15. Noční inspirace

35 6 8
                                    

Moji milí, zdravím vás,

    tak už jsem tu s vámi zas. 


Zbývá ještě půlka prázdnin, tak si pojďme užívat.

 Ve vodě už jsme si hráli, co se třeba v lese bát?


Ale teď už vážně. 

Přináším vám další výborné nápady z Encyklopedie her Miloše Zapletala, tentokrát trochu strašidelné... 


Po západu slunce zvolna slábne denní světlo, vzdálené obzory se rozplývají a nakonec mizí ve tmě. Tento pozdní večer je nejvhodnější dobou k vyzkoušení jedné z her. Námětově se sice podobají jiným lesním hrám, ale svou působivostí je daleko předčí.

Každé polohlasné slovo, každé prasknutí větvičky, či záblesk světla nás totiž prozrazují na velkou vzdálenost. Pod ochranou tmy se však můžeme opatrně přiblížit k soupeři až na tři metry.

Zesílený hukot řeky a vůně, které vydechuje les znásobují všechny dojmy v jedinečné, neopakovatelné zážitky, na něž budeme s rozechvěním vzpomínat ještě i po letech...


Máte-li to štěstí, že trávíte prázdniny na chatě, či chalupě u lesa, byla by ohromná škoda nevyzkoušet některou napínavou pátračku. 

Neodpustím si však připomenout několik nejdůležitějších zásad bezpečnost, aby se nadšené očekávání nezměnilo v nepříjemný zážitek, nebo dokonce v něco ještě mnohem horšího.

 Pokud jste dočetli až sem, nepřeskakujte, prosím, tuto,ne zcela záživnou část. 

Mládež školního věku může tyto noční terénní hry hrát pouze pod dozorem dospělých. 

Vím, nezní to nejlíp, ale mějte na paměti, že se i ve vašem lese může potulovat nebezpečný člověk. Ano, je to tak. V naší přírodě nám hrozí mnohem větší nebezpečí od špatného člověka, než od divoké zvěře.

 To ale neznamená, že se nemusíme mít na pozoru třeba před divočáky. 

A navíc, takové společné zážitky při pátračce s tátou nás mohou jedině sblížit.

 Že noční hru nebudeme hrát tam, kde jsou nebezpečné bažiny, srázy, či skály, to je snad samozřejmé. A nezapomeňte na přesný výklad pravidel, aby si je nemohl někdo vykládat jinak. 

Špatně vysvětlená pravidla mohou pokazit i tu nejnapínavější hru.

 Ale, to všechno by už měli ohlídat právě ti dospělí a já vám můžu konečně, teď už s čistým svědomím, nabídnout ty slíbené

 NOČNÍ  HRY  V  PŘÍRODĚ 


 1.   * HON  NA  BLUDIČKU

             pomůcky:  baterka.

Roli bludičky klidně můžeme svěřit tátovi. S baterkou v ruce odejde do předem vymezeného prostoru v lese (asi 200 krát 200 m). Hranicí může být pěšinka, potůček, oplocenka, nebo její rohy označují např. bílé fáborky.

 3 minuty po odchodu bludičky vstupují do lesa ostatní a tiše čekají na záblesk světla, který se musí objevit vždy po nejméně dvou minutách.

Fígle, jak na toKde žijí příběhy. Začni objevovat