~hoofdstuk6~

351 14 0
                                    

BEEP BEEP BE- Urggg rotwekker, ik lag net lekker te dromen over mij en sunshine.. we hadden een super hechte band enzo, super cute. Maar nee hoor, deze wekker verpest het weer.. ik stap uit bed en trek een setje met kleren aan. (Zie media) Vandaag word het niet zo mooi weer en hebben regen, met onweer afgegeven, en ik ben eigenlijk best bang voor onweer.. gelukkig is het vrijdag en hoef ik maar tot 12:00 uur naar school. Vandaag ga ik niks met blake en de andere doen, ik zou gaan bellen voor sunshine.. OHJA SUNSHINE!! Ik ga vandaag bellen, en vragen of ik hem gelijk op kan halen. Wat Sanne dan niet weet, is dat ik haar van school afhaal en dat we hem samen op gaan halen. Mensen weten wie ik ben, en willen allemaal het zelfde doen als ik. Maar beroemd ben ik dan net niet. Maar hopelijk komt dat nog.

'Hey goeiemorgen babe.' 'Hey Dean, lekker geslapen?' 'Ja hoor, ga jij wat doen met de paarden? Ik niet vandaag, alleen eten geven en in de bak losgooien.' 'Ja was ik ook van plan, ik ga een nieuw paardje halen, en ik word de nieuwe eigenaar samen met Sanne.. maar geef jij dan chase en die van jou te eten? Dan geef ik die van mij en die van jazz eten.' WoW een nieuw paardje? Super leuk, enne ik ga dr ook wel eens wat mee doen eh? En ja dat is goed, moet je wel even zeggen wat ze hebben.' Ik grinnik, en Dean weet niet wat zijn paard voor eten krijgt?! 'Dean serieus? Je weet je eigen voer van je paard niet meer?' Hij grinnikt maar antwoord dan 'haha tuurlijk wel, maar van chase weet ik niet..' 'hangt aan zijn stal deur wat hij te eten heeft.' Hij knikt en pakt wat eten, zelfde geld ook voor mij..

*tijdsprong school*
Ik loop de school binnen en loop gelijk naar mijn kluisje. 'Hey babe!' Ik glimlach en draai me om naar jazz. 'Hey gurll!' En ik geef haar een knuffel. 'Hoe gaat het met jou?' 'Jaa super goed! Zou jij flo eten willen geven vandaag?' Vraagt jazzlyn. 'Ja tuurlijk meid! Geen probleem. Vandaag ga ik ook niks doen, moet vandaag weg.' Ohja shit moet nog even bellen natuurlijk. Ik excuseer jazz even en loop naar een rustig plekje naar buiten, en bel vervolgens het nummer waar ik sunshine van wil overkopen.

E: (Emely) ES: (eigenaresse van sunshine)
ES: goeiemorgen dit is sharon van velzen?
E: goeiemorgen u spreekt met Emely van de berg! Ik had een vraagje voor u..
ES: hoi hoi, stel de vraag maar!
E: ik zag u paard sunshine te koop staan, en zoek toevallig een paardje voor mezelf en die af en toe mee kan lopen met de lessen die ik geef..
ES: ohw wat leuk! Sunshine vind het helemaal geweldig om mee te lopen met de lessen, heeft u een eigen manege?
E: nee, maar heb wel een eigen mini stal in mijn achtertuin, ik ben niet de enige die zijn eigenaresse word, een meisje die bij mij lessen volgt word ook zijn nieuwe eigenaresse. En super top dat u paard het leuk vind in de lessen!
ES: ohw super, ik kan nu al horen dat hij een goed huisje krijgt! Wanneer wilt u hem op komen halen?
E: Als het kan liefst vandaag, is dat een probleem?
ES: nee natuurlijk niet graag zelfs! Zou dat om 4 uur kunnen?
E: ja natuurlijk! Dan ziet u ons straks! Tot dan!
ES: tot ziens!

(A/N geen idee of die telefoon gesprekken echt kloppen enz😂)
En ik hang op, zo dat is ook weer geregeld. Op dat moment gaat de bel, net op tijd dus.
Ik loop naar mijn les en ben eigenlijk te laat, omdat ik net mijn boeken nog moest pakken maar kreeg mijn kluisje dus totaal niet open..
ik kom mijn klas binnen en alle blikken zijn op mij gericht ' zo jongedame waar komt u vandaan?' Vraagt meneer de steen. 'Van Mn kluisje hoezo?' 'Nou omdat u te laat bent.' 'Ja dus?' Hij zucht maar gaat verder met zijn les, ik loop naar mijn vaste plek naast jazzlyn. Ik pak mijn Frans boek erbij, en doe maar netjes mee ik heb vandaag geen zin in straf. Ik schrijf alle aantekeningen en maak nog wat opdrachten.

