'Moose, vertel me asjeblieft waarom je depressief bent,' zeg ik, er is ondertussen al een half uur voorbij en ik ben nog geen stap verder, ik probeer vriendelijk te blijven maar het lukt me niet bijzonder goed meer. Moose wil me nog steeds niet vertellen waarom hij depressief is.
'Nee.'
'Waarom niet Moose?'
'Gewoon.'
Oké, het is tijd voor een andere aanpak.
'Vertrouw je me niet? Moose ik heb een zwijgplicht, ik vertel het aan niemand.'
'Ik vertrouw je wel.'
'Waarom vertel je me dan niet waarom je depressief bent?'
'Waarom wil jij het weten?'
Hé, wacht eens, ik ben toch degene die de vragen stelt. Kan ik dat niet gewoon met Moose afspreken? Of lijk ik dan zo stom?
'Omdat ik je wil helpen.'
'Waarom?'
Misschien moet ik die afspraak toch maar maken.
'Weet je wat, we sluiten een deal. Ik beantwoord twee vragen van jou en jij beantwoord twee vragen van mij zonder moeilijk te doen,' stel ik dan maar voor. Moose knikt.
'Goed, waarom wil je me helpen en ik hoef niet te horen dat je daar voor bent.'
'Kijk Moose, dit ligt nogal ingewikkeld,' begin ik, ga ik dit echt doen? 'Ik heb namelijk al sinds eergisteren het gevoel dat ik je ken of zo, maar ik weet niet waarvan. Je komt me gewoon heel bekend voor en ik wil super graag weten waarom. Maar ik wil je nog liever helpen, ik wil gewoon niemand in een gekkenhuis laten droppen alleen bij jou is het erger. Ik weet het niet precies maar ik wil je gewoon helpen en je genezen.'
'En wat dacht je gisteren van me?' vraagt Moose verder, hij kijkt me nieuwsgierig aan.
'Ik las je naam en het kwam me heel bekend voor, toen je binnen kwam kwam je me ook al heel bekend voor en je stem kwam me ook al heel bekend voor eigenlijk alles aan je kwam me heel erg bekend voor. Maar ik dacht dat ik je wel ergens van kende alleen ik weet niet waarvan, dat denk ik nu nog steeds. Maar ook denk ik dat je het verdiend om genezen te worden.'
'Maar nu mijn vraag, waarom ben je depressief?'
(AUDITIE)
Hey, ik zoek een nieuwe patiënt en ik dacht dat het misschien wel leuk zal zijn als één van d lezers dat wordt. Je moet het volgende invullen:
(Dit gaat allemaal over het persoon)
Naam:
Leeftijd:
Waarom hij/zij depressief is:
Hoe hij/zij er uit ziet:
Welke beroemddheid er op hem/haar lijkt:
De audities zijn tot vanavond 7 uur open :)) xx
JE LEEST
The Tree Theory
Teen Fiction'Wat zie je in deze bomen?' 'Monsters.' 'Wat zie je in deze bomen?' 'Cheerleaders.' 'Wat zie je in deze bomen?' 'Jou.' Camille Brooks is een bekende psycholoog, vooral omdat ze een bekende theorie heeft bedacht: De wat-zie-je-in-deze-bomen theorie...