Bab 2

182 8 2
                                    

TWA II

TWA II ~ The World Agent II .Bangunan 70 tingkat dikelilingi bangunan 50 tingkat dikiri dan kanan. Badan bangunan yang berdindingkan kaca. Keselamatan bangunan ini amat kukuh. Aku masuk ke dalam bangunan ini setelah mata ku di scan oleh mesin pengimbas yang berada di pondok pengawal itu.

Langkah diatur ke arah lif . Punat lif ditekan dan aku masuk ke dalamnya. Punat 55 ditekan. Tidak sampai 3 minit, aku dah sampai ke aras 55 iaitu pejabat TWA II. Aku terus melangkah ke arah salah seorang staf disitu dan bertanya.

"Miss, can i meet madam reen?"

Diri ku ditilik dari atas ke bawah berkali2. That's what people did when they saw me. Mungkin sebab pakaian aku yang ala2 artis hollywood? Hahaha.

"Can i know...who are you?" Gadis berambut pendek seperti lelaki itu bertanya dengan muka curiousnya.

"For your information, I'm Mia Bella. I come from Italy. I was transfered here." Jawab ku dengan penuh authority.

"Owh, please. Come with me."

Aku hanya mengekorinya dari belakang. Kemudian, dia pergi meninggalkan aku setelah aku masuk ke bilik perjumpaan itu.

Madam reen terus memeluk ku setelah lama tidak berjumpa dengan ku. Dia menjemput ku ke meja perbincangan. Terdapat 5 orang dihadapan ku yang sedang duduk di sekeliling meja berbentuk bulat itu.. 3 lelaki dan 2 perempuan. Masing2 sedang menilik ku dari atas ke bawah.

Oh pleaselah...am I look so pretty? Erhhh.

"The Shine, this your new member, Mia Bella. She was transfered here from italy to help and settle this mission with u all."

Aku mengangguk. Kekal berdiri macam patung askar.

"Mia, this is The Shine. Your leader is Mika Aaron, next to mika is Adam Shah, Xen Allen, Sandra Aina and the last one...Melly Aisha." Madam Reen perkenalkan ahli The shine kepada ku sambil tangan menunjuk ke arah ahli yang disebut namanya.

Oh Melly... this signora...Always look at me dari tadi. Apa yang dia nak actually? Pandang macam nak terkam.

" Bella boleh duduk dulu. Kita nak bincang pasal misi awak dan kumpulan awak sekarang." Madam Reen memberi arahan.
Tiada watak keibuan lagi, yang ada...watak seorang bos besar.

Aku terus duduk disebelah Melly. Dan perbincangan diteruskan.

"Tugas awak semua kalini ialah mencari mayat Maya Bella dan cari pembunuh Maya Bella."

Ketika nama Maya Bella disebut, semua mata memandang ke arah aku. Pelik, nama kami hampir sama. Kebetulan aje maybe...

"Wait Madam, why nama dia dengan Maya, sama?" Celah Sandra.

Cermin mata yang sedikit melorot ke bawah, ditolak ke atas. Madam Reen menyambung kembali ucapannya.

"Tak sama, tapi hampir sama. Okay, sandra? Saya akan teruskan meeting ini. Mika...tugas awak adalah menjaga Bella, dan lakukan semua benda yang perlu awak lakukan bersama Adam dan Xen. Sandra dan Melly, bantu Bella . Cause she is the main character of this game."

"Main character? What do u mean?" Soal Mika dengan seribu satu soalan singgah dalam kepalanya.

" She will be Maya. The Fake Maya." Tenang Madam Reen menjawab.

"What?!!!" Melly terus berdiri sambil penumbuk dihentak ke atas meja.

Terhenjut bahu ku.

"Why her madam? I can do this. Saya juga boleh menyamar. Saya pakar dalam bidang ni." Luah Melly. Tangan disilang gaya bos sambil mata mencerun ke arah Mia Bella. Awal2 lagi dia tidak berasa senang dengan kehadiran 'penyibuk' itu.

Mia BellaWhere stories live. Discover now