17. Nekončící hry

23 6 2
                                    

Milí přátelé, malý prázdninový speciál her je u konce a my se pomalu vracíme do reality. Máme před sebou poslední tři týdny odpočinku, her a volnosti. 

Prožijte tyto dny,v rámci možností, co nejvíce podle svých představ tak, abyste si užili vše, co užít chcete a zároveň aby vám zbyly jen hezké vzpomínky na ty letošní prázdniny. 

Máme tu část školáků a studentů, kteří už se pomalu začínají na školu znovu těšit. A právě těm přináším několik typů, fíglů a nápadů, jak se postupně vracet k pravidelnosti učení, zatím příjemnější, zábavnější formou, a tou je hra.

 Ti ostatní se k této kapitole možná dostanou později, podle toho, jak to budou sami cítit.

Prozatím to nebudeme s učením přehánět, spíš si budeme jen tak pohrávat.

 Doufám, že už máte po ruce sklenici vody a meloun, případně jiné šťavnaté ovoce a můžeme začít. 

Už jsem se v některé z minulých kapitol zmínila, že si docela ráda hraji s různými grafy, tabulkami a kartičkami. Tak třeba, napadlo vás někdy, že plno učiva nám velice dobře pomůže procvičovat obyčejné  PEXESO?

Teď, o prázdninách, máme přeci jen trochu více času.

 Doporučuji vám, vyrobit si větší množství kartiček z pevnějšího kartonu, nebo z výkresů. Zásoba prázdných čtverečků, třeba 5 krát 5 cm, nebo i větší podle toho, na co je budete používat, se vám později, během školního roku velice dobře hodí. 

Tak třeba na slovíčka. Připravte si ta, u kterých si nejste příliš jistí a sami uznáváte, že by neškodilo, připomenout si je. Na jednu kartu napíšete slovo v cizím jazyce i se správnou výslovností v závorce. Na druhé bude český překlad, případně i obrázek. Pokud jde o jednoduchý předmět a vy rádi kreslíte, proč ne?

 Zpočátku můžeme vyhledávat správné dvojice tak, že jsou všechny karty rozloženy po stole textem nahoru. Až jsme si jistější, můžeme hrát podle známých pravidel.Nebo jsou kartičky na jedné hromádce a hráč, který jako první správně odpoví, kartu získává.

 Vyrobíme-li si několik různých sad, nezapomeneme je odlišit -  označit každou sadu  třeba zvýrazňovačem jiné barvy. Já je pak jednoduše zagumičkujiu.

 Stejně tak si můžeme vyrobit například hlavní město a příslušný stát, 

 spisovatel, vědec, či hudební skladatel a jeho nejvýznamnější dílo, 

vzorečky, nebo krátké definice,

 stavební slohy, prostě cokoliv, co můžeme přiřazovat do dvojic.

○○○○○○○○○○

To je pro dnešek všechno. Musíme se rozjíždět pomalu, nenápadně, plíživě.

Takže: několik loků příjemně chlazeného, lahodného nápoje, oblíbená hudba a můžeme se do toho s chutí pustit.

Mějte se prázdninově a pokud si vyšetříte trochu času na komentáře, budu moc ráda.     

                                                   Vaše VladPeDa.



Fígle, jak na toKde žijí příběhy. Začni objevovat