15

52 8 0
                                    

Hanae tergamam. Tidak sepatutnya dia menampar Taehyung tadi.

"Girl, are you okay?" pertanyaan itu Hanae endahkan. Dia seperti berada di khayalannya.

Suho terus melambai-lambai tangannya di hadapan muka Hanae dan dia pun tersedar.

"Are you okay?" tanya Suho.

"Tak, patutnya saya yang tanya awak. Awak okay tak?" mahu sahaja pipi Suho dipegangnya tetapi cepat-cepat diturunkan tangannya bimbang dikecam pelajar yang memerhati.

"Nah, I'm okay. Sikit je ni" Suho lalu mengesat darah di tepi bibirnya itu.

"Tak, itu tak okay. Saya kena bertanggungjawab atas luka ni. Ikut saya pergi bilik kesihatan" Hanae terus menarik tangan Suho ke bilik rawatan.

¤¤¤

Di satu bangunan yang sunyi kelihatan Taehyung sedang duduk sambil menekup mukanya.

Apabila difikirkan, memang wajar kalau Hanae menamparnya.

Kenapa dia tumbuk Suho? Untuk apa?

Jeles? Mungkin.

Taehyung meramas rambutnya kerana serabut memikirkan perkara tersebut.

"Woi Taehyung! Berapa lama lagi kau nak duduk kat situ?" kedengaran suara Jimin memecahkan kesunyian bangunan terbiar tersebut.

Taehyung mengangkat kepalanya dan melihat Jimin dan Jungkook memerhatinya dari jauh.

"Taehyung, kenapa kau tumbuk lelaki tadi eh? Oh aku tahu! Kau suka Hanae kan? Kann kan kann? Sebab tu kau marah Hanae bagi hadiah dekat dia kan kan kan?"

"Nampak sangat ke wey?" Taehyung blushing sehingga menampakkan pipinya yang merah. (Komen sikit, betul tak ayat aku ni?)

"Kau rilek je wey lagipun aku dengan Jimin ada rancangan baik punya nak rapatkan kau dengan Hanae" kata Jungkook sambik menepuk-nepuk bahu Taehyung.

"Tapi mesti dia dah tak suka aku pasal hal tadi" Taehyung mula beriak sedih.

"Kau serah je kat kitorang okay. Pandai lah kitorang buat kerja nanti" balas Jimin pula.

"Kalau camtu apa plan korang?" Tanya Taehyung dan mereka terus berbisik sesama sendiri membentuk bulatan.

¤¤¤

(Skip dekat bilik rawatan)

Sesudah mendapatkan rawatan, Suho beriringan dengan Hanae menuju ke kelas masing-masing.

"Girl, can I know your name?" Suho memulakan perbualan.

Hanae berhenti dan terus berpaling ke arah Suho.
"Nama saya Hanae, Kim Hanae"

Senyuman manis diberikan kepada Suho.

"Nice name Hanae. My name is Suho, Kim Suho" tangan dihulurkan tanda perkenalan.

Huluran itu disambut Hanae tetapi dia malu untuk memandang muka Suho.

"Saya tahu, I mean siapa tak kenal awak. Lelaki paling famous dekat sekolah ni"

Suho hanya tersenyum dan mereka meneruskan perjalanan dengan situasi yang 'krik ii'.

Setelah sampai di hadapan kelas Hanae, Suho memanggilnya.

"Hanae, this Saturday, are you free?"

Dalam hati hanya Tuhan yang tahu betapa excitednya Hanae ketika ini.

Tanpa ragu-ragu dia membalas dengan anggukan dan terus berlari masuk ke kelasnya dengan perasaan yang berdebar-debar.

"Then see you this Saturday!" Suho sempat melambai Hanae dan bergerak ke kelasnya.

"Hahaha, first step is done. What's next?" Suho tersenyum sinis dan ghaib dengan tiba-tiba.

Tbc...

¤¤¤

Gaisssss. Long time no seeeeee....

Im crying thoooooooo. Ckp lps pt3 nk smbung tpii satuu habukkk pun tak nampakkk.

Ade lagi ke yang still baca buku memgarutttt nii.. I appreciate sgt tauuu siapa yang votee and comment crite ni.

So from now, i akan selaluu updatee hehe. Jadii siapa yang vote or comment lepas ni i jnji akan followback diaa.. yaaa srs talkkk..

So thank you pada yangg pernah support ff ni selama ni. Thank youu very muchhhhh gaiss!!!!!

Sincerely,
Fai yang baikk... ha tiberrr

ROAD TO 1K!!!!!

THE WEREWOLF BOY-kth- (slow update)Where stories live. Discover now