Jean POV
Pejabat Papanya diredah. Pintu bilik itu dihempas.
"Papa! papa cakap papa dah hantar orang papa untuk bunuh dia kan?" Jean bertanya kepada seorang lelaki dalam lingkungan 50-an, tetapi, lelaki itu masih nampak kacak dan segak .Lelaki itu memandang anak gadisnya. Kemudian dia menutup fail yang dibukanya tadi dan menolak fail itu ke tepi.
Anak mata anaknya direnung dalam."Please have a seat, my dear." Lelaki tua itu mempersilakan Jean untuk duduk dikerusi dihadapannya.
Jean duduk sambil memprotes. Tangan disilangkan ke dada. Muka masam ditunjuk.
"About that...do you know she was dead? The pictures they have shown to you, right?" Lelaki itu beriak tenang dan bersahaja.
"Yes. But, she was come back here, papa." Adu Jean.
Lelaki itu mengusap jambang halusnya itu sambil memikir-mikirkan tentang perkara itu.
The Shine POV
"Daripada maklumat yang kita dapat ni...ada kemungkinan yang perempuan bernama Jean itu pembunuh Maya Bella." Kata Mika. Mata hazelnya, tajam memerhati kesemua ahli kumpulannya.
Mereka sedang duduk dimeja perbincangan itu.
"Shark pula...mungkin dia adalah kekasih Jean, tapi sejak kehadiran Maya...dia suka pula pada Maya." Sandra pula memberikan kata2 rumus sambil tali lehernya yang berwarna hot pink dibetulkan apabila tali leher itu senget sedikit.
Perbincangan itu jadi semakin hangat. Suasana jadi semakin serius.
"Then, Jean cemburu dan bertindak agresif sehingga membunuh Maya." Kata Adam pula sambil memicit dahinya.
Melly pula bersuara.
"What the hell!, Maya tu nerd...tak cantik. But how si Shark boleh suka pada Maya? It's very impossible." Wajahnya yang dipakai makeup gaya gothic bersama pakaian suit serba hitam menyerlahkan sikapnya. Melly hanya memandang Mia sekilas sebelum memberi perhatian semula pada perbincangan mereka.
"Wajah tak akan jadi ukuran apabila hati sudah terpaut pada seseorang. Am I right, Miss Melly Aisha?" Xen tersenyum sinis sambil memandang ke arah Melly. Kemudian, dia memandang Mia pula. Kot baju berwarna Royal Bluenya ditanggal dan disangkut pada kerusi disebelahnya. Lengan bajunya dilipat sehingga ke paras siku. (Memang hot habis si mamat korea ni!!!)
Melly hanya buat tak tahu.
Setelah beberapa minit mereka berdiam diri...Mika memecah keheningan.
"Mia, say something?" Pinta Mika. Wajah Mia dipandang. Bibir Mia selalu menarik perhatiannya. Warna merah rose.
"Erm..." rambutnya yang dilepaskan. Diikat gaya ponytail.
Kemudian dia menyambung kata2nya..."Saya rasa...apa yang kamu semua perkatakan adalah benar. Tapi, kita kena siasat lagi. Kerja keras. Dapatkan bukti yang kukuh." Suara authoritynya dikeluarkan. Buatkan semua kagum dengan kata2 Mia Bella.Perjumpaan telah pun tamat. Mereka semua bersurai.
YOU ARE READING
Mia Bella
Hành độngKisah keluarga yang terpisah jauh. 2 orang di Itali dan 2 orang di Malaysia. MIA BELLA, salah seorang agent yang terbaik di Itali. Dia selalu dihantar ke sesebuah negara untuk menyelesaikan sebuah tugasan besar bersama-sama teamatenya. Sila lah baca...