Bab 3

165 8 2
                                    


IPad di tangan di slide ke bawah. Maklumat peribadi Maya dibaca oleh ke enam2 ahli kumpulan itu. Satu suara memecah keheningan suasana.

"Kau dah ready ke nak di makeover macam muka Maya?" Sinis Melly bertanya.

"Melly, be professional please." Pinta Sandra.

Aku hanya memerhati Melly Aisha dengan ekor mata ku.

Tiba2, mata ku terpandang wajah Mika. Dia punya raut wajah yang kacak, mata berwarna hazel, hidung yang mancung, bibir nipis dan berwarna pink. Mix apa dia ni?

 Mix apa dia ni?

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Mika Aaron

"Ehem2..." Mika berdehem memandang Bella yang sedang asyik merenungnya. Tersedar Mia Bella apabila Mika mula membalas renungannya. Automatik matanya memandang ke arah lain.

"Bila kita boleh mula ni Madam?" Tanya Xen, sambil mula melipat-lipat hujung lengan bajunya hingga ke paras siku. Rambut disisir rapi ke belakang.

"Lusa, boleh semua?" Tanya madam Reen. Senyuman keibuannya diberi.

...

Selesai meeting, aku terus check in di salah sebuah resort 5 Bintang yang berdekatan dengan TWA II di negara ini. Badan direbah ke atas katil sambil memeluk gambar keluargaku.

Oh papá, mi manchi tanto. (Oh ayah, saya rindukan kamu). Kata2 syahdu itu hanya diluahkan dalam hati. Air matanya bergenang dan perlahan-lahan memori 2 tahun lepas terbayang kembali...

2 years ago...

Setelah misi ku habis di Australia...aku terus ambil flight untuk pulang ke italia. 2 hours later, Aku menunggu ayah menjemputku di airport di italia.

Apabila aku nampak ayah sudah berada dibahu jalan, ayah terus melambai ke arah ku dengan senyuman manisnya. Aku pun percepatkan langkah ku sambil menarik bagasi utk keluar dari ruang menunggu di airport itu.
Ayah terus melintas di jalan raya. Tiba2...

Zoooww!!! Sebuah kereta Lamborghini berwarna hijau emerald bergerak dengan laju dan melanggar ayah.

I'm shocked + trauma. Perjalanan ku terhenti. Lutut mula menggigil, peluh didahi mula menitik. Ayah tercampak betul2 didepan ku. Ayah terbaring di atas jalan raya. Wajah ayah hanya tersenyum memandang ke arah ku. Kepalanya yang mula mengalir darah dibiarkan. Begitu juga dengan hujung kanan bibirnya yang terkoyak...dibiarkan. Seperti tiada apa2 yang berlaku. Aku mara ke hadapan tanpa berlari...fikiran ku kosong, tangan dan lutut hanya menggeletar...nafas pula seperti kekurangan oksigen. Amat sukar untuk bernafas buat ketika ini. Aku merapati ayah. Kepalanya diangkat, pipinya diusap. Ayh juga lakukan perkara yang sama pada ku. Kemudian, ayah memberikan sekeping kertas yang telah dilipat sehingga menjadi kecil ke atas telapak tangan ku. Ayah senyum kemudian mulutnya terkumat-kamit membaca kalimah. Ayah pun pejamkan matanya dan pergi buat selama-lamanya.

'Oh it's been a hell of a ride, driving the edge of a knife, never let you go, never let me down...' lagu Let me love you berkumandang di seluruh bilik.
Aku terjaga sambil mencapai phone yang berada di meja lampu tidur ku. Nama Adam TWA II terpapar di skrin. Imej answer phone di slide ke kiri.

"Helo?" Suara ku menyapa.

"Hai cik Mia Bella, saya tunggu awak di depan hotel tepat jam 10 ya? Faster pretty." Panggilan dimatikan oleh Adam. Tak sempat aku nak balas apa2.

Tepat jam 10 pg...

Adam terus keluar dari kereta dan membuka pintu disebelahnya untuk Mia Bella.

"Please, come in." Adam tersenyum simpul melihat Mia Bella yang cantik berpakaian dress putih biru paras lututnya. Kasut tumit tinggi milik Mia Bella buatkan dia nampak lebih elegan. Lipstik berwarna merah terang dicalit pada bibirnya. Membuatkan dia nampak garang.

Aku terus masuk ke dalam perut kereta Ferrari kuning milik Adam. Kereta terus menuju ke butik Queen di Bangsar

Mia BellaWhere stories live. Discover now