The Shine POV
Selepas melihat kes itu, Mika terus bangun dari duduknya. Risaunya memuncak apabila melihat Mia diculik.
"Mika, where do you want to go?" Tanya Madam Reen.
"I want to save her." Jawab Mika sambil melangkah kearah pintu. Segala aksinya jadi tontonan ahli-ahlinya.
"No need. Just waste your time." Jawab Madam Reen tenang.
"Madam, she is a woman." Jawab Mika dengan hati yang menggelegak. Sikit lagi nada suaranya hendak tinggi tapi ditahannya.
"Setakat 3 orang lelaki sasa macam tu...Mia boleh handle. Sebelum ni dia boleh lawan dengan 30 orang lelaki berturut-turut dan membunuh 22 orang penjenayah dengan menggunakan glock 22nya sahaja." Tersenyum madam menjawabnya.
Masing-masing ternganga. Mika kembali duduk. Mereka kembali melihat rakaman dan ingin melihat apa yang terjadi seterusnya.
Mia POV
Kain hitam yang menutup mataku dibuka. Aku ditarik keluar dari kereta. Bangunan besar dan tinggi itu menghiasi pemandanganku. 'CARUSO HOLDING' tulisan berwarna putih metalic itu menarik perhatian ku. Syarikat siapa pula ni....erm. Lengan ku dicengkam kuat dan terus ditarik masuk kedalam bangunan itu.
Setelah sampai di sebuah bilik. Pintu besar itu ku amati. Salah seorang lelaki yang telah bawa aku ke sini memasuki bilik itu. Mungkin dia hendak beritahu pada bosnya yang aku dah sampai. Sementara itu, aku memandang pintu itu. Satu nama tertera disitu. Mr. Caruso Anderson. CEO. Nama ni...my dad's enemy!!!
Pintu dikuak besar. Aku ditolak kasar ke dalam bilik itu menyebabkan aku jatuh tersungkur di atas carpet merah itu. Cepat2 aku bangun membetulkan pakaian ku yang sedikit berkedut. Tiba-tiba seseorang yang duduk membelakangi aku tadi...perlahan-lahan membuat pusingan pada kerusi itu sebanyak 180 darjah. Maka, aku nampak wajah dia...dia pun nampak wajah aku. Lelaki yang sedikit beruban, kening yang tebal, mata yang berwarna hazel kemerahan, jambangnya yang nipis. Dan sedikit kedutan yang menapak dibahagian dahi dan pipinya. Senyuman sinis diukir. Tangan kirinya menongkat dagunya diatas pemegang kerusi itu. Ya! Itu memang dia!!!
"Nice to meet you again Maya Bella." Suara garaunya menyapa gegendang telinga ku.
Aku menggenggam penumbukku
...aku hanya sorokkan penumbukku dibelakang ku. Takut melayang pula buku lima ni kat wajah 'setan' dia."Please, have a seat." Dia mempelawa aku duduk di kerusi di hadapannya.
Aku pun duduk, dan memandangnya. Perlahan-lahan aku mengeluarkan pen dari poket kain ku. Bukan pen biasa2 tetapi pen perakam suara. Aku hanya memegang pen ni di tepi kain. Act, ada niat lain juga...mana tau dia nak buat apa2 yang tak senonoh...something like rape ke...nanti ada yang kena rape ngan pen aku ni balik. Hahahaha.
Pen perakam suara
Bahagian kepalanya ku tekan.
'Click' rakaman pun bermula."Hmmm. Your life is still long..."
Dia terdiam sekejap."What do you mean?" Soalku. Inginkan kepastian.
Lelaki didepan ku ini tergelak.
"Hahaha, pardon? Have you forgotten? This hand. (Sambil menunjuk ke arah tangan kirinya) who killed you." Dia kemudian tersenyum...Caruso...pembunuh, Maya???
Aku terkejut."Hmmm. Memandangkan umur kau untuk hidup di atas muka bumi ni masih panjang..." Dia menarik nafas dan menghembus dengan lembut. Wajahnya didekatkan ke muka ku. Hidung kami sikit lagi hendak berlaga.
"Aku nak buat show depan mata kau. Kakak kembar kau di Italy tu...aku akan bunuh. Sama macam ayah kau. Cuma lain sikit lah...mayat ayah kau dikebumi disana tanpa sebarang penyeksaan but your sister...i will bring her alive here. Then, I swear to bring you to watching 'nat geo wild' activities...when, my pet (tiger) eat your sister." Katanya dengan lembut. Kemudian, dia menjauhkan kembali jarak wajahnya. Dia kembali duduk.Damn. I swore. You will die by my hand, devil. Aku berkata-kata dalam hati.
"Itu pun kalau kau masih kacau Shark lagi. Tapi kalau kau tak buat masalah...your sister, 'Mia Bella' will live, but not with happy ending." Dia tersenyum.
What? We're siblings? Oh god. Patutlah...kepala pen itu aku tekan sekali lagi. 'Click' rakaman dah berakhir.
Kemudian, dia suruh aku keluar dari bilik dan juga syarikatnya.
Sementara nak tunggu grab car sampai...berbagai-bagai rahsia dah terungkap. I can't believed this stupid things. You killed my father also my twin too? No wonder you still alive...kubur pun tak nak terima kau apatah lagi neraka ke tujuh. Tiba-tiba...kepala aku diserang migrain. Sakit...perlahan-lahan aku rebah didepan bangunan milik Caruso itu.'Vroom! Vroom!'
Sebuah kereta sport lamborghini berwarna hitam berhenti didepan ku. Dalam keadaan samar-samar. Aku terlihat seorang lelaki, berpakaian kemeja biru lembut. Datang berlari ke arah ku. Rambut coklatnya beralun-alun lembut ditiup angin. Wajahnya kelihatan gusar, aku tersenyum senang. He's coming... dia terus mencempung badan ku sambil memanggil-manggil nama ku, dia mencempung dan membawa ku masuk ke dalam kereta. Setelah itu, pandangan ku jadi gelap gelita.
YOU ARE READING
Mia Bella
ActionKisah keluarga yang terpisah jauh. 2 orang di Itali dan 2 orang di Malaysia. MIA BELLA, salah seorang agent yang terbaik di Itali. Dia selalu dihantar ke sesebuah negara untuk menyelesaikan sebuah tugasan besar bersama-sama teamatenya. Sila lah baca...