POV Emely
3 weken tijd sprongVandaag hebben we 2 weken herfst vakantie, echt jammer dat het alweer bijna winter is, betekend ook dat we paarden gaan scheren zodat ze dekens op kunnen. In de winter moeten we namelijk ook gewoon op wedstrijd maar dan heb ik liever niet dat ze hun wintervacht hebben. Sunshine heeft inmiddels ook al een goeie zadel en ben hem nu aan het beleren voor de lessen en wedstrijden. Vandaag gaan de 3 nieuwe kinderen op vakantie, en hebben we weer 3 kinderen minder, mensen vonden het niet meer leuk dus zeiden ze doei. Niet dat het erg is. In die 3 weken is het erg druk geworden dus is dit heel wat makkelijker geworden.
En Matt betreft kan persoonlijk naar die sletten gaan. Want hij is weer eens begonnen, vieze hond..
Ik loop nu naar de stallen toe en pak Furieux en neem hem mee. Morgen heb ik een hele week wedstrijden met hem en blake. Sunshine is er nog niet erg geschikt voor en snapt nog niet altijd alles. Maar dat is nog niet alles.. Matt moet met mij mee, Dean die kan niet die gaat op de stallen passen want onze ouders zijn weg voor 4 maanden. Jazzlyn en ik hebben nog steeds ruzie. Althans we hebben besloten om even afstand te nemen van elkaar. En cameron doet zelf ook mee met mucha. Maar die heeft zijn zusje al als 'groomer' en mijn meiden die hebben niks met paarden dus die heb ik niet nodig. Patrick mocht niet komen of mijn assistente zijn.. dus ja dan blijft Matt over he.. ik ga vandaag nog even oefenen met Furieux. Ik heb nu wel een band met hem, niemand kan tussen ons in komen. Blake en ik hebben hebben ook een betere band dan eerst. Sunshine en ik moeten er nog aan werken, maar Hey het komt wel.
Ik zet Furieux vast aan zijn stal en begin hem uitgebreid te poetsen, wassen hoeft inprincipe nog niet, hij word morgen gewassen en klaar gemaakt.. maar of Matt me gaat helpen? I don't fucking know. Waarschijnlijk niet, maar goed is maar beter ook zo, word het niet heel de tijd ruzie maken en shit. Ik twijfel eigenlijk wel of ik hem moet trainen. Ik bedoel ik heb heel deze 3 weken geoefend en dat 5 keer in een week.. dat is veel hoor in zo'n korte tijd. Maar hij was wel altijd vrolijk, in tegenstelling tot blake.. die was constant chagrijnig.. waarschijnlijk omdat ik meer bezig ben met Furieux, maar die moest het weer oppakken en blake niet.. maar ja eventjes pech voor hem. Ik poets hem vrolijk verder terwijl hij staat te genieten van de borstels die soepel over zijn rug bewegen. Zelf vind ik poetsen ook altijd geweldig, zo kan ik altijd even mijn gedachten op een rijtje zetten.
Na ruim een kwartier gepoetst te hebben pak ik spullen voor het longeren met bijzet, blake ga ik ook gewoon longeren, en poetsen. Daarna hebben ze de hele dag vrij en kan ik, alle spullen in pakken voor de komende zes dagen. Ik doe Furieux zijn spullen om en neem hem mee ook maar een zweepje. Geen idee hoe die is weetje.. de ene keer is hij lui, en de andere keer is hij poepie druk. Met hem weetje het nooit. We lopen samen naar de binnenbak en ik laat hem lopen, gelijk merk ik dat hij geen energie heeft. Nou ja geeft niet. Ik doe hem 5 minuutjes deze kant. En de andere 5 minuten de andere kant. Ik zie wel dat hij echt geen zin heeft, dus besluit ik hem maar gewoon mee te nemen naar zijn stalletje. Furieux sloft achter me aan maar staat abrupt stil. Verward kijk ik hem aan. 'Fur kom nou, er is niks jongen.' Ik probeer hem weer mee te krijgen, maar weer lukt het niet. Dan draai ik me om en nu snap ik waarom hij stil staat.. Nick staat er. Fur die heeft een hekel aan mensen, dat is nog niet verandert. Alleen mij Dean, en soms Matt laat hij toe. Maar de andere kan ik je verzekeren die komen niet levend terug. Ik kijk naar fur, zijn oren staan in zijn nek en blij kijkt hij gewoon niet. Groot gelijk heeft hij. 'Zo mooi paardje hoor, van je nieuwe vriend zeker?' Zegt hij met een grijns. Spontaan krijg ik kots neigingen, en ik denken dat hij knap en eerlijk was.. fout! Hij is het tegenovergestelde er van. 'Nick' zucht ik. 'Kan je me gewoon alleen laten? Zoek een andere chick ofzo?' Spontaan begint hij te lachen waardoor ik nog geïrriteerder word. 'Lieve lieve lieve Emely toch i-' abrupt onder breek ik hem. 'Niks 'lieve lieve lieve emely' je tieft gewoon op! Ik wil niks met je te maken hebben! Ik ga niet met je naar bed droom lekker veder ofzo?' Daarna loop ik met furie weg. Ik haat hem zo erg he, tis niet te omschrijven..
Ik pak blake uit zijn stal, althans dat probeerde ik tot de stal deur weer dicht vliegt. Blake kijkt meteen woedend. Hoera! Hier gaan we weer, verdomme.. ik draai me om wat ik beter niet had moeten doen. Nick staat voor me met 5 centimeter afstand. 'Ik zie dat je me wilt Em, geef het gewoon toe.' Vol afschuw kijk ik hem aan. 'Gadverdamme. Dan kan je me toch echt neerschieten dan dat ik met jou neem!' 'Hmm jammer voor je dat je vriendje er niet is' zegt hij met zijn grijns. Voor ik kan antwoorden druk hij zijn lippen ruw op die van mij. Meteen duw ik hem weg. 'Godverdomme Nick laat me met rust!' 'Nee schatje dat doe ik niet.' Urgg waarom is er niemand? Altijd als ik alleen ben kom ik hem weer tegen. En precies dan is er niemand..
dan druk hij zijn lippen weer op die van mij. 'Volgens mij zei ze: laat me met rust!' Gelijk stopt hij en kijk ik om, yes! Matt is er. Alleen laat ik geen emotie tonen. Ik kan en wil geen gevoelens voor hem krijgen. Dan hoor ik Nick mompelen wat lijkt op 'niet alweer hij' ik moet zachtjes grinniken. Dan draait hij zich woest om. 'WAT ZIT JE NOU STOM TE GRINNIKEN?!' Ik krimp ineen van zijn uitbarsting, maar herpak me zelf snel weer. 'DAT HET JE FUCKING KARMA IS! ALTIJD DENK JE DAT IK ALLEEN BEN. MAAR DAT BEN IK NIET!' *PATS* voor ik het wist kreeg ik een vlakke hand op m'n wang. Nou die afdruk staat er goed in..
Dan komt het beeld omhoog 'Pets! Nog een klap in mijn gezicht' hoe ik die klap kreeg in mijn gezicht van mijn oom toen ik niet mee werkte. Dat beeld blijft in mijn hoofd afspelen en zondag dat ik het door heb, stromen de tranen over mijn wangen heen.POV Matt.
'GODVER WAAROM SLA JE HAAR NOU? KAN JE NIKS ANDERS MET JE LEVEN DOEN OFZO?' Hij begint sluw te grijnzen en komt onze kant opgelopen. Ik kijk langs Nick heen, en zie dat Emely blake zijn hoofdstel aan doet. Ze stapt heel snel op blake en rijd weg. Godver nee nu ben ik haar kwijt. En voor ik het weet sla ik Nick hard en dat een aantal keer, hij kreunt van de pijn maar boeit me niks, ik kijk weer achter Nick en zie Emely weg galopperen. Zo snel als ik kan pak ik chase zijn hoofdstel en doe hem om, en galoppeer Emely achterna..POV Emely
Ik galoppeer met blake weg, geen idee waar naartoe, maar mijn tranen blijven maar oneindig lopen. Ik weet het, ik sou blake gaan longeren, maar ik ben zo overstuur dat ik wel weg moest. Ik kijk achterom, en dan zie ik Matt achter me aan galopperen. Ik zucht en spoor blake verder aan ook al is hij moe, hij werkt graag voor je.
Na 3 minuten ben ik hem kwijt en laat ik blake stappen, arm paard hij is letterlijk buiten adem. Ik had niet Zo stom moeten doen maar ik wist niks anders te doen op dat moment. Ik draai me maar weet om en stap met blake naar huis, hopend dat ik Matt niet tegenkom. En al helemaal geen Nick..Haii! Ja ik zal voorlopig even niet gaan uploaden omdat ik binnenkort weer school heb. Ik heb al heel wat hoofdstukken klaar liggen zodat ik die meteen kan uploaden. Hoef ik niet meer te schrijven.😂 in ieder geval daag!
XxVergeet sterretje niet in te kleuren🌟
JE LEEST
I hate Him.. no wait, i love him..
FanficStap in het leven van de 17 jarige Emely Grey. Samen met haar broer onderhouden ze hun eigen stal, die ze van hun ouders hebben gekregen omdat hun ouders vaak weg zijn door hun werk. Emely heeft niet een bepaald makkelijk leven. De grootste eikel Ma...