Een paar minuten -die wel uren leken- later wordt er weer op de deur geklopt, enthousiast doe ik de deur open. Dat zou Moose wel zijn! Maar nee, het is Florien. Ze zucht hard zodra ze mij ziet en loopt zonder wat te zeggen naar binnen.
Ze pakt het blaadje van de getekende bomen en kijkt er naar, ik daarin tegen kijk verbaasd naar haar. Die had ik hier echt niet verwacht.
'Ik zie perfecte meisjes,' zegt Florien dan met een zucht, 'En daar naast zit ik, het niet perfecte, lelijke meisje.'
Ik loop naar Florien toe en pak de zwarte stift, ik overhandig hem haar. Florien kijkt me verbaasd aan.
'Kun je het voor me tekenen?' vraag ik, Florien knikt en begint te tekenen. Zoals iedereen tekent ze gewoon kriskras door de bomen heen, daarom helpt deze theorie ook zo goed. Je kunt niks in de bomen zien, wat je er in ziet komt vanuit je hart.
'En dan ga ik nu naar huis, tot morgen.' En weg is Florien, wat een apart meisje.
Al snel wordt er opnieuw op de deur geklopt, zal dit wel Moose zijn? Ik doe de deur weer enthousiast open, Moose!
'Moose ik moet je wat vertellen!' roep ik enthousiast, 'Ik jou ook,' zegt Moose verdrietig.
We gaan beiden zitten, 'Ga jij meer eerst,' zeg ik tegen Moose. Moose knikt, en zucht dan.
'Ik moet over een week naar het gekkenhuis als het niet snel beter gaat,' zegt hij dan, een traan loopt over zijn wangen. Ook ik ben er stil van.
'Wat wou jij vertellen?' vraagt Moose dan, ik word direct weer blij. Misschien brengt dit wel verandering is dat gekkenhuis ding, misschien is dit wel het wonder waar hij op wacht.
'Ik had gisteravond een droom over ons en ik wou je vragen als het echt gebeurd kon zijn.'
'Hoe ging het?' vraagt Moose enthousiast.
'We zaten ergens en toen sleurde je me mee naar een ijscowagen, die draaide muziek en toen zeiden we tegelijk dat we elkaar op dit lied ontmoet hadden en toen werd ik weer meegesleurd en begon je te dansen. Iets later deed ik ook mee, is dat gebeurd?' ratel ik.
Moose kijkt me enthousiast aan, 'Herinner je je dat?' vraagt hij me dan met een grote glimlach. Ik knik, 'Dus het is echt gebeurd?' vraag ik blij.
Moose knikt.
(A/N) Hey, vanaf morgen update ik waarschijnlijk niet meer voor drie weken :(( want ik ga op vakantie :)) x
JE LEEST
The Tree Theory
Dla nastolatków'Wat zie je in deze bomen?' 'Monsters.' 'Wat zie je in deze bomen?' 'Cheerleaders.' 'Wat zie je in deze bomen?' 'Jou.' Camille Brooks is een bekende psycholoog, vooral omdat ze een bekende theorie heeft bedacht: De wat-zie-je-in-deze-bomen theorie...