Çakma Sebascık

206 8 12
                                    

Yazar- Offline

Kitap- Let Me Down //Miraculous

Okunma- 30,6k

Merhaba ve merhaba. Nasılsınız? Ben biraz hayatı sorguluyorum. Tabi uzun bi aradan sonra yazıyor olmanın heyecanı da var üstümde.

Gönül isterdi ki güzel bi Ladrien ile başlangıç yapalım fakat şimdilik elimizde bu var. Diğer bölümlerde iyi bi Ladrien bulmaya çalışıcam. Belki bi değişiklik yapar ve yine bu yazarı eleştiririm.

Kitap biraz uzun ve dürüst olmak gerekirse hepsini okumadım ama önceden hepsini bitirdiğimi ve devamında hikayenin iyiye gitmediğini anımsayabiliyorum. Bi süre kararsız kaldıktan sonra yeteri kadar eleştirilesi olduğuna karar verdiğim bi kurgu.

Aslında güzel olabilecek bi konusu var ve benim de çok hoşuma gitti. Hikayemizde insanlar 2 türe ayrılıyor. Güçlü -dominantlar- ve güçsüz -sereneler- var. Karakterimiz yani Marinette bi serene fakat bunu dert etmiyor hatta askeriyedeki tüm dominantlara meydan okuyor. Açıklamaya göre onun askeriyedeki yükselişini okuyacağız.

Bu noktaya kadar herşey güzel. Güçlü bi Marinette görmek beni mutlu etti. Fakat olayları yeterince iyi aktaramadığını hissettim. Bu konuyla çok güzel şeyler oluşturabilecek iken çok yanlış yollara sapıyor.

Öncelikle neden Miraculous konseptini kullandığını anlamadım. Karakterler ve kişilikler o kadar farklı ki çizgi diziyle tek bağlantısı kitabın ve karakterlerin ismi. Belki ilerleyen bölümlerde hissedilen bi Mucize havası vardır, bilmiyorum. Bazen kitapların tamamını okuduğum da oluyor fakat bu kitap beni o yönde teşvik edemedi.

Genel kurguya bakacak olursak yazar popüler kültürden fazla etkilenerek yazıyor. Aslında bu çoğu noktada fark edilmiyor fakat Kara Kahya göndermeleri bi yerden sonra kusturuyor. Özellikle malikanedeki çalışanlar, Sebastian özentisi(?) bir kahya ve Marinette'in aniden Ciel'e evrilen tavırları keşke dozunda bıraksaymış dedirtiyor. Ayrıca Marinette ve 3 sene gizemli bi şekilde kaybolup değişerek gelmesi de pek farklı değil.

Devamında ise bi karaktere fazla yüklendiğini düşünüyorum. Evet Marinette ana karakter ama diğer karakterler sadece figüran olarak kalırken Marinette'in aynı anda nasıl kriz anları olan çılgın bi serene, Paris'in en zengin ailesinin 3 sene kayıp olan gizemli kız, No Name adıyla bilinen gizli asi şarkıcı ve gizli bi çetede Blue adıyla bilinen katil olduğunu okuyoruz.

Konu Adrien ve Marinette ilişkisi olmalıyken Adrien ile ilgili sadece abisi Felix'i biliyoruz ki onu da bize Marinette tanıtıyor. Bu sırada diğerlerine sadece Marinette bişeyler yaparken onu izlemek ve tabi ki şaşırmak kalıyor. Şaşırmaları normal çünkü kızımız isveç çakısını aratmıyor ama bu da kurgudaki eksikliği tamamlamıyor.

Bu kadar güzel bi konunun heba olması hoş değil. Açıklamaya sadık kalarak daha iyi yerlere gelebilirdi diye düşünüyorum. Ki bakıldığında böyle basit bi hikaye için iyi bi okunması var.

Beni ne kadar umursar bilmiyorum ama yazara tavsiyem kurgusuna biraz daha değer vermesi. Bu haliyle aklına geldiği anda yazıp kontrol etmeden paylaşmış gibi duruyor. Ve dış etkenleri kurgusuna yansıtmasa iyi olur.

Benden şimdilik bu kadardı. Hadi değerlendirmelere geçelim.

Mavi kalın

Fangirl/Fanboy Miraculour = OLUM BU MANYAK İYİ OLMALI

-okur-

Ne yani Marinette sonunda ninja da mı çıkıcak(!)

Ortalama Bir Miraculour = Bunun Mucize ile alakalı olması mı gerekiyodu?

Konuyu Bilmeyen Biri = Genel ortalamadan iyi yoklukta iyi gider

Miraculous Kitaplarına(!) EleştirilerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin