08

108 19 14
                                    

[Hanae pov]

Aku perlahan-lahan membuka mata apabila terdengar seseorang menangis.

"Taehyung, hiks..hiks..hikss.. Macam mana dia boleh pengsan" sayup-sayup kedengaran suara yang menangis tadi.

"Saya pun tak tahu omma" aku nampak seorang namja ditepi yeoja itu. Dia mempamerkan wajah sedih.

Kejap. Kenapa namja ni ada sekali? Weh, aku dekat mana ni?

"Omma...." aku besuara.

"Hanae ahh! Syukur kamu dah sedar" omma mendekatiku dan memeluk ku.

"Omma, Hanae dekat mana ni?" aku pelik. Dah lah tempat ni semua putih macam takde colour lain je.

"Hanae dekat hospital sayang" omma cakap. Dia berhenti nangis dah.

"Kenapa Hanae ada dekat sini omma" aku perasan namja tadi tengok aku.

"Kamu pengsan. Taehyung dengan Makcik Irene yang jumpa kamu terbaring dalam bilik. Maafkan Omma sebab omma tak layang Hanae selama ni. Omma sibuk jaga appa. Maafkan omma ya sayang"

Eleh tahu pun bersalah. Kalau bz dengan appa sekalipun jenguklah aku sekali sekala. Ingat aku ni tunggul kayu ke dalam rumah tu. Ni nak nangis ni. T-T

*jangan contohi Hanae. Dia anak derhaka. |-_-|

"Tak ape la omma, Hanae tak marah pun. Makcik Irene mana?"

Tipulah kau tak marah. Sabar Hanae. Sabar.

"Makcik Irene ada dekat rumah. Petang nanti dia datang"

"Oo" aku malas nak cakap.

"Hari ni biar omma je jaga Hanae,ye sayang"

Dah kenapa beriya-riya nak jaga aku ni?

"Tak payahlah, Hanae boleh jaga diri sendiri. Bukan susah sangat, lagipun nurse dengan doktor kan ade, Diaorang yang jaga Hanae"

"Hanae ni degil lah. Omma takut jadi apa-apa je kat kamu"

Aku dah besarlah aku boleh jaga diri aku.

Aku terpandang namja tadi. Dan kepala aku dapat satu idea.

"Omma takyah lah jaga Hanae. Tu bagi namja tepi omma tu je jaga Hanae"

Woi apa aku cakap ni. Ni idea gila. Kalau betul taknak kena kongkong dengan omma kenapa aku suruh dia jaga aku. * tepuk dahi

"Betul ke ni? Erm, Taehyung nak ke jaga Hanae?" Omma tanya namja tu.

"Err.. Saya..saya..saya" gagap-gagap pulak namja ni.

Cakap je lah ye. Aku tak nak kena kongkong wehh..

Aku pandang namja tu dengan penuh harapan. Siap buat muka cute lagi.

"Baiklah, saya akan jaga Hanae"

Yeahhhhhh!!! Wuhuuuu!! Mekasih sayang!! Eh ape pulak sayang, Mekasih la wehh!!

"Okay, kalau camtu kamu tolong jaga Hanae. Pastikan dia makan ubat. Dia ni tak suka makan ubat" omma pesan. Yep bukan pesan kat aku. Tapi dekat namja tu.

"Er, baiklah omma" namja tu mengganguk faham.

"Kamu ada phone tak Taehyung? Senang sikit omma nak call kalau ada apa-apa problem"

"Phone? Apa tu omma?"

Namja noob. Phone pun kau tak tahu ke. Datang dari planet mana ni? Pluto?

Aku mengutuk dalam hati. Aku tak puas hati lagi dengan dia ni.

"Takdelah ni? Kamu guna saya punya dulu. Kalau tak tahu nak guna macam mana suruh Hanae ajar" Omma bagi iphone X baru dia kat namja tu.
Tak aci. Aku guna yang 7+ je. Huhu! T-T

Aku just buat tak tahu. Malas nak layang.

Bila omma nak balik ni.

"Nae omma" namja tu acah sopan. Menyampah aku rasa.

"Omma balik dulu ye, jaga diri Hanae" omma mencium dan memeluk aku sebelum pulang. Aku just redha walaupun rimas.

Selepas omma balik rumah aku tegur namja tu. Bukan apa just nak ucap terima kasih je.

"Woi, tq sebab ikhlas nak jaga aku. Tapi kau jangan ingat aku dah berbaik dengan kau erh. Aku akan selalu benci kau. Ingat tu!! FOREVER!!!"

Ceh terima kasih konon. Wait! Bila masa aku gaduh dengan dia ni. 'Berbaik' bagai. Pelik.

Hestek Hanae tak kenang budi ¥_¥

"Jangan kacau aku!! Aku nak tidur!!!"

Aku tahu namja tu dengar apa aku cakap. Lepastu dia terus keluar.

Sentap lah tu. Dasar bapokk!!

Aku malas nak layang namja tu. Pigilaaa.. Baik aku tidur je.

[End Hanae pov]

°°°

[Taehyung pov]

"Woi, tq sebab ikhlas nak jaga aku. Tapi kau jangan ingat aku dah berbaik dengan kau erh. Aku akan selalu benci kau. Ingat tu!! FOREVER!!!

Terngiang-ngiang suara yeoja tu kedengaran di telinga korang.

Eh ape pulak telinga korangnya.

Telinga aku lah. *hambar -_-

Bila masa aku gaduh dengan yeoja ni. Aku pun pelik. Haishh.

Dari first day aku jumpa dia lagi ann aku tak pernah panggil dia dengan nama sebenar.

Apa erh nama sebenar dia?

Kinae?
Kanae?
Kirae?
Kera?

~_~

Aku dah lupa!!

Aku turun bawah ingat nak pergi beli makanan. Tapi duit tak bawa pulak.

Tulah Taehyung, Makcik Irene suruh panggil omma tapi kau sibuk pergi hantar dia kat hospital. Guna kuasa pulak tu. Tak pasal-pasal kau kena jaga dia pula. Dah lah yeoja ni jenis yang tak kenang budi. Hampeh..

Pahal aku membebel pulak ni?

Aku nak lupa hal tadi. Lepastu aku terpandang langit. Dia nampak macam nak nangis lah. Aku nampak air mata dia bergenang kat awan. Lepastu jadi gelap. Siapalah buat langit ni menangis. Dengan aku sekali nak menangis. Huwaaaa T_T

Langit mendung je pun ~_~

Penatlah cakap sorang-sorang ni. Takde manfaat pun.

Hujan mula turun dan aku pun takde hala tuju. ~_~

Pergi je lah bilik yeoja tu aku tengah sejuk nih.

Bila aku melangkah dalam bangunan hospital, secara tiba-tiba aku tak nampak satu haram pun cahaya mahupun manusia lalu lalang.

Hanya bunyi guruh berdentum dan orang menjerit.

Woi apa dah jadi!! (@_@)

[End Taehyung pov]

Tbc..
°

°°


Mian guys sbb lmbt update o_O

THE WEREWOLF BOY-kth- (slow update)Where stories live. Discover now