06

102 25 1
                                    

"Saya nak ucap terima kasih banyak-banyak atas kebaikan kamu semua tolong saya. Kalau kamu semua tiada mesti saya takda dah atas dunia ni" Juan mengucapkan terima kasih kepada bts kerana telah menolongnya tempoh hari.

"Tak apa lah tuan, kita sebagai sesama makhluk tuhan kenalah tolong-menolong antara satu sama lain" Jimin menjawab.

"Isteri saya ada bagitahu yang kamu semua ni muda-muda lagi dan ada yang masih bersekolah. Saya nak tanya kamu tak tahu ke sekolah tu apa?" Nirae menceritakan tentang perbualannya tempoh hari dengan Bts kepada Juan.

"Ya, kami memang tak tahu sekolah tu apa. Malah kami tak pernah dengar pun perkataan sekolah tu" Taehyung pula menjawab dengan nada yang sopan. Juan dan Nirae hanya memandang sesama mereka.

"Kamu semua tinggal kat mana?"

"Kami takde tempat tinggal Tuan"

Juan senyap. Ada lagi manusia yang tidak bernasib baik seperti bts ini.

"Macam ni lah, apa kata kamu tinggal dengan saya je. Saya akan tanggung semua makan minum kamu sebagai tanda terima kasih kepada kamu semua" Bts memandang sesama mereka.

"Tuan, bagi masa untuk kami.fikir" Namjoon bersuara.

"Baiklah"

Bts keluar dari bilik tempat Juan berada dan mula berbincang.

"Betul ke keputusan oppa ni?" Nirae inginkan kepastian dari suaminya.

"Betul lah, lagipun oppa rasa mereka semua tu baik. Honey ni fikir mnde yang tak elok la tu" Juan menggeleng melihat isterinya.

"Uhuk, uhuk" juan batuk.

"Oppa, honey risau lah tengok oppa ni. Oppa okey tak? Kalau tak kita pergi hospital, jom"

"Oppa taknak lah. Oppa kuat lagi ni, kalau oppa mat..uhuk, uhuk"

"Aigoo, oppa ni degil lah, honey risau tahu tak"

Belum sempat Juan membuka mulut kelihatan Taehyung mengetuk pintu biliknya.
Tok,Tok,Tok..

"Masuk"

"Jadi macam mana dengan tawaran saya tadi, kamu semua setuju?" Juan menanya

"Kami setuju dengan tawaran Tuan" Jin menjawab dengan lancar. Mana tak nya dia lah yang paling excited dan menyuruh semua bts bersetuju dengan tawaran Juan. Semalam kemain lagi marah-marah sebab buat dia tertunggu. Ish budak ni

"Baguslah tindakan kamu semua. Honey panggil noona suruh dia sediakan bilik untuk mereka bertujuh" Nirae hanya mengganguk dan keluar dari bilik.

"Kamu semua tiada ibu bapa?" Bts tidak sanggup menipu tetapi apakan daya mereka terpaksa.

"takde tuan, kami hidup merempat" macam takde jawapan lain je si Suga ni. Nampak sangat dorang ni miskin.

"Ohh, saya ingat nak ambik kamu semua jadi anak angkat saya, kamu setuju kan" bts hanya mengganguk.

Pelik, mana ada orang ambik anak angkat 7 orang sekali gus. Ini nak cakap baik sangat ke apa?
(-_-)

"Maid dah tunggu kat luar, kamu semua boleh ikut dia, ya" Nirae yang baru masuk berkata.

"Baiklah, terima kasih Tuan dan Puan" bts mengucapkan terima kasih sebelum keluar dari bilik Juan.

"Kamu semua boleh panggil kami omma dan appa, kamu kan dah jadi anak kami" Nirae dan juan hanya tersenyum.

"Terima kasih omma,appa" bts pun keluar dari bilik Juan dan mengikut maid yang sudah menunggu di luar.

Tbc..

°°°

Kalau korang perasan Bm author dah rosak kan? Btw, mian for the short chp. Author malas nak taip panjang-panjang. Mian jugak utk part yang mengarut. Author main tapaw je semua yang terlintas kat kepala. Wait for the next chp guys!!


THE WEREWOLF BOY-kth- (slow update)Where stories live. Discover now