3.BÖLÜM•OKULUN İLK GÜNÜ

787 97 15
                                    

Multimedia Seren

Sınıftaydım.Mert ile birlikte yanıma gelmişlerdi.Ben cam kenarındaki sırada oturuyordum.Onlarda sıranın yanında ayakta duruyorlardı.Mert o gün kavga eden çocukla birlikte gelmişti.Mert ile birlikte şakalaşıyorlardı.Bir anda Mert ortadan kayboldu.Adını bile bilmediğim çocuk gelip yanıma oturdu.Sonra bir elini omzuma koydu.Daha sonra saçlarımla oynamaya başladı.Ben ise bunlara sessiz kalmış sadece onu izliyordum.Çünkü burada onun yanındaydım,çok huzurluydum...

Sabah alarm sesiyle uyanmıştım.Bu sesten nefret ediyordum.Ama bugün daha fazla nefret etmiştim.Çünkü rüyamda o çocuğu görmüştüm.Rüyama kadar gelmesi çok garipti.Gerçekte göremeyeceğim için rüyama gelmişti.Aslında bir daha rüyamda da normal hayatımda da onu görmeyi istemem.Beren'e söylesem kendini kandırıyorsun derdi. Fazla oyalanmadan yataktan kalkıp üstümü değiştirdim.Neyse ki önceden ne giyineceğime karar vermiştim.Çok fazla oyalanmadan kıyafetlerimi giyinip aşağı indim.Ben indikten beş dakika sonra Beren de geldi.Babam çoktan masaya oturmuş gazetesini okuyordu.Hemen bizde oturup kahvaltı yapmaya başladık.Annem"Kızlar okuldan sonra oyalanmayın.Eve erken gelin.Yeni taşınan komşularımıza hoşgeldine gideceğiz."dedi.Şu sıkıcı ev gezmelerinden biri olacağına emindim.Annemle komşumuz konuşacak biz de "evet,öyle,hıhı" falan diyecektik.Belki de küçük kız onunla oynamamızı isteyecekti.Küçük kız ile oynamaktan sıkılmayaktım.Çünkü çocuklarla iyi anlaşıyordum.

Kahvaltı yaptıktan sonra dişlerimi fırçaladım ve annemi öpüp arabaya bindim.Beren de geldikten sonra okula yolculuğumuz başladı.Okula yarım saat önceden gelmiştik.Okula ilk gelenler ise yeni öğrenciler olmuştu.Heyecanları gözlerinden okunuyordu.Müdürün sıkıcı konuşmasını dinledikten sonra herkes sınıfına doğru yol almıştı.

Sınıfa geldiğimizde Beren ve Anıl benim arkama oturmuştu.Benim yanım boştu.Belki de yeni gelen kız yanıma gelip otururdu.Evet bu aslında iyi bir fikir olabilirdi.Zaten sınıftakilerin çoğu biriyle oturuyordu.Sınıf öğretmeniminiz felsefe hocası olmuştu.Garip birine benziyordu tüm felsefecilerde olduğu gibi.Böyle deyince Beren bana kızıyordu ama öyleydi.Felsefe hocası sınıfa gelince o da konuşmaya başlamıştı."Merhaba arkadaşlar.Bu senemizi beraber geçireceğiz ama sizlerle tanışmadan önce okulumuza bu sene kayıt yaptıran arkadaşımızla tanışalım istiyorum.Efe Deniz burada mı?"dediğinde herkes göz gezdirmeye başladı ama çocuk yoktu.Benim anlamadığım şey ise Beren ve Anıl bir kızın geleceğini söylemişlerdi.Galiba Anıl'ın da haberi yoktu.Arkamı dönüp baktığımda onlarda şaşkın şaşkın birbirlerine bakıyorlardı.

Tenefüs zili çaldığında Beren sağ kolumdan Anıl da sol kolumdan tutup beni sürüklemeye başlamıştı.Yemeği şimdilik kantinden yiyebilirdim ama onlar beni yalnız bırakmayacaklarını söylemişlerdi.Yemekhanede oturmaya başladığımızda Mert de bizim yanımıza gelmişti.Çifte kumrular yemeklerini başbaşa yiyemeyeceklerdi yani.Mert okulun basketbol takımındaydı.Aynı sınıftaydık ve iyi anlaşıyorduk."Hani bizim sınıfa kız gelecekti.Erkek çıktı."dedim.Mert"Okula benim basketboldan arkadaşım gelecekti.Geçen gün sorduğumda hangi sınıfta olduğunu bilmiyordu.Ben mesaj atıp sorayım.Bugün okulda da görmedim."dedi.Mesajın gelmesini beklerken hiçbirimiz ses çıkarmamıştık.Telefonun sesini duyduğumuzda"Yorgunmuş ama okula yarın gelecekmiş"dedi.Anıl"Ben tanıyor muyum?"deyince Mert"Aslında ben daha yeni tanıştım.Bizim kulübe yeni geldi."dedi.Beren"Yakışıklı biri mi?"diye sorduğunda Anıl ters ters bakmaya başladı.Beren"Yani ben Seren için söylemiştim." deyince bu sefer ben ona ters ters bakmaya başlamıştım.Ama Mert yine de sorusunu cevapsız bırakmadı."Evet yakışıklı."dedi.Bense bu konuşmalara sessiz kalıyordum.

Okulun ilk günü olmasına rağmen ders işleyen hocalarımız vardı.Neyse ki öğleden sonra Mert gelip yanıma oturmuştu.Normalde o da Selim ile otururdu ama bugün o da yoktu.

"Sence  bir erkek kavgasına bir kızın karışmasını istemez mi?"dedim.

"Nerden çıktı bu?Güçsüz erkekler kavgalarında kızların olmasını istemez.Yanında sadece kavga anında ona yardım edebilecek kişilerin olmasını ister.Yani yanında fazlalık istemezler ama güçlüyse sokak ortasında bile kavga etmekten çekinmez."dedi.

"Peki kız çocuğun kavgasına müdahale ederse ne olur?"dedim.

 "Kavgadayken insanların gözü bir şey görmez,sinirlidirler.O anda yanındaki kişiye de ters davranabilirler.O kızın müdahale etmesini pek tavsiye edemem.Hem sen neden sordun ki?"dedi.

"Bir arkadaşımın başına gelmiş."

"Bu arkadaş sen değilsin değil mi?"

"Yok,yok canım.Nerden çıkarttın?"

"Öyle olsun."

Son dersin çıkışında Oğuzhan'ı görmüştüm.Kafamı çevirip yoluma devam ederken kolumdan tutup beni yakaladı."Selam yok mu?"dedi."Sevgilin geliyor.Bırak kolumu."dedim."Uzun zamandır yalnız takılıyorsun.Eğer istersen..."O iğrenç cümleyi kurmadan araya girmiştim."Bırak kolumu.Senin yüzünü bile görmeyi istemiyorum.Anlamıyor musun?"dediğimde sevgilisi Ceren yanımıza gelmişti."Sevgilimin peşini bırak.Siz eskide kaldınız.Anlamadın mı bunu?"dedi."Evet anlamadığım bir şey var.Bu da ayrıldığımız halde sevgilinin peşimde olması."deyip yanlarından uzaklaştım.Oğuzhan dokuzuncu sınıftayken beni üst sınıflardan bir kızla aldatmıştı ve şimdide yeniden barışmamızı istiyordu.Asla olmayacak bir şeyi istediğini farkında değildi.İkisini de umursamıyordum ama Ceren beni her gördüğünde Oğuzhan'a biraz daha yaklaşıyordu.-Garip biriydi-Sanırsam beni kıskandırmaya çalışıyordu.Ama planında başarılı olamıyordu.

Okuldan çıktığımda Beren beni servisin önünde bekliyordu.Neyse ki şimdlik bir şey sormamıştı ama sonra neden geç kaldığımı soracaktı.Annem gibi.Ama Beren'in susması sadece beş dakikasını almıştı

."Beş dakikadır senin konuşmanı bekliyorum.Anlatmayacak mısın sana ne dediklerini?"

"Sonra anlatırım Beren"

"Şimdi dedim."

"Bende sonra dedim."

"Onlar gelince yanına beni çağırsaydın.Ceren cadısıyla tek başına uğraşmasaydın."

"Büyütülecek bir şey yok Beren."

"Ne olduğunu öğreneceğim Seren.Sen söylemezsen gider onlardan öğrenirim.Yarına kadar vaktin var."

AŞK KAPIDAHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin