Mimpi itu kian berulang.
Hanae bingkas bangun dari tidurnya. Dia pelik kenapa mimpi itu sentiasa menghantuinya.
Tetapi segera ditepis perasaan tanda tanya itu kerana ada perkara baik yang menantinya hari ini.
Hari ini merupakan hari yang di tunggu-tunggunya kerana dia dan Suho akan keluar bersiar-siar.
Hanae masih tidak percaya dengan apa yang berlaku ke atas dirinya. Keluar berduaan dengan Suho mungkin merupakan harapan semua fansnya. Alangkah indah jika impiannya selama ini menjadi kenyataan.
Dia terus bergerak ke bilik air untuk mandi dan sedikit perkara wajib yang perlu dilakukan selepas bangun tidur.
Usai mandi, dia memilih beberapa baju yang sesuai untuk dia pakai.
Selepas beberapa minit membuat penilaian, Hanae memilih baju kemeja dan juga skirt hitam.
(Struggle tho nk cri gmbr baju T_T)
"Simple but nice". Dia sempat melihat dirinya di dalam cermin sambil menggayakan baju yang dipakainya itu.
"Ok sekarang kita makeup pulak" bb cream di ambilnya dan disapu pada mukanya. Diambil pula eye shadow berwarna pink dan disapu pada bahagian atas matanya. Seterusnya dia mengambil maskara dan juga lipstick untuk sentuhan terakhir. (Gais aye xpndai sangat makeup ii ni if ada yang slh buat macam tk nampak jer ok!)
"Done!" Usai itu dia sempat mengambil beberapa keping gambar untuk dibuat kenangan.
Maklumlah, Hanae tak suka makeup ii ni. Tapi hari ni dia ada date so nak taknak kenalah makeup. Mana tauu kot ii Suho akan terpikat dengan dia pastu terus ajak dia kahwinn muehehehhe.
Sempat lagi Hanae berangan kn. Rip author.
Sling bag dicapai Hanae dan terus bergerak keluar dari biliknya.
Tika itu, Tuan Kim dan isterinya bersama 7 orang 'adik beradik' baharunya, sedang bersarapan. Hari ni hari Sabtu, so penuhlah rumah ni.
"Wah, dah bangun dah puteri kita ni"
Turun ii je dah kena perli. Nasiblah Hanae.
"Appa ni, apa lah"
Tuan Kim hanya tersenyum kerana dapat mengenakan anak kesayangannya itu.
"Hanae nak pergi mana ni, bawak beg segala?" Tanya Puan Kim.
"Hanae nak keluar dengan kawan jap lagi dia sampai" Hanae menjawab dan terus duduk di kerusi bersebelahan ommanya.
Di hadapan tempat duduknya itu, kelihatan Taehyung sedang melihat Hanae namun segera dia alihkan pandangannya.
Sejak dari kejadian hari itu, dia dan Taehyung jarang berbual. Mungkin mereka janggal untuk bercakap dan malu untuk mengakui kesalahan masing ii.
"Appa, apa kata hari ni kita pergi berkelah dekat Sungai Han. Dah lama Jungkook nak rasa nikmat berkelah dengan family"
"Boleh. Apa salahnya, lagipun dah lama appa dengan omma tak pergi berkelah, kan yeobo?"
Cadangan Jungkook itu diterima baik oleh Tuan Kim. Bolehlah dia meluangkan masa bersama keluarga barunya itu."Yelah. Dah oppa selalu busy dengan kerja mana ada masa untuk saya dan Hanae ni"
"Awak kena faham, saya kerja untuk awak dan Hanae juga. Macam ni lah, lepas saya bersara kita pergi jalan-jalan dekat overseas. Nak?"
"Mestilah nak. Berdua je tauu!"
"Ok yeobo!"
(Gais jangan marah na. Bagilah orang tua nak bersweet mawit sikit ni hehe)
"Baiklah korang pergi lah siap-siap pastu tunggu dekat bawah. Yeobo jangan lupa bagitahu Noona Irene untuk siapkan makanan" Tuan kim mengarahkan semua untuk bersiap.
"Tapi appa, Jimin rasa Taehyung tak boleh nak join kita lah"
"Eh kenapa pulak?" Tuan kim kehairanan
"Taehyung kena pergi cari barang-barang untuk hias kelas. Kann Taehyung kan"
"AUCHH" Taehyung yang berada di sebelah Jimin itu mengaduh kesakitan apabila (perutnya?) disiku Jimin.
Sempat lagi Jiminnn berbisik kepada Taehyung. "Woii ni je cara untuk rapat dengan Hanae semula. Kauu cakap je ya. Yang lain biar aku uruskan"
Panjang pula berbisik ya Jimin.
"Haaa ye ye, betul apa yang dikatakan Park Jimin ituu" Taehyung menjawab sambil tersenyum menahan sakit di perutnya itu.
"Oh kalau gitu, takpe lah. Tapi kamu tau ke barang apa yang nak kena beli tuu?" Tuan Kim menyoal kembali.
Belum sempat Taehyung membalas Jimin terus memotong dengan jayanya.
"Sebe...."
"Sebenarnyaa dia kena beli barang tu dengan Hanae tapi Hanae tak tahu sebab masa tu dia tak ada dalam kelas. So apa pun yang terjadi Taehyung mesti kena ikut Hanae jugak hari ni. T.I.T.I.K!!!!"
Apo la Park Jimin ni.
"Aih Jimin semangat betul kamu ni ye. Kalau camtu Taehyung ikut jela Hanae hari ni. Lagipun Hanae tak kisah kan sayang?"
Tuan Kim menekankan perkataan 'sayang'.
(If korang tak ingat. Hanae ni pernah kena ugut tak boleh keluar dengan Junhee kalau tak berbaik dengan bts. Thats why appa dia sebut 'sayang')
"Yela" Hanae pasrah. Kalau tak, dia mungkin tak boleh keluar dengan Suho hari ni.
Tbc..
Jangan lupa vote, comment and share!
Love you alllllll!!!
YOU ARE READING
THE WEREWOLF BOY-kth- (slow update)
Fanfic"Kau ni manusia ke?" "Aku werewolf" -Cast- *Kim Taehyung *Kim Hanae *Kim Suho *BTS member Start -29/05/2018- End - Credit @taekyoki