*skip les uur*

Jaaa finally pauze na de eerste 2 uur les, ja ik weet het klinkt raar, de meeste hebben pauze na het derde uur, maar ik al naar het tweede uur, best chill als je het mij vraagt. Ik loop naar mijn kluisje en verwissel mijn boeken voor de laatste twee boeken, die ik voor de laatste twee uur nodig heb. Nu is het gelukkig al 10:00 uur, dus een kwartiertje pauze.
Ik zoek jazzlyn maar kan haar nergens vinden, en Dean ook niet. Waarschijnlijk zijn ze samen even weg ofso.. voel me wel alleen zonder haar. Ik gun het haar wel, daar niet van. Maar soms ja, geen idee hoe ik me dan voel..
'HEYYYY EM!!!' Ik draai me verschrikt om maar zie tot mijn verbazing cameron staan, opgelucht haal ik adem. 'Heeeyyyy Camm!! Hoe gaat het met jou?' 'Jaaa super goed! Maar waar is jazz dan?' Heb eigenlijk niet zo veel zin om te vertellen maar zeg het dan toch, kan ik even praten hoe ik me ook voel. Kennen jullie dat gevoel? Dat je dan heel blij bent voor je vriendin of vriend maar uiteindelijk voel je je toch op een of andere manier buiten gesloten.. omdat ze gewoon veel samen zijn, en lijkt alsof ze jou zijn vergeten. Maar ja ik heb cam, en Lisa en jade nog.. 'ja die is bij mijn broer.. ze hebben een relatie, maar ik voel me gewoon alleen zonder haar..' 'nahww Em toch, weet je wat we gaan doen? Vanmiddag gaan we shoppen oke? Kan jij even je hoofd legen, en alleen aan leukere dingen denken. Ik heb zelf ook nog een paar spulletjes nodig.' ' jaa dankje cam! Heb ook nog inderdaad iets nodig, alleen had er geen tijd voor gehad met Mn paarden enso..' cameron zijn ogen worden groot 'omq Em heb jij nou gewoon eigen paarden?' Ik grinnik maar knik en zeg 'nouja vandaag ga ik een nieuwe halen, maar heb zelf nog een eigen paard thuis staan, black pearl of kort gezegd blake, Mn broer heeft ook een eigen paard. Een haflinger, starlight. Jazz staat ook bij ons. Zij heeft een grijze fjord en heet goldenflower, het zijn schatjes!' Ik vertel het maar niet over Matt anders hebben we problemen. Hij kijkt zijn ogen groot. 'Mag ik ook een keertje rijden? Ik hou serieus van paarden, alleen wil ik er zelf een. Alleen kan hem nergens kwijt. En heb er zelf geen verstand van, ik weet alleen hoe je moet stappen, draven en galopperen! Meer serieus niet! Zelfs niet van verzorging! Hoe erg?!' Ik barst in lachen uit om hoe hij hysterisch wel niet kan zijn. 'Hahahaha, wat nou als ik je help met verzorgen en dat je vanmiddag mee gaat, om mijn nieuwe paard op te halen? Dan mogen jij en Sanne hem gaan verzorgen!' 'Oh MY gawddd! jaaa dat lijkt me leuk! Ik ga gelijk een nieuwe rijbroek kopen, laarzen, cap, handschoenen, en een shirt. Dan ga ik alvast kijken voor een paa-' 'CAM STOP!' Ik barst in lachen uit, vervolgens zeg ik ' je maakt je al veel en veelste druk, eerst gaan we je van alles leren, dan kijken we samen voor een paard. Maar moet hij wel een stal delen als hij bij komt staan.' Hij lacht, maar word in een klap serieus.. ' Em ik heb zelf ook een kleine stal. Mijn zusje heeft een Shetlander. Maar die gaat binnenkort weg, omdat ik een paard wil, mijn zusje kijkt er niet meer naar uit.. dus dont worrie hij komt gewoon bij mij te staan.' Ik glimlach en knik. Samen lopen we naar een tafel en gaan zitten. Paar seconden later komen jade en Lisa naar binnen. Als ze ons zien zitten althans mij dan, komen ze naar ons toe gelopen. 'Heyy gurllssss!' Ze glimlachen naar mij en kijken cameron raar aan. 'Euhm meiden dit is cameron, hij is een goeie vriend van me geworden!' Ze kijken me verbaast aan, maar krijgen een lach op hun gezicht en verwelkomen cameron. Ik kijk naar ze, en besef dat hun echt de beste zijn die ik ooit kon wensen. We kletsen over van alles en nog wat, maar dan verbreekt de bel ons. Om te zeggen dat we naar onze les moeten gaan. 'Meiden ik ben even naar mijn kluisje oke' ' ja is goed Em.' Zegt jade. De andere twee knikken en lopen naar hun les. Ik heb Mn verkeerde boek gepakt, dus moet ik Wéér mijn boek verwisselen..

Ik doe mijn kluisje dicht, maar word ruw tegen mijn kluisje aan geduwd. Ik kijk in twee donkere ogen. 'Hey babe' ik rol met mijn ogen. 'Hoi klootzak..' hij drukt mij harder tegen de kluisjes aan, en laat een spoor van kusjes in mijn nek achter... ik weet niks uit te brengen, het lijkt net of ik verlamd ben en ik niks meer kan doen.. wat doet hij toch met me? Ik hap naar adem als hij bij een plekje komt waar ik kippenvel krijg. Ik voel hem grijzen tegen mijn nek. Ik kom weer bij kennis en duw hem hard van me af. Aangezien hij het niet aan had zien komen, wankelt hij naar achter, ik zie mijn kans om weg te glippen en doe dat. 'GEEF TOE BABE! JE GENOOT ER WEL VAN?' Ik sta abrupt stil en draai me om.. 'Ik ben je babe niet, en nee dat vond ik niet! Laat me gewoon met rust!' Ik loop verder opweg naar mijn klaslokaal. Great thanks Matt, Nu ben ik te laat.. ik zucht, mijn gedachtes dwalen steeds weer terug naar wat er net was gebeurt. Vond ik het echt fijn? Ja anders duwde je hem niet gelijk weg. Arrggg rot gedachte! Waarom kom ik altijd in deze situaties terecht? Oke misschien omdat ik niet een van de sletten ben, die alleen met hem naar bed willen, of iemand die in zijn versier trucjes trapt.

*TRIIINNNNGGGGGG* Yes eindelijk uit. Ik was zoals gewoonlijk weer te laat maar nu was het door Matt. Ik haat hem echt, maar ze zeggen toch dat liefde en haat dicht bij elkaar zit? Nou ik geloof er niks van. Ik haat hem, en dat zal ik altijd blijven doen.
Ik loop naar mijn kluisje en pak mijn jas eruit. Wéér word ik ruw tegen mijn kluisje aan geduwd. 'Matt wat moet je nou?!' 'Ik wil jou, babe.' 'Nogmaals ik ben je Babe niet, ik ben niet iemand van je sletten.' Hij word boos en komt met zijn gezicht redelijk dichtbij, hij fluistert in mijn oor. 'Ik zie je vanavond babe!' Ik rol met mijn ogen, maar ga toch weg. Ik kan hem eenmaal niet weg sturen helaas..
ik wacht cameron op, en rijden samen naar de stad. Op naar een gezellige middag!








Heyhey! ben ik weer nu ben ik wel op tijd hahah, nu is het hoofdstukje op vrijdag. Ik heb besloten om op maandag en donderdag te schrijven, en om dinsdag en vrijdag het hoofdstukje er op te zetten. Ik heb nu zo veel inspiratie voor dit boek, dat ik extreem veel zin heb om te schrijven! Hopelijk vonden jullie dit hoofdstukje leuk! Over anderhalve week heb ik vakantie! Maar ga dan wel op vrijdag met mijn mentorklas naar de Efteling voor een afscheidsdag.. ik moet met mijn klas naar een andere school, en zal mijn andere school ontzettend missen! En dinsdag (aankomende) heb ik klassenavond.. dus ik weet niet of er dan een stukje zal komen, waarschijnlijk een klein deeltje. Maar ik zal mijn best doen. We doen nu extreem veel, omdat we elkaar vreselijk veel gaan missen, binnenkort komen er ook oefen examens, maar daar laat ik nog wat over weten!

Lots of love! Xx💕

Vergeet dat sterretje niet in te kleuren!⭐️

2008 woorden!

I hate Him.. no wait, i love him..Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu