KLIA 2....
Mia POV
Setelah keluar dari perut kapal terbang, aku terus masuk kedalam airport, sambil menarik bagasi hitam yang di tengah2 badan bagasi itu terlihat gah nama ku 'Mia Bella' yang berwarna emas yang mampu menarik perhatian semua orang.
Aku berjalan lagi sehingga ke perkarangan pakir kereta.
Sebuah kereta hitam berjenama Audi A8 sedang menungguku. Tingkap segera diturunkan apabila aku mendekati pintu pemandu itu."P". Kata pemandu yang botak itu. Cermin mata hitamnya masih belum ditanggalkan. Reaksi serious dipamerkan.
(P = PASSWORD)
"WORLD AGENT". Aku menyebut dengan penuh serious, kemudian senyuman kecil aku tayangkan apabila pemandu itu keluar dari perut kereta itu. Selaku driver dan staf di 'WA', kami dikehendaki memakai pakaian bersut. Memandangkan aku baru sahaja dihantar ke Malaysia, aku tidak mengenakan sut, tetapi dress merah berlengan panjang, paras lutut, dan high heels yang aku kenakan ditubuh.
"Cik?" Panggilan driver itu mematikan lamunan ku. Pintu belakang telah dibuka, aku segera memasuki kereta itu. Sementara, bagasi itu diangkat dan dimasukkan kedalam bonet oleh driver itu.
Dalam perjalanan menuju ke World Agent 2...
Cermin mata hitam berjenama Ray Ban aku tanggalkan. Rambut perang asli ku diikat tinggi. Gincu merah rose aku calit lagi dibibir. Haha, for your information, i love red colour. Nampak evil gitu. Lipstik itu disimpan dalam kocek tepi dress ku. Tiba2...iphone X milik ku bergetar. Iphone berwarna merah berkilat itu dilekap ke telinga. Satu suara lembut menyapa.
"Helo, Mia?"
"Helo, Madam Reen". Suara penuh authority dilepaskan.
"Glad to hear your voice. Dah sampai Malaysia?"
"Yup, now...i'm on my way"
"Good. Suruh Mike pandu kereta dengan cepat dan cermat. You need to get here at 2 pm. Don't late. Okay?"
"Capisco, Madam Reen".
Talian dimatikan. Aku memberi arahan supaya kereta perlu dipandu lebih laju dengan selamat.
YOU ARE READING
Mia Bella
ActionKisah keluarga yang terpisah jauh. 2 orang di Itali dan 2 orang di Malaysia. MIA BELLA, salah seorang agent yang terbaik di Itali. Dia selalu dihantar ke sesebuah negara untuk menyelesaikan sebuah tugasan besar bersama-sama teamatenya. Sila lah baca...