 30
                                    

Kitap Adı = Mucizevi Whatsapp
Yazar = piranhanamemiz
Okunma = 10,8k

Gerçekten her anlamda YILDIM! Bir saniye bu hızlı bir giriş oldu... Merhaba ve merhaba. Bugün aslında bu eleştiri kitabına başlama sebebimi açıklıyorum...

Tabi ki şu mucize karakterlerinin whatsapp konuşmaları... Hepsinin her şeyi aynı olmak zorunda olsaydı ancak belki o zaman bu kadar kopya kitap(!) yazılabilirdi.

Tabi insan bu kadar kopyadan en azından bir kaçının farklı olmasını bekliyor ama hayır! Ama nedense hepsi yüzlerce okunmaya sahip.

Bakın konu onların benden fazla okunması ve benim saçma bir ergenlikle onları kıskanmam değil. Gerçi bana 5 dakika verseniz en azından 5 bölüm çıkarırım... Asıl konu bu kadar hak etmeyen kitapların bu kadar fazla okunurken şiir kitaplarının 30 belki 40 falan okunması.

Bu kadar genelleme yeter. Biraz da kitaptan bahsedicek olursam; hikaye yani mesajlaşmalar Alya'nın bir grup açması ile başlar. Ki kitap burdan bile falso veriyor çünkü bir sürü whatsapp grubu hikayesi okudum ve hepsinde grubu ya Alya ya da Nino açıyor.

Mesela grubu Chloe açabilirdi. Hayır muhabbet için değil... Bir şekilde kendini övmeye çalışmak için ki bu da tam onluk bir hareket olurdu. Ya da Kim açardı ve herkese meydan okurdu.. Belki Max ya da Ivan sınıfça yapılacak bir aktivite için duyuru yapmak için açardı ve sohbet ordan başlardı... Ama hayır sadece Nino ve Alya whatsapp kullanabiliyor.

Hikaye kişilerin mesajlaşmaları ile devam ediyor ama ayrımlar o kadar belirsiz ki kim kiminle hangi grupta konuşuyor anlaşılmıyor. Bazen Adrien ve Marinette özelden konuşurken bir anda kendimizi ortak grupta bulabiliyoruz.

Mantık hatalarına girersem çıkamayacak gibiyim... En basiti o kadar fotoğrafı nasıl buldular. Ve buradaki kwamileri neden kimse görmüyor. En azından attığın çizimleri iyi seç.

Marinette ne zamandan beri Karakedi'ye aşık... Bakın ben marichat shipine imkansız ya da saçma demiyorum. Ama en azından başında bir yerlerde bu bize çıtlatılmalıydı. Ya da biz onların arasında yaşananları yazarın ağzından özet halinde, oyuncuya emir verir gibi değil de bir kaç sahne ile öğrenmeliydik...

Ve NEDEN HERKES EMOJİ KULLANIYOR! Yazar umarım duyguları sadece emojilerden ibaret olarak düşünen bir ergendir ve bunu mizah katagorisi için yazmıştır. Şahsen ben okuyup sinirden ve beyin yanmasından güldüm.

Bakın ben de ergenim ve emoji kullanmayı gerçekten severim. Ama sen bu uygulamaya KİTAP yazıyorsun kankanla mesajlaşmıyorsun. Evet onlar mesajlaşıyor ve senden muhteşem bir Türkçe beklemiyorum. Sadece emojileri gerekli anlarda bi bir kaç tane kullan. Mesela bu bile abartı ki daha fazla olduğu bölümler de var...

Bazı şeyler ise hep aynı... Rose ve çay sevgisi ki aslında çizgi filmde bunun hakkında bir şey hatırlamıyorum , Kim ve isminden türetilmiş aşırı(!) komik şakalar ve yazarın 2 cümlede bir araya girmesi. Hayır anlamıyorum yazdığın karakteri mi kıskanıyorsun ? Ya da bir şekilde "Ben de burdayım" demeye mi çalışıyorsun ? Bu kadar uzattığıma aldanmayın. Genelde okurken "Bir ego sorunu daha..." diyor ve yoluma devam ediyorum.

Aslında olaylar güzel bir şekilde yazılsa okunabilir bir şeyler çıkabilecekken her defasında yazar bir yönetmen edası ile her şeyi anlatıp sahneyi terk ediyor ve geride beyni bulanmış bir adet biz kalıyoruz.

Yazara tavsiyem emojileri mümkünse kaldırması, klişelikten kurtulması - ben sadece 3 bölüm okuyabildim- ve Rose ile birlikte çay ve ceviz tüketmesi.

Benden şimdilik bu kadar. Bir daha whatsapp türü için eleştiri yapmayacağım. Zaten onlar için de bunların aynısı geçerli olacaktır...

Mavi kalın.

Fangirl/Fanbor Miraculour= ÇOK SAÇMA!!

Ortalama Miraculour = Yanlış anlamadıysam Marinette Karakedi ve Alya'nın bir unicornu var...

Konuyu Bilmeyen Biri = -emoji kusarak öldü-

Miraculous Kitaplarına(!) EleştirilerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin