Caruso POV
Pintu bilik kerja ku diketuk dan dikuak. Terpacul muka-muka pekerja ku yang berbagai-bagai emosi. Kemudian, pintu ditutup rapat. Kelihatan, mereka berempat saling memapah antara satu sama lain.
"What's going on?" Tanya ku sambil berdiri menghampiri mereka.
"Boss, forgive us. We can't did it." Kata salah seorang dari mereka. Keempat-empat mereka terus menundukkan kepala, memandang karpet berwarna merah itu. Bersedia menunggu hukuman.
"Shit!". Aku berkata sambil menumbuk meja dibelakang ku. Bengang. Kerja mudah pun tak mampu nak selesaikan.
"Buat kerja senang tu pun, tak boleh ke bodoh? Aku suruh kau culik perempuan.P.E.R.E.M.P.U.A.N. Bukannya mana2 lelaki mafia. Susah ke bodoh?" Aku melampiaskan marahku ke arah mereka. Kemudian, mata ku tertancap pada seorang lelaki yang berada dihadapan ku. Kelihatan, darah masih mengalir keluar dari lehernya. Tapi tak ditahannya, kedua-dua tangannya digenggam disisinya.
"What happen to you, stupid?" Aku memandangnya penuh sinis.
"This..."
"Shut up. I don't want to hear any bullshit." Aku menghentakkan tangan ku keatas meja belakang ku.
Keadaan jadi senyap seketika.
Tiba-tiba, salah seorang dari mereka bersuara.
"Dia bukan Maya."
Automatik, mata ku menentang mata pemilik suara itu. Aku hanya inginkan kepastian, walaupun aku masih lagi terkejut dengan khabar itu.
"What do you mean? Ha? Kalau dia bukan Maya, siapa lagi?!" Aku menengking mereka. Pening dan pelik. Apabila, keempat-empat lelaki sasa ini tidak mampu menculik dan membunuh seorang perempuan yang bernama Maya Bella.
Tiba-tiba, ingatan ku terjengah kembali pada masa lalu. Keluarga Maya. Maya bukan anak tunggal. She have another sibling. That's it.
"No way..." Aku menggumam perlahan sambil memandang wajah keempat-empat orang suruhan ku.
It's mean...Maya memang dah mati? Then, Mia gantikan Maya? How could it be? Mana dia tahu tentang kematian adik dia? So Impossible.
Aku kembali duduk di kerusi ku. Tangan kanan memicit dahi. No wonder... mereka kena belasah teruk macamni. Rupanya, aku salah orang!
Aku terus menelefon seseorang.
"Imran, come to my room. Now."
Mia POV
Usai menunaikan solat isyak, aku terus bersiap, mengenakan dress labuh berwarna krim dan berlengan panjang. Mekap di wajah hanya sekadar untuk menaikkan seri. Rambut panjang ku pula, aku elakkan disebelah kanan ku. Manakala, dibahagian kiri ku pula, aku sepitkan rambut bersama sepit yang ditengah-tengahnya yang mempunyai sekuntum mawar putih yang besar. Aku tersenyum didepan cermin, sebelum melangkah keluar dari tempat menginap agent.
Kelihatan dari pintu luar bangunan ini, kereta ferrari berwarna rose gold sedang menunggu dihadapan bangunan ini.
Here, you are. Aku tersenyum sambil memasuki kereta itu.
.....
Setelah sampai di restoran Cantaloupe, Mika menarikkan kerusi untuk ku. Aku terus duduk sambil memandang keindahan restoran itu.
Cantaloupe's Restaurant
"Isn't pretty?" Tanya lelaki dihadapan ku sambil mengangkat kening kirinya.
He looks very smart. Erm
"Very pretty. Pandai awak cari restaurant di lokasi macam ni." Aku tersenyum memandangnya.
Kemudian, datang seorang pelayan lelaki berkemeja putih dan berbow tie berwarna kuning dileher serta berseluar slack hitam, membawa sekeping kad yang menggambarkan banyak pilihan makanan dan minuman.
"Choose it Mia. Just order. Banyak-banyak pun saya tak kisah." Dia menopangkan dagunya dengan tangan kanannya. Kedua-dua matanya dikecilkan dan dia senyum memandangku.
Oh Allah, he looks boyish.
"Erm, it's okay Mika. Just one for me and one for you. Okay?" Aku menayangkan senyuman gula ku untuknya. Kemudian, aku memandang pelayan itu." Saya mahu, ikan salmon dengan kentang Creme Fraiche. How about you?" Aku memandang Mika pula sambil menjongketkan kening kanan ku.
"Awak dah kenyangkan hati saya, so...kalau saya tak makan pun saya tak kisah." Katanya dengan suara penuh menggoda.
"Mika..." kata-kata ku dipotong oleh pelayan tersebut.
"Encik dan cik adalah pasangan kekasih ke? Good. Kami ada pakej untuk 'Dinner with love' dan encik dan cik bertuah kerana minggu ini adalah minggu f.o.c untuk para pelanggan kami dan anda datang pada waktu yang tepat. Kalau macamtu, encik dan cik boleh berpindah ke meja disana ya." Kata pelayan itu dengan mesra.
Aku dan Mika tidak mampu berkata apa-apa, kami hanya membuntuti pelayan itu. Mulut masing-masing ingin berkata tidak, tetapi hati tidak mengizinkan, dan akhirnya, inilah yang terjadi.
.....
Ruangan makan yang kami duduki sangat cantik. Meja yang kami duduki terletak disebelah dinding kaca yang menunjukkan keindahan malam dikota raya, Malaysia iaitu Kuala Lumpur.
Suasana yang sedikit gelap di ruangan itu menambahkan suasana yang romantik apabila api dinyalakan pada lilin tersebut oleh pelayan itu.
"Ahli pemuzik akan datang apabila menu yang anda pesan, sampai." Dia tersenyum kemudian, meninggalkan kami berdua disitu.
Aku memandang dalam anak mata Mika, kelihatan anak matanya berkilau-kilau akibat pancaran cahaya api pada lilin itu.
"Mia, saya sebenarnya ajak awak dinner sebab..." Mika menghembuskan nafasnya, kemudian, rambutnya di ramas kebelakang sebelum menyambung katanya.
"Cause what?" Curious juga. Tertanya-tanya ni. Hmm.
To be continue....
YOU ARE READING
Mia Bella
ActionKisah keluarga yang terpisah jauh. 2 orang di Itali dan 2 orang di Malaysia. MIA BELLA, salah seorang agent yang terbaik di Itali. Dia selalu dihantar ke sesebuah negara untuk menyelesaikan sebuah tugasan besar bersama-sama teamatenya. Sila lah baca...