Wolveness
[Taehyung pov]
"Mana dorang nih" aku merengus. Dah janji nak kumpul rumah aku tapi sekor batang hidung pun tak nampak. Jangan dorang sampai lepas tu cakap tak jadi pulak. Aku lepuk dorang nanti.
"Eh Taehyung ah, kenapa ni? Merah merah je muka.. Nak cendol? " Zara maid baru appa menanya dengan nada bergurau
*ok guys watak baru
BAE ZARA
°maid dekat rumah agam Taehyung
°suka kan Taehyung"Aku tengah tunggu BTS ni, dorang cakap nak datang. Tapi sekor pun aku tak nampak" aku lihat Zara yang dari tadi tersenyum dan gedik-gedik depan aku.
Ingat aku tak tahu ke kau nak tarik perhatian aku. Oh pliss lah aku tak layang keyh.. Tak layang.
"Ouh, korang ada hal ke?" aku pandang Zara dengan pandangan mengjengkelkan. Aku memang tak suka dia ni. Tak tahu kenapa. First time dia kerja dengan appa aku pun dia buat rumah ni macam dia punya. Tah pape minah ni.
"Haah, kau ni kenapa datang sini nih? Kalau appa aku tengok kan tak pasal-pasal kau kena buang kerja" Dia buat muka malu lepas tu pergi dapur. Memang tempat dia kat situ pun kan. Lagi bagus kalau dia kena buang kerja. Takde lah aku sakit mata tengok dia ni hari-hari.
Lepas beberapa jam, minit dan saat akhirnya kawan kawan yang paling aku 'sayang' pun sampai
"PAHAL KORANG LAMBAT SANGAT HAH!!!!KESIAN AKU TUNGGU KORANG!!!JANJI NAK KUMPUL LEPAS SUBUH TAPI LEPAS ASAR KORANG BARU DATANG!!!MACAM NI KE KAWAN!!!!" aku buat buat menangis. Haha. Lantak diorang lah nak pujuk macam mana aku nanti.
"Ala bucuk-bucuk Taehyung sayang, takyah lah marah marah, nanti dah tak hensem macam omma" Jin pujuk aku. Pening kepala aku tengok si Jin ni. Siap gelarkan dia tu omma aku lagi..hadoii..
"Dah lah tu Taehyung, aku tak sabar dah ni nak pergi dunia manusia, nasib appa dengan amma aku izinkan tu pun aku puas pujuk dorang" Jimin berkata. Yang lain just tengok aku dengan muka minta simpati.
Woi tahu lah aku comel takyah la pandang-pandang camtu.
"Erm, okay. Tunggu appa aku kejap keyh" aku bersuara. Nasib aku ni jenis yang tak berdendam.
Hestek pity Taehyung T_T hikss..hikss
"okay" bts serentak menjawab
Kelihatan appa ku turun dari tangga dan menuju ke arah kami.
"Korang dah makan belum? Kalau belum jom lah ikut saya pergi ruang makan, maid saya masak sedap tau" appa mengajak Bts makan.
Makan malam ke siang aku tak tahu. Sebab waktu sekarang ni jarang orang makan nasi.
//tengok jam//
Pukul 5.30 a.m.
Oke. Aku merepek. {-_-}
"Sebenarnya Tuan, kami da....." Jimin dengan pantas menekup mulut Jhope tanpa sempat Jhope menghabiskan ayatnya. Ahli bts yg lain hanya menepuk dahi melihat dua orang itu.
"Sebenarnya Jhope nak cakap yang kita orang belum makan lagi Tuan" Jimin memberi senyuman penuh makna kepada appa. Dia ingat aku tak tahu ke yang dia ada 'udang di sebalik mee'..
Woi ini Taehyung lah. Tahu kot perangai korang cam mana.
"Ouh, kalau camtu marilah join saya makan" appa pun pergi ke ruang makan diikuti aku dan bts
YOU ARE READING
THE WEREWOLF BOY-kth- (slow update)
Fanfiction"Kau ni manusia ke?" "Aku werewolf" -Cast- *Kim Taehyung *Kim Hanae *Kim Suho *BTS member Start -29/05/2018- End - Credit @taekyoki