21. První dny ve škole

56 6 22
                                    

Ahoj, zdravím vás všechny, kdo jste si udělali chvilku k nakouknutí do této kapitolky.

Škola už je zase realitou.

 Tady se musím na chvilku zastavit. Právem mi bylo vytknuto, že zapomínám na vysokoškoláky. Ti mají totiž ještě stále prázdniny. Škola jim začne až za nějaké tři týdny, takže ti si mohou ještě chvilku užívat.☺

 Ale nezáviďte jim. Ona je pak čeká mnohem větší dřina.

Ostatně, pokud teď zaberete, máte velkou šanci, že i z vás se časem stanou vysokoškoláci s prodlouženými prázdninami.☺

                                        *******

Teď se však chci zaměřit na vás mladší, kteří už do školního vláčku naskočili.

 Doufám, že se rozjíždí tím správným směrem, přesně podle vašich představ.

Máme zpět své dobré kamarády, případně jsme si už jistě našli alespoň jednu novou, spřízněnou dušičku, učitelé ujdou a ani rozvrh není tak nejhorší. 


Předkládám vám k posouzení můj první školní fígl:

 *sehnat vše potřebné,

 *obalit  si knihy i učebnice,

 *nalinkovat  v sešitech okraje (pokud se to u vás vyžaduje)

A toto všechno co nejdříve.

 Stejně to nakonec udělat musíme, tak proč se neblýsknout?

                                            ******

Taky se vám zdá, že zatím ještě o nic nejde, že se zatím nic moc neděje a že na učení je vlastně ještě fůra času?

 Myslíte si, že stačí zabrat až tak za dva, nebo i tři týdny?

 Vážně si to myslíte? 

Já tedy ne. A hned vám taky povím, proč.


  Nejdříve ale trochu vzpomínek:

Už před lety, ještě na základce, jsem měla dvě výborné kamarádky.

 Taková nerozlučná trojka nebývá žádnou vzácností.

 My jsme se ale společně i učily. 

 Bylo to zábavnější a mělo to i další  výhody. 

Třeba tu, že jsme si vzájemně vysvětlovaly těžší látku a pomáhaly si. 


Jednou nás napadl tento jednoduchý  fígl:

 Loňské učivo „leze do hlavy„ mnohem rychleji - taky, aby ne, když už jsme to jednou uměly.

 Stačí si jen  zopakovat a hlásit se a hlásit.

Vyučující byli naší aktivitou docela překvapeni.

 Neboť většina spolužáků bývá ještě myšlenkami spíš někde u vody, než ve škole.

Právě proto není vůbec těžké nechat se vyzkoušet. 

 A jedničky (do zásoby, tak říkajíc pro jistotu) utěšeně přibývají.

Zkusíte to?

Je to vážně mnohem jednodušší, než pak, po několika měsících, na poslední chvíli se stresovat a kvapně nahánět známky. 

Možná, že i vám už se někdy stalo, že vás učitel nevyvolal na opravu, protože prostě nebyl čas, takových, co chtěli všechno zachraňovat na poslední chvíli, bylo prostě moc.

Tak to bylo jen několik námětů k zamyšlení na začátku nového školního roku.

Víc už vás dnes trápit nebudu.

*Přeji vám všem pohodu, dobrou náladu a co nejvíc „jedniček do zásoby„*

                                 *******

Jaký byl váš první den v novém školním roce?

 Těším se na všechny vaše postřehy, nápady a zkušenosti.  

Brzy zase na shledanou. 

                                                            Vaše VladPeDa.☺

                                                                                          



Fígle, jak na toKde žijí příběhy. Začni objevovat