Ahoj,pojďme se dnes podívat, jak je to s názory na domácí práce v rodině.
Naše představa:
- co nejvíce času na koníčky
- pak rychle zvládnout učení
Představa rodičů:
nejdřív povinnosti, potom zábava. Taky to slýcháte tak často?
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Takže to doma vypadá třeba takto:
Ája se vrací ze školy a cestou se věnuje mobilu. Zjišťuje, co je nového na Wattpadu.
Zabere se do čtení zpráv a komentářů, a hned potom se vrhne na další díl rozečtené knihy.
Nová kapitola je vážně boží, pročítá tedy všechny komentáře a přidává i svůj vlastní názor.
Doma letí kabela do kouta, Ája si něco zakousne v kuchyni. Měla by umýt nádobí, které tu zůstalo po snídani, ale to ještě počká.
Ve svém pokoji se uvelebí se v křesle a dál věnuje pozornost svému oblíbenému WP.
Čas rychle běží, najednou zaslechne kroky a ve dveřích stojí máma.
„Máš hotové úkoly? Cos tu celé odpoledne dělala? Ani nádobí není umyté!"
V horším případě, hlavně pokud se to děje opakovaně, dojde na zákazy a třeba i zabavení mobilu...
- - - - - - - - - - - - - - - -
Nebo to může vypadat i takto:
Bára spěchá ze školy domů. Nejraději by se koukla na WP, ale zná se. Určitě by to nebylo jen na chvilku. Těší se na další pokračování rozečtené knihy, která je fakt boží, ale odolává.
Doma se rychle převlékne. Školní oblečení pohodí přes židli, ale v posledním okamžiku si to rozmyslí. Vezme je, uklidí na obvyklé místo a usměje se.
Dneska mě, mami, nenachytáš.
Zajde do kuchyně, aby si dala něco na zub. Při jídle se rozhlíží a plánuje další fintu, jak mamku převézt.
To nádobí umýt musím, udělám to raději hned, abych pak měla víc času pro sebe.
Ale, chtělo by to ještě něco...
Setře stůl a kuchyňskou linku. To je chvilečka.
Rozloží na stůl čistý ubrus a zaběhne do zahrádky. Po několika minutách už vkládá do vázičky malou kytičku a staví ji na stůl. Zálibně si prohlíží svoje dílo.
Pohled na hodiny prozrazuje, že jí veškerá práce zabrala sotva půl hodiny.
Fajn, usměje se spokojeně. Teď ještě rychle úkol.
Ale pak už budu mít celý zbytek odpoledne jen pro sebe. Učení si můžu nechat na večer.
Ve chvíli, kdy Bára dokončuje úkol a připravuje si podle rozvrhu do aktovky věci na další den, vrací se z práce její máma.
Zvědavě nakoukne do pokojíku, vítá se s dcerou a odchází do kuchyně.
Mile překvapena, nadšeně pěje chválu na svoji šikovnou dcerku.
Bára se spokojeně usmívá, zbylý čas má už jen pro sebe...
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Pojďme si to shrnout:
Ája
+ měla o trochu více času na svoje záliby
- pokažená nálada celého podvečera
- případně i trest
Práce, ani úkolů se nezbavila, jen je pak dělala s nechutí
Bára
+ dobrá pohoda
+ čas na záliby jen o málo kratší
Na co jsem zapomněla? Doplňte mne, prosím.
Pište svoje názory, nápady a zkušenosti. Třeba tak pomůžete jiným.
Díky.
ČTEŠ
Fígle, jak na to
RandomJak stíháš psaní, čtení, koníčky a učení? Kde bereš čas na úklid a další domácí práce, když každý den má jenom 24 hodiny?