24. Pořádek se nedělá, pořádek se udržuje

43 3 6
                                    


Zdravím vás přátelé, a nelekejte se, prosím.

Nerada bych, abyste si o mně mysleli, že jsem přehnaný pedant na pořádek.

☺Jenom tajně doufám, že tuto kapitolku alespoň někdo z vás dočte až do konce... no, když se tu tak snažím... *udělá psí oči .*


Dneska se s vámi chci podělit o jednu zajímavou myšlenku. kterou mě docela překvapila moje kamarádka. A musím vám ještě říci, že se v žádném případě nejedná o nějakou starší paní. Denisa má totiž jen něco málo přes dvacet let.

Když jsem se s ní nedávno loučila s tím, že už poběžím, abych si ještě stihla udělat pořádek v pokojíku, koukla na mne a pronesla:

„Pořádek se nedělá, pořádek se udržuje."

Roztržitě jsem přikývla a spěchala domů. Až tam, při uklízení svého kralovstvíčka, jsem o tom začala uvažovat. A překvapila mne ta prostá, ale zároveň geniální myšlenka.

Jde vlastně právě o takové drobné, nenápadné vychytávky, tedy fígly, které nám pomohou ušetřit to, co nám většinou chybí nejvíc, a to je volný čas.

Samozřejmě, že ani tuto moudrou větu nemůžeme brát úplně doslova a do písmene.

Někdy ten pořádek udělat musíme.

Musíme prostě pořádně, tedy zgruntu, pouklízet. Jedná se třeba o úklid po vymalování bytu, ale také před většími svátky, jako jsou Vánoce, či Velikonoce a podobně. To je ten okamžik, kdy všechno voní čistotou, každá věcička je přesně tam, kde být má, všechno je urovnané, nazdobené, takřka nedotčené.

To je ta výchozí pozice. Tu máme, s menšími či většími odchylkami, všichni stejnou.

Ale potom už se naše pomyslné cesty rozcházejí. Pojďme si je zhruba nastínit pomocí imaginárních postaviček.

Ještě jste to nevzdali? No, moc vás tu nezbylo, ale budiž, pokračujeme v krasojízdě. A jakže by to třeba mohlo vypadat třeba hned ráno? Tak tedy:

1. Andulka s Arnoštkem

Ráno vystřelí z postele na poslední chvíli. Deka padá na zem, polštář i prostěradlo zmuchlané. Pyžamo letí někam do kouta. V koupelně zůstane potopa, v umyvadle zbytky pasty, pohozené hygienické potřeby včetně ručníku. V kuchyni (pokud tedy někdo jiný připravil snídani) zůstane nedopitý čaj, nakousaný krajíc s drobky všude, kudy běží, neboť současně s jídlem shání po všech koutech a tedy i zpřehazuje oblečení a školní potřeby. Vždycky jim nakonec něco chybí a něco jiného přebývá. V předsíni pak zůstanou kousky zaschlého bláta po rychlém nazutí zablácených botasek, stejné kousky jsou i na schodech...

To by snad pro názornost stačilo. Ale já osobně bych už neměla vůbec chuť se do takovéhoto domova někdy vracet, vy ano?

***

No ale, pojďme se kouknout dál, třeba hned k sousedům

2. Bětka s Bořkem

Vstávají přesně na čas, takže deku jen přehodí, na polštář a prostěradlo už není čas. Zmuchlané pyžamo se schová pod polštář. V koupelně proběhne ledabylá hygiena, která se naštěstí obejde bez větší pohromy. V kuchyni si vezmou něco k jídlu, ale nádobí a drobky zůstanou na stole. Oblečení sice hledat nemusí, ale zapomněli si připravit školní potřeby, které pak ve spěchu různě zpřehází a většinou na něco stejně zapomenou. Zablácené boty oklepou až na schodech....

Fígle, jak na toKde žijí příběhy. Začni objevovat