Sesuatu objek besar kelihatan menghala ke arah bangunan itu.
Ia sangat pantas, dan..."Bommm!!!!!"
Bunyi kuat terhasil. Percikan api disana sini, asap hitam menyelubungi ketiga-tiga bangunan itu malah kawasan yang berdekatan dengannya.
Bangunan yang mencecah langit itu jatuh menyembah bumi. Manakala, bangunan lagi satu pula...bahagian atas bangunan itu setinggi 22 tingkat jatuh ke tanah dan bangunan sebuah lagi meletup dan ketiga-tiga bangunan itu terbakar.Ketibaan para polis serta 5 buah kenderaan bomba datang menyerbu kawasan tersebut. Keadaan menjadi riuh rendah. Para manusia yang berada dikawasan itu menjerit-jerit dan berlari kesana sini hanya untuk menyelamatkan diri, mungkin?
Seseorang dalam kapal terbang sedang melihat ke arah ketiga-tiga buah bangunan yang marak dijilat dengan api. Lelaki ini hanya menunggu bangunan2 itu menjadi bangkai. Termasuklah nyawa-nyawa yang pernah berada didalam bangunan itu.
"Trash. Hmmph." Dia tersenyum sinis sambil berpeluk tubuh. Kepalanya digelengkan sambil tergelak kecil. Matanya tajam merenung kemusnahan yang direkanya sendiri melalui cermin lutsinar yang memancarkan pemandangan.
"Mia...Mia...you are not strong enough. Now...you were dead. There's no heir De Luca and all your belongings are mine."
" HAHAHAHA" Dia tertawa kuat sebelum mengarahkan pengemudi untuk pulang ke 'tempat' dia semula.
Mia POV
Aku menggenggam erat cawan yang berisi air nescafe smoovelate sambil memandang bencana yang sedang berlaku dari 'tv kecil.'
"Move now!" Arah aku selepas menekan butang off 'tv kecil' yang bersaiz kecil dan nipis yang dipasang di dinding.
Masing-masing berlari ke arah tempat duduk mereka dan memakai tali pinggang keselamatan.
Adam, si pengemudi terus menekan butang 'go'.
Maka, jet berwarna hitam dan kuning yang aku bersama The Shine naiki terbang laju membelah awan.
Flashback.
Mata yang terpejam lama terbuka luas. Badan terus bangkit dari perbaringan dan aku bersandar di kepala katil.
Sejurus itu, kesemua ahli The Shine termasuklah Madam Rosy datang ke arah ku."Are you okay, Mia?" Tanya Madam Rosy, belakang tapak tangan kanannya pantas menyentuh dahi ku.
"Hmmm, kamu tak demam." Kata Madam Rosy.
"Yes, and I'm fine." Kata ku sambil mengukir senyuman. Senyuman plastik? Maybe?
"What happen to you, Mia?" Tanya Mika yang sedari tadi menjadi bodyguard setia ditepi katil sebelum dan selepas Mia terjaga.
"Ehem-ehem...dia dah start dah..." Adam berdehem. Matanya memandang ahlinya yang lain. Bagaikan mengerti isyarat mata yang dihantar oleh Adam, ahli The Shine yang lain dan madam Rosy meminta diri, membiarkan mereka berdua berbual sebentar.
Selepas memastikan hanya dia dan Mia sahaja yang tinggal didalam bilik sakit itu, kerusi disebelah katil pesakit itu terus ditarik laju dan dia terus duduk, menghadap Mia yang sedang bersila diatas katil.
"Mia, tell me. What was happen?"
Aku memandang Mia Bella. Dia terus melarikan pandangannya ke arah tingkap.Aku terus menggenggam tangannya. Dia menarik tangannya kembali.
"Mia, please. I'm begging you."
.....
"Mia..."
....
Mia kembali memandang ku. Wajah yang tiada emosi itu tiba-tiba berkerut.
"Saya takkan ceritakan sejarah hitam saya kepada awak. Never. Jangan pernah paksa saya, Mika Aaron."
YOU ARE READING
Mia Bella
ActionKisah keluarga yang terpisah jauh. 2 orang di Itali dan 2 orang di Malaysia. MIA BELLA, salah seorang agent yang terbaik di Itali. Dia selalu dihantar ke sesebuah negara untuk menyelesaikan sebuah tugasan besar bersama-sama teamatenya. Sila lah baca...