Vítám vás, moji milí přátelé, u jubilejního dvacátého dílu Fíglů.
A aby toho nebylo málo, právě jsem s radostí zjistila, že tahle drobná brožurka se pyšní už celou stovkou hvězdiček (což mi zní mnohem lépe, než votes).
Je to od vás moc milý dárek pro mne.
Děkuji, děkuji vám všem za přízeň a zájem.
Dnešní den je vůbec takový, takový zvláštní. Poslední den prázdnin.
I když, škola už vlastně mohla být od včerejšího dne, kdyby nám nepomohl víkend. Takže jsme vlastně dostali hezký dáreček všichni. A to v podobě dvou dnů volna hned na začátku školního roku.
Každý z nás asi vnímá ten zítřejší den trochu jinak.
Někdo se do školy těší, prázdniny byly fajn, ale už toho volna bylo docela tak akorát.
Jiní, především ti, kdo přechází na novou školu, ať už se jedná o druhý stupeň ZŠ, střední, nebo vysokou školu, hledí do budoucna se smíšenými pocity:
Jaké to tam bude?
Najdu si kamarády?
Budu si alespoň trochu rozumět s učiteli?
Zvládnu všechno to učení?
A jak si poradím s případným dojížděním?
Sžiji se s lidmi na internátě, či koleji?
Takových a podobných otázek se honí v hlavách budoucích nováčků, či prváků asi hodně.
My, kdo už jsme to zažili, je chápeme a držíme jim palečky. Také jsme se třásli (já tedy určitě), ale většinou všechno dopadne líp, než byste očekávali.
Tak nesmutněte a vykročte do nového života tou správnou nohou (nepíšu kterou, protože jsem zjistila, že každý to má jinak). A jedno takové malé povzbuzení pro všechny:
Vždycky, když něco končí, něco nového začíná.
A může to být mnohem lepší, než to oplakávané minulé.
Takže školáci, učni i studenti, dnes vás nebudu zatěžovat žádnými složitostmi. Stačí, když si ještě teď, večer, připravíte všechno, co budete zítra ráno potřebovat (asi i včetně budíku).
A ráno s úsměvem a dobrou náladou - hurá na to! Ostatně, první den se přeci nezkouší, ani nepíše test.☺
Já vám, za sebe, přeji:
*hodně správných kamarádů ☺
*hodné, rozumné a trpělivé učitele ☺
*čistou hlavu, připravenou na vstřebávání všeho nového ☺
* v neposlední řadě taky trochu toho štěstíčka ☺
*a možná i nějakou tu novou, čistou lásku ☺☺☺
*********************
Jestli budete mít chuť se svěřit se svými pocity a očekáváními v komentářích, budu moc ráda.
A pokud máte nějaký osvědčený fígl, ( ouvej, já vám dnes žádný nenabídla, jak je to možné?)
No prostě, každá dobrá a optimistická rada se dnes cení, nenechávejte si ji jen pro sebe.
Já vám už teď předem děkuji. Vaše VladPeDa. ☺
ČTEŠ
Fígle, jak na to
RandomJak stíháš psaní, čtení, koníčky a učení? Kde bereš čas na úklid a další domácí práce, když každý den má jenom 24 hodiny?