13. Něco pro vlky - samotáře

52 5 10
                                    

 Zdravím vás, přátelé,

v minulé kapitolce jsem slíbila vypsat nějaké hry z encyklopedie Miloše Zapletala.

 Protože mne však požádala Darisek123 o nějaké nápady, jak si zpestřit prázdninový pobyt bez přítomnosti kamarádů, odložím na chvilku zmiňovanou encyklopedii a pozvu vás k zamyšlení nad tím,

jak si vystačit sami.


Vězte, že i o samotě můžete prožít hezké chvilky. 

 A protože většina z vás ráda tvoří, nabízím dnes několik dalších aktivit pro tvořivou hodinku.  

 V minulé kapitolce jsem tvrdila, že nuda není dobrý kamarád. Přesto je tu dnes 

*HRA NA NUDU

Najděte si klidné místečko, nejlépe někde v přírodě.

 Ale, pokud se venku všichni čerti žení, můžete se „nudit„ i doma, na chatě, nebo třeba pod stanem. Podmínkou je, že jste opravdu zcela sami.

 Pohodlně se uvelebte a soustřeďte se na svoje pocity.

 Zaposlouchejte se a jen tak nasávejte okolní atmosféru. 

Pamatujte na to, že se nudíte, nesmíte tedy nic dělat. Vůbec nic.

Brzy zjistíte, že to není tak jednoduché.

 Vaši pozornost možná upoutá docela obyčejný brouček, nebo třeba pestrý motýl na nedalekém květu. 

 Možná se ve větvích nad vaší hlavou mihne čilá veverka, nebo vás začne zvědavě okukovat odvážný pták klubák.

 Když se zadíváte na oblohu, před vašimi zraky se poznenáhlu zjeví  roztomilé kotě, ryba, nebo třeba i tříhlavý drak...

 A to je ta pravá chvíle.

Vezmete do ruky tužku /kterou i s bločkem nosíte prozíravě všude s sebou/ a začnete si zapisovat tok svých myšlenek a pocitů.

 Nejde o žádnou slohovou práci, věty na sebe nemusí navazovat.

 Jen se snažíte co nejvěrněji zachytit vše, co kolem sebe vidíte,

 slyšíte,

 případně i cítíte, 

všechno, co  se vám honí hlavou.


Malá vsuvka:

 Vzpomněla jsem si, že o něčem podobném píše, tady na Wattpadu, také třeba Antilia, ač tam je to zmiňováno v jiné souvislosti. 

Pokud jste snad tuto talentovanou autorku ještě neobjevili, vřele vám její knihy doporučuji.

 Ale, pojďme  se vrátit zpět k naší hře.

 Jestli máte alespoň trochu vnímavého, romantického ducha, určitě se nudit nebudete. 

 A co více - své poznámky můžete časem použít při popisování atmosféry, nebo místa v některé ze svých knih. 

Do spisovatelského deníčku si můžete vymýšlet a zapisovat třeba tolik potřebná synonyma k nejčastěji používaným výrazům, jako například:

jít - kráčet, šlapat...

běžet - utíkat, pádit...

smát se - culit se, chectat...

Fígle, jak na toKde žijí příběhy. Začni objevovat