~hoofdstuk 9~

261 20 1
                                    

'Matt wat doe jij hier nou weer?' 'Ook hallo Em. Maar ik ben hier om mijn paard te doen misschien?' Ohja tuurlijk, was even vergeten dat Matt ook zou komen vandaag.. 'ja oke, maar wat doe je in de bak?' 'Nou ik zag sprongen staan, en bedacht me dat ik zelf al heel lang niet meer heb gesprongen.' 'Ja so what?' 'Ja dat ik ook ga springen sukkel..' ik kan nu echt van mijn paard afvallen, niet dat ik er al opzit. Maar gewoon ik wil springen samen met blake, komt Matt weer hoor 'ik ga ook springen sukkel' waar ben ik aan begonnen? 'Dusss ik ga even mijn paard opzadelen kunnen we samen rijden!' Wowowow wat?! Matt is ineens enthousiast? wow we moeten de krant gaan bellen, want wojow wat hier aan de hand is is niet goed denk ik..

Perspectief Matt
Oke wow, waar kwam die kant vandaan? Die kant heb ik jaren niet laten zien, en nu wel?
Flashback 2 jaar geleden.
'Matt nee niet doen! Ik word bang van je als je zo gaat kijken!!' Ik grinnik om mijn vriendin hayley. Ze heeft net een hele emmer vol water over me heen gegooid, ik wil haar nu pakken en een dikke knuffel geven. Ik ren op haar af en ze rent gillend weg. Natuurlijk ben ik sneller, en haal haar makkelijk in. Ik trek haar in een knuffel waardoor ze helemaal nat word. Ik grinnik. 'Nou en bedankt he mattia.' 'Heyy jij mag niet boos zijn! Jij gooide een emmer met water over me heen, dus niks zeggen jij.' Ze lacht maar geeft me vervolgens wel, een kus.

Einde flashback..
1 week later schreef ze me een brief dat ze er klaar mee was, volgens haar haatte iedereen haar.. toen ik klaar was met Lezen was ik meteen naar haar huis gerend. Alleen ik was te laat. Ze had haar polsen door gesneden, ik was stuk. Ik was gebroken, het meisje waar ik van hield heeft zelfmoord gepleegd.. het bleek ook te zijn dat ze wel eens werd verkracht door haar vader, hij is opgepakt.. maar als ik het wist wilde ik haar helpen, maar ze vertelde me niks. Haar vriendin vertelde me alles. Het leven was echt perfect, maar na hayley haar zelfmoord ben ik hard geworden, ik ken geen gevoelens meer. Ik ben bang als ik weer een relatie zou nemen dat het weer zou gebeuren. Ik gebruik meisjes alleen voor de seks, meer niet. Maanden lang heb ik in mijn kamer gezeten. Omdat ik dacht dat het mijn schuld was.. maar ik heb het anders aangepakt, gewoon geen gevoelens meer hebben. Het werkt altijd. Daarom heb ik ook chase gekocht, om haar te vergeten. Als ik aan haar denk dan gaan we het zelfde krijgen en dat wil ik niet..Maar vandaag wilt het niet mee werken ofso? Ik zal toch geen gevoelens hebben voor Em?

Het mag niet.
Maar je denkt vaak aan haar

Ik haat haar
Nee je houd van haar

Wij zijn vijanden, en zullen nooit geen stel worden toch?
Jullie zijn voor nu vijanden maar stel worden jullie zeker.

Oke deze gedachtes maken me echt gek.

Chase is inmiddels al opgezadeld en lopen we samen naar de bak..
'Zo hehe daar ben je dan hoor.' Oke Em kijkt niet erg blij maar goed, wat maakt Het uit? 'Ja sorry hoor. Niet alles is in 1,2,3 gedaan.' Ze rolt met haar ogen, duhh wanneer doet ze dat nou niet? 'Matt heb je enig idee hoelang je wel niet weg was?' Jezus Em kan echt zeuren, maar op een of andere manier is het best aantrekkelijk. Matt stop! 'Nou vertel.' Zucht ik. 'Een kwartier! Maar meneer harnacke neemt natuurlijk alle tijd, wil ik samen met je rijden, met tegenzin blijf je een kwartier weg.' 'Chase was vies oke? maar ben er toch, chase hoeft niet lang in te stappen.' Ze zucht maar ze knikt. Ik stap op En laat hem een paar rondjes stappen.

Perspectief Emely
Oke een ding ik ga nooit meer samen met Matt rijden. Waarom heb ik eigenlijk besloten te gaan rijden met Matt? Nou ja maakt voor nu niet uit, ik ga vanaf nu alleen mijn aandacht richten op mijn eigen knappe paardje blake.
-
-
-
'Oke Matt jij mag!' 'Oke Nice!' Oke eigenlijk valt het reuze mee hoe Matt is. Hij lijkt wel aardiger? In ieder geval is beter dan dat hij de 'stoere' boy gaat uithangen. 'Matt ik ga even een parcourtje afleggen!.' Hij knikt en gaat vervolgens stappen zodat ik kan gaan rijden.
Ik draaf blake aan, en spoor blake vervolgens aan in galop, en jeetje hij galoppeerd echt hemels gewoon. Ik klem mijn benen tegen zijn zadel, en gebruik mijn sporen. Iknow klinkt zielig, maar als je gaat springen met blake is het serieus nodig. Of hij doet het letterlijk niet meer. Ik galoppeer naar de eerste sprong en blake neemt hem met gemak. Oke dit is ook niet hoog, maar wil Blake niet in volle bak aan het werk zetten. We hebben al een half jaartje niet meer gesprongen ofso.. ik wil het eerst gewoon weer rustig opbouwen met hem.

Ik rijd ondertussen vlekkenloos over de parcour heen, en blake doet serieus goed zijn best. Ben trots op mijn lieverdje. Ik spring over de laatste dubbelsprong, en ook die neemt hij zonder moeite.
Ik hoor ineens Matt klappen. 'Matt serieus.' Ik moet echt lachen om hem vandaag geen idee waarom.
-
-
-
Zo, blake is helemaal verzorgd, en verdient morgen een lekker dagje rust. Ik ga nu nog even sun doen, en daarna star. Dean heeft ondertussen wel de stallen gedaan van jazz en die van hem zelf. Schild mij een hoop werk weetje. 'Hey Em. Ik hoorde dat je star ook moest doen? Maar aangezien je ook sun Én flo moet doen, dacht ik dat ik je wel in helpen?' Nahww hij is verlegen hij krant ongemakkelijk in zn nek. Iemand is verlegen! 'Hey Matt, ja dat klopt. Je mag me wel helpen hoor geen probleem. Ik weet niet hoelaat het nu is?' 'Het is half drie..' 'oke is goed, wat wil je met flo en star doen?' Vraag ik dan maar. 'Ik zat te denken om samen naar het meertje te rijden alleen met hoofdstel..' nahw Matt word echt verlegen. 'Ja is goed hoor.' Ik ga nu niet ineens lief terug reageren ofso, ik bedoel ook niet gemeen, maar ook niet alsof ik beste maatjes ben met hem.

Samen rijden we door het bos, ik rijd op star, en Matt op flo. Het is tot mijn verbazing nog steeds erg leuk, maar weetje wat het is.. bij paarden is hij super Lief en behulpzaam, maar op school gaat hij de grootste klootzak uithangen. Waarom laat hij twee kanten zien? En waarom geen een kant? Ik vraag het hem nog wel een keer, ik heb trouwens ook mijn bikini aan getrokken. We gaan samen zwemmen met de paarden. Dat is super maar dan ook echt super leuk! Ik heb dat zolang al niet meer gedaan, dat ik geen nee kon zeggen.
-
We zijn nu bij met meertje aangekomen, we hebben oudere hoofdstellen aangedaan, zodat de nieuwe niet kapot gaan. 'We moeten nog een stukje lopen zullen we wedstrijdje doen wie als eerste bij het meertje is?' Vraagt Matt. 'Euhm ja natuurlijk!' 'Oke als ik heb gewonnen krijg ik een kusje van jou, en als jij wint moet je het zelf weten.' En daar komt zijn misselijke grijns weer hoor, urgh waar ben ik aan begonnen? ' oke best maar als ik win, moeten We een week onze paarden wisselen, ik heb dan chase en jij blake.' Nu ben ik de gene die gemeen aan het grijzen is. 'Oke best.' Zucht hij. Ik voel me nu ontzettend trots. We staan klaar, en we beginnen met racen. Ik laat star nog niet in volle bak gaan, en wacht tot flo een beetje uitgeput is.

Heerlijk de wind door je haren, het lijkt net of Ik in een film speel.
Flo begint moe te raken wat voor mij een teken is, om star over te laten gaan in ren galop. Dat vind star het leukst van alles, star houd onwijs veel van crossen. Vroeger heb ik extreem veel gecrosst met hem, en dat was serieus geweldig! Ik race Matt voorbij, en voor ik het weet heb ik gewonnen.

'Joehoeeeee ik heb gewonnen! Lekker voor e sukkeellll!!!!' 'Oke jij wint, maar ik krijg nog wel een kus van jou.' Ik negeer zijn opmerking en loop samen met star in het water.. met Matt achter me aan..

Dit was dan weer het hoofdstukje! Niet echt iets te melden.

Vergeet dat sterretje niet in te kleuren!⭐️

-Emely-A

1448 woorden!

I hate Him.. no wait, i love him..Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu