10

84 15 0
                                    

Pada suatu pagi yang indah, kedengaran bunyi burung berkicauan manakala rama-rama berterbangan.

Tiba-tiba kedengaran bunyi yang agak mencemarkan muncul.

(ayt tamil ke?)

Kroooh, krooohhh, krooohh

Astaga, sangat teruk bunyinye.

Ia agak mengganggu ketenteraman awam sehingga mengejutkan tidur seseorang.

"Bising lah! Nak tidur pun tak senang.. Huh!" Taehyung mengenyeh mata nya yang tidak gatal (erk)

Bunyi itu semakin kuat dan bukkk!!

Bantal dibaling ke arah Hanae tepat-tepat di atas muka nya.

Taehyung berasa lega apabila balingannya tadi telah menghentikan bunyi yang bising itu.

"Senyap pun, aku nak tidur tak senang" Taehyung menyambung semula tidurnya.

Kroohhh, kroohh, kroohh

Taehyung menekup bantal ke telinganya tetapi masih tidak memadai. Bunyi itu terlalu kuat dan

Debukss!!!

bunyi buah nangka jatuh

"Aaaaaaaaduhh, sakitnya punggung aku. Ommaaaaa" bunyi Hanae merintih kesakitan (?)

Taehyung mengangkat bantal yang menutupi telinganya dan

HAHAHHAHAHHAHAHHAHAHAHHAH

"Kau jatuhhh?? HAHHAHHAHAHAHHAHAHH. Padan mukaa.. Tidur macam beruk sarkas macam mana la tak jatuhhh.. HAHHAHAHAHHAHAHHHA" Taehyung ketawa sampai berguling.

Jahatnya Taehyung.. Hahaahhahahahga

"Weh, tolong akuu. Sakit wehh" Hanae memegang punggungnya yang sakit

"HHAHAHAHAHHAHAHAH, nak aku tolong kau ke?? HHAHAHAHAHHAHHHAH"

Taehyung layak masuk Tanjung Rambutan

"Dahlah tu gelak, tolong aku bangun ni. Taehyunggg!!!!"

"Yela-yela" Taehyung mengesat air mata yang keluar akibat ketawa tak ingat dunia.

Setelah menolong Hanae bangun serta merta tombol pintu dipulas.

"Omma!!"

"Kenapa ni Taehyung?"

"Hanae kenapa ni?"

Bertalu-talu soalan diberikan Puan Kim

°°°

"HAHAHHAHAHAHAHAHA, buat malu je Hanae ni. Dah besar pun still jatuh katil lagi. HAAAHHAHAHAHHAHAHA"

Puan Kim pun layak masuk Tanjung Rambutan

"Omma ni takyah la gelak kat Hanae, macam lah omma tak pernah jatuh katil" Hanae menjeling Taehyung kerana menceritakan kejadian yang memalukan kepada Puan Kim.

"Yela-yela, jangan marah Taehyung tau. Kan dia dah jaga kamu kat sini"

Hanae tidak menjawab.

Kringgg! Kringgg! Kringgg!

"Kejapp ye, omma nak jawab call ni. Makanlah makanan yang omma bawak ni. Sedap tau, Omma masak. Taehyung pun makan sekali, jangan malu-malu" Puan Kim berkata sebelum meninggalkan mereka berdua.

"Kau nak makan?" tanya Taehyung kepada Hanae

Hanae hanya mendiamkan diri sambil memasamkan muka nya yang dah masam tu

"Kalau taknak, biar aku jelah yang makan" Taehyung membuka bekas yang berisi makanan

"Wahhhh, nasi goreng kimchi" Taehyung berkata sambil mata bersinar-sinar. Dia pun dengan cepat mengambil sudu.

Bukan apa dia tak makan dari semalam lagi mestilah lapar kan.

Hanae hanya melihat sambil meneguk air liur melihat Taehyung menghabiskan nasi goreng tersebut.

Nasi goreng kimchi adalah makanan kegemaran Hanae

"Pandainya omma masak, sedapnyaaa, ya ampunnnn" Taehyung sengaja membuat Hanae terliur.

"Aih, Hanae. Kenapa tak makan. Tu kan fav Hanae" Puan Kim menegur Hanae setelah menjawab panggilan tadi.

"Macam mana nak makan, habis dah dia ni kebas" Hanae memeluk tubuh tanda marah.

"Omma bawak dua bekas la. Satu untuk Hanae, satu lagi untuk Taehyung. Nah, ambil ni" Puan Kim memberi bekas yang berisi naso goreng kepada Hanae.

"Omma ni, kenapa tak cakap awal-awal" Hanae mengambil bekas tersebut dan membuka penutupnya.

"Ommaaa, sedapnyaa. Lama Hanae tak makan nasi goreng kimchi omma" Hanae mula menyuap sedikit demi sedikit nasi goreng ke dalam mulutnya

Taehyung?

Lepas je dia habis makan terus dia pergi tandas.

Untuk?

Basuh muka gosok gigi. Maknanya tadi dia makan dengan gigi yang tak digosok dan mata yang ada taik mata.

Pengotor siot..

Hanae pun sama.

Sama-sama pengotor.. Eeeee

Semasa Hanae sedang berbual-bual dengan Puan Kim, doktor yang merawatnya masuk ke dalam bilik.

"Hai Cik Kim. Eh Puan Kim pun ada?" Doktor itu menegur

"Ya Doktor, datang melawat Hanae ni ha"

"Erm doktor, bila saya boleh balik?" hanae menanya doktor tersebut.

"Cik memang dah boleh balik hari ni, sebab takde pape yang kritikal, tapi Cik kena makan ikut waktu ya takut jadi gastrik lagi. Lepas ni Cik pergi ambil ubat dekat tingkat bawah. Rasanya takde pape dah saya keluar dulu ye Cik Dan Puan Kim"

"Ya doktor, terima kasih"

"Sama-sama"


"Akhirnya, Hanae boleh balik, yessss" Hanae gembira, dia ingin berjumpa dengan appanya. Terasa rindu pulak.

°°°

Sorry sgt ii sbb chp ni tak pjg mcm yg author ckp semalam. Author xde idea lah. But author janji yg author akn update balik esk utk next chp. Sorry tauu

THE WEREWOLF BOY-kth- (slow update)Where stories live. Discover